مشروح اخبار


» آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استان کهکیلویه و بویراحمد با نرخ یک دهم (۰.۱) کمترین نرخ سرعت انتشار بیماری را داشته‌ است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: چهارمین جلسه اضطراری شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با محوریت کرونا ویروس در دهدشت برگزار شد.

به گزارش راک نیوز، دکتر محمد طاهر طیب زادگان با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح کشور و به تبع آن در استان و شهرستان ما چهارمین جلسه اضطراری شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با فوریت این بیماری به ریاست فرماندار شهرستان و حضور ادارات عضو در دهدشت برگزار شد.

طیب زادگان افزود: در این جلسه مقرر شد کلیه صنوف به غیر از نانوایی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها تا ۱۵ فروردین ماه جاری تعطیل و سوپرمارکتی ها نیز به انتخاب اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به صورت نوبتی در نقاط مختلف شهر ارائه خدمت نمایند.

وی اظهار داشت: پست غربالگری بیماری کرونا در ورودی شهرستان کهگیلویه از سمت بهبهان همچنان با تشدید شرایط کنترلی ادامه خواهد داشت و علاوه بر مسیر ورودی شهرستان، خروج خودوها نیز کنترل خواهد شد.

طیب زادگان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد با همکاری شهرداری ها کلیه آرامستان های شهرستان تعطیل گردد و برای خاکسپاری های احتمالی محدودیت لازم با نظارت متولیان امر اعمال گردد.

طیب زادگان بیان داشت: تعطیلی کلیه تالارهای عروسی، دفاتر پیشخوان، پلیس بعلاوه ۱۰، دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و همچنین تاکید مجدد بر تعطیلی کلیه اماکن زیارتی و سیاحتی تا ۱۵ فروردین ماه امسال از دیگر مصوبات مهم این شورا می باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر این مهم که کلیه تصمیمات امروز شورای سلامت شهرستان با نظارت مستمر رئیس و دبیر شورا و حضور مراجع انتظامی و قضایی از یکم فرودین ماه لازم الاجرا میباشند افزود: جمع آوری سد معابر، دکه ها و دستفروشی ها و همچنین ادامه تعطیلی بازار روز دهدشت و بازارهای شب و کلیه فروشگاههای زنجیره ای مانند رفاه، افق کورش و اتکا با نظارت قوی تر و سرعت بیشتر از یکم لغایت ۱۵ فرودین ماه جاری از مصوبات مورد تاکید در جلسه امروز شورای سلامت شهرستان کهگیلویه بود.

***********************************************************
به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: سازمان فضایی ایران نقشه پراکندگی جغرافیایی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور را با استفاده از تکنیک‌های زمین آمار و به روش محاسبه وزن دهی معکوس فاصله (IDW) منتشر کرده است.

وی اذعان داشت: این نقشه به تفکیک استان ها مربوط به بازه زمانی ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ است که استان کهگیلویه وبویراحمد داراری کمترین پراکندگی است.

*****************************************************
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان کشور در غربالگیری کرونا ویروس شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر یزدان پناه در گفت وگو با وب دا؛ ابراز داشت: با توجه به نسبت جمعیت و افراد پایش شده در طرح‌غربالگری عمومی مردم، استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گیلان به عنوان دومین استان کشور در این زمینه معرفی شد.

وی ابراز داشت: 711 هزار و 533 نفر جمعیت تحت پوشش سامانه های بهداشتی استان هستند که از این تعداد تاکنون 549 هزار و 76 نفر غربالگری شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 90 درصد پایش ها توسط همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان طی تماس با مردم و ارزیابی آنها صورت پذیرفته است.

به گزارش وب دا؛ دکتر رئیسی نیز در ویدئو کنفرانسی با استاندار و دکتر یزدان پناه از زحمات و تلاش های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و ‌همه مدیران و پرسنل حوزه بهداشت و درمان استان تقدیر کرد.

دکتر یزدان پناه در ادامه نیز از زحمات و تلاش های شبانه روزی همه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی که به صورت شبانه روزی درگیرمبارزه و کنترل این بیماری هستند تجلیل کرد .


**************************************************
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پیامی فرارسیدن نوروز باستانی و سال 139‪9 را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن این پیام آمده است:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَال
ِحَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

سال ۹۸ با همه سختی ها و فراز و نشیب هایش به پایان رسید، سالی پر از بحران و تلخی و رنج.
سالی که با سیل شروع شد و با یک بیماری ویروسی نوپدید به پایان رسید.
اما حالا با تجربه سالی سخت در آستانه شروع سال جدید و دست و پنجه نرم کردن با بحرانی جهانی هستیم.

از یاد نبریم که  ما مردم سخت کوش و با اراده ای هستیم و بحران هایی از این سخت تر و مهیب تر را هم از سر گذرانده ایم و همواره "زخمی سربلند بحران ها بوده ایم.
امیدوارم باعزمی ملی و تلاشی شبانه روزی بتوانیم در آینده ای قریب،غروب این ویروس نوپدید را به نظاره بنشینیم و در کنار هم سرود پیروزی سر دهیم.
اما این مهم میسر نخواهد شد مگر با همکاری و همیاری و همدلی و دعای شما مردم شریف و فهیم استان با خادمان سلامتی که تا پای جان در کنار شما هستند واز هیچ کوششی برای تامین و حفظ سلامتی شما دریغ نمی ورزند و چشم وگوش به دعای خیرتان دارند.
در خانه ماندن و رعایت نکات ساده بهداشتی تنها خواسته ما از شماست.

َضمن تبریک سال جدید و عید باستانی نوروز به همه شما هم استانی های عزیز  و بویژه همکاران پرتلاش و جان بر کفم در مجموعه بهداشت ودرمان استان، ،سلامتی و بهروزی همه شما خوبان را از درگاه خداوند بزرگ و سبحان خواستارم.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشی وما رستگار

دکتر پرویز یزدان پناه
سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج


******************************************************

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پیک شیوع کرونا ویروس در کشور از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر پرویز یزدانپناه عنوان کرد: در این پیک آمار شیوع افراد به کرونا ویروس سیر صعودی پیدا خواهد کرد و یکی از دلایل آن بازگشت هم استانی ها از سایر استان های آلوده به شهرستان های خود است که هر کدام می توانند ناقل بدون علامت بیماری باشند.

وی ابراز داشت: متاسفانه هرچه پیش می‌رویم تعداد نمونه‌های ارسال شده ما افزایش می یابد بگونه ای که طی چند روز گذشته حدود ۳۶۰ نمونه از بیماران مشکوک گرفته شد ولی امروز ۱۰۲ نمونه گرفته شد.

دکتر یزدانپناه اذعان کرد: از نمونه های گرفته شده طی چند روز گذشته 15 مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا داشتیم که از این تعداد ۱۳ مورد از اعضای خانواده های بیماران مبتلا به کرونا بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مبتلایان در خانواده افراد بیمار شناسایی شده است بنابراین مراکز بیماری محدود هستند و ما باید این مراکز شناسایی و کنترل کنیم تا در جامعه پراکنده نشده و مردم را آلوده نکنند.

دکتر یزدانپناه یادآور شد: روزانه ۵۰ تا ۷۰ نمونه از بیماران گرفته می‌شود که طبیعتاً آمار مبتلایان به کرونا نیز طی روزهای آینده را افزایش چشمگیری خواهند داشت.

وی بابیان اینکه از ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد 30 بیمار خانم و ۳۰ بیمار آقا هستند، افزود: ۳۵ نفر از این بیماران در شهرستان بویراحمد، ۱۵ نفر در شهرستان کهگیلویه، ۶ نفر در چرام، 3 نفر در گچساران و یک نفر در دنا شناسایی شده است.

دکتر یزدانپناه با اشاره به وضعیت عمومی مبتلایان به کرونا گفت: از مجموع ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس چهار بیمار مرخص شده، ۹ نفر در بیمارستان بستری و مابقی در منزل ایزوله و تحت درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز داشت: میانگین سنی ۴۲ بیمار کرونایی زیر ۵۰ سال و ۱۸ نفر بالای ۵۰ سال هستند که در افراد بالای ۵۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای احتمال مرگ و میر بالا است.

دکتر یزدانپناه از مرگ اولین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان خبر داد و گفت: متاسفانه بیمار ۶۸ ساله به علت بیماری زمینه‌ای و ابتلا به کرونا ویروس فوت شد که از پنجاه و نه بیمار دیگر نیز دو بیمار وضعیت وخیمی دارند.

دکتر یزدانپناه با اشاره به راه اندازی سامانه سلامت https://salamat.gov.ir/ جهت غربالگری مردم، ابراز داشت: افراد با ورود به این سامانه به سوالات پاسخ داده، مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت داشتن علائم پیغامی برای آنها ارسال خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۵ روز گذشته ۸۱ درصد مردم به این سامانه مراجعه کرده و از 713 هزار نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰ هزار نفر غربالگری شده اند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز داشت: پس از راه اندازی سامانه غربالگری ۶۰۰ نفر روزانه به مراکز بهداشتی ما مراجعه کرده، مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورت لزوم به بیمارستان های معین ارجاع داده می‌شوند که 10 درصد بیماران ارجاعی به بیمارستان ها مشکوک به کرونا تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: امروز معاون وزیر طی تماسی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تقدیر نمود که این خود نقطه مثبتی برای دانشگاه محسوب می شود.

دکتر یزدانپناه گفت: از فردا تمام صنوف غیر ضروری استان باید بسته شوند و هرگونه سر پیچی منجر به پلمپ اصناف متخلف خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به عمده مشکلات حوزه بهداشت و درمان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های کم برخوردار است و به همین علت ما آزمایشگاه ویروس شناسی نداشتیم که هم اکنون برای تجهیزات آن تاکنون ۲ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: سی تی اسکن بیمارستان جلیل نیز نصب شده که در نوبت راه اندازی آن هستیم، ۱۴ تخت آی‌سی‌یو راه اندازی نمودیم و تعدادی دیگر نیز برای مواقع ضروری راه‌اندازی خواهیم نمودو

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از هم استانی های ما متاسفانه در سایر استان‌های کشور هستند که در ایام نوروز به استان سفر کرده و منجر به انتقال بیماری به استان خواهند شد.

وی ابراز داشت: مراکز غربالگری در ورودی های شهر تا حدودی در غربالگری موثر بوده ولی کامل نیستند، افرادی که سفر می‌کنند باید خود قرنطینگی داشته و مردم نیز اگر کسی به همسایگی آنها از سفر بازگشته باید به مراکز درمانی اطلاع دهند.

دکتر یزدان پناه با اشاره به فرارسیدن سال جدید و افزایش دید و بازدید ها یادآور شد: از مردم خواهشمندیم از هرگونه دید و بازدید، سفر و حضور در خیابان ها و تجمعات به جد خودداری نمایند.

******************************************************

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: شهرستان بویراحمد با 114 خانه بهداشت، 24 مرکز جامع خدمات سلامت و 17 پایگاه سلامت شهری، ۴۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر محمد یزدان پناه، اظهار داشت: علاوه بر تیم های غربالگری واقع در پلیس راه یاسوج به شیراز، پل کتا، جاده اقلید تیم های سیار در سطح شهرستان با حضور پزشک و مراقبین سلامت به صورت 24 ساعته حضور دارند و هر ایستگاه روزانه بیش از 2 هزار نفر را غربال می کنند .

وی افزود: تیم های سیار به محض دریافت گزارش از افراد مشکوک سریعاً در محل حضور پیدا می کنند و طبق پروتکل وزارتی شناسایی موارد مشکوک، قرنطینه ارجاع به بیمارستان جلیل انجام می شود.

وی ادامه داد: تیم غربالگری دیگری که در فرودگاه یاسوج مستقر هستند علاوه بر غربالگری مسافرین تهران به یاسوج، گندزدایی و ضدعفونی فرودگاه را نیز به عهده دارند.

دکتر یزدان پناه، عنوان کرد: مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با همکاری اداره آب و فاضلاب، آب ژاول مورد نیاز جهت گندزدایی مراکز خدمات جامع سلامت و ادارات سطح شهرستان با نظارت مستقیم کارشناسان این شبکه عهده دار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراکز معین شهید مدنی اکبرآباد، مادوان، لوداب و مارگون به صورت ۱۶ ساعته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب آماده خدمت رسانی به گروه هدف می باشند.

**************************************************

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: عید امسال مبارک است، به اخلاق کاظمی، توجه و توسل به امام موسی کاظم علیه السلامحمد و صبر بر در کنار دلنوازی طبیت، حمد بر نعمت و انشاالله که فرجام چنین باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی افزود: با توجه به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید، امیدوارم که همه ما ضمن لبیک گفتن به ندای ولی فقیه زمان فرامین و رهنمود های ایشان را سرلوحه کار و برنامه های خود قرار بدهیم.

دکتر بانشی، ابرازداشت: قطع یقین مردم شریف این استان چهار فصل با ثبت نام در  سامانه salamat.gov.ir، نظام سلامت را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به پیگیری‌های بعد از ثبت نام در این سامانه افزود: همکاران اینجانب در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت ضمن رصد و پایش اطلاعات ارسالی از سوی مردم، پیگیری‌های بعدی برای راهنمایی و یا مراقبت لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه در غربلگری  و شناسایی و اقداملات کنترلی خوشبختانه  به همت تلاش های شبانه روزی همکاران حوزه بهداشت بعد از استان گیلان در بین 61 معاونت بهداشتی در کل کشور هم اکنون رتبه دوم قرار داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:اینجانب فرارسیدن سال نو ۱۳۹۹ شمسی و فرخنده نوروز باستانی را به همه مردم و به همه همکاران محترم شبکه های بهداشتی هشت شهرستان استان تبريك گفته و سالی سرشار از تندرستي، شادی و موفقيت برايتان آرزومندم همچنین اميدوارم اين سال برای شما و خانواده گرامي سال دوستی، فراوانی و بی نیازی، کوشش،آرامش توأم با دلخوشی باشد،و

امیدوارم از این دوره سخت و طاقت‌ فرسا عبور کنیم و عید امسال را در خانه‌های خود بمانیم تا بیماری کرونا با همکاری شما مردم هر چه زودتر به مرحله‌ی نابودی نزدیک شود و مردم با امید بیشتری به زندگی ادامه دهند.

به گزارش وب دا: کارکنان معاونت بهداشتی  و  شبکه های بهداشت هشت شهرستان که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا ویروس هستند تا ریشه کنی کامل بصورت 24 ساعته در راستای خدمت رسانی و غربالگری همچنین شناسایی  پای هستند.
***************************************************8

دکتر غلامعباس سبز در پیامی، نوروز ۱۳۹۹ را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان: در پیام دکتر سبز آمده است:

به نام خداوند سبحان

ساقیا آمدن عید مبارک بادت

وان مواعید که کردی مرواد از یادت

نوروز موسم همدلی و هم زبانی است،.موسم زلف گره زدن با طبیعت و صله رحم به جا آوردن.

اما نوروز امسال قدری متفاوت تر از سال های پیش است، نوروزیست که از پسِ سالی سخت می آید.

سال بد

سال باد

سال اشک

سال درد

سال عزا

سال عزای شهدای عرصه سلامت که فداکارانه و تا پای جان بر سر عهدشان با ملت بزرگ ایران ماندند.

اما باید با هم و درکنار هم، طرحی نو دراندازیم و سال جدید را دیگرگونه رقم زنیم.

سال نو و روز نو و ذکر نو

ای خوشا روزی که آید فکر نو

من و همه همکاران پرتلاش و بی ادعایم امیدواریم که در سال جدید با استعانت جستن از حضرت باری و کمک شما مردم عزیز بتوانیم این روزهای سخت را از سر بگذرانیم و ویروس نوپدید کرونا را کنترل کنیم.

طلیعه آن روز، که عید واقعی ما و شماست کاملا در دسترس و قابل مشاهده است؛ به شرطی که شما مردم عزیز در منزل بمانید و برای سلامتی خود و همنوعان تان احترام و ارزش قائل شوید.

قطعا همه رزمندگان ایثار گر و از خودگذشته عرصه سلامت در راه مبارزه با این بیماری همچون همیشه، شب و روز نمی شناسند و در عوض چشم‌انتظار همکاری صمیمانه هموطنان آگاه و صبورشان هستند.

من تبریک و شادباش این عید سعید باستانی، پیروزی و شادکامی همه کادر درمان و مردم شریف ایران را از حضرت حق مسئلت می دارم.

 

دکتر غلام‌عباس سبز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

 

************************************************

کارشناس برنامه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه بویراحمد، گفت: راهنمای والدین که کودکان و نوجوانان مبتلا به وسواس دارند، با همدلی با احساسات شیوع ویروس کرونا همه ما را نگران کرده است و به این فکر می کنیم چطور احتمال ابتلایمان را کم کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سید حبیب الله تقوی نژاد افزود: اگر شما فرزندی دارید که به وسواس مبتلا است، ممکن است در این شرایط نگرانی هایش بیشتراز حدمعمول شده و بیش از اندازه ذهنش به نظافت و بیماری مشغول باشد،  او را به حال خود رها نکنید، فرزندتان نیاز به توجه و حمایت والدین دارد.

وی تصریح کرد: در مواقع بحرانی همیشه  از فرزند خود بخواهید احساساتش را بیان کند و با او همدلی کنید و شرایط خانه را آرام نگه دارید و مهمتر از همه آرام سازی  از فرزند خود بخواهید دفعات شستن دست ها را محدود به زمان های مشخص کند و بیشتر از 20 ثانیه ادامه ندهد،     

.تقوی نژاد یادآور شد: از فرزند خود بخواهید دفعات شستن دست ها را محدود به زمان های مشخص کند و بیشتر از 20 ثانیه ادامه ندهد بنابراین می توانید از فرزند خود بخواهید شستن دست ها را با آواز خواندن همراه کند و هر وقت که احساس اجبار به شستن دست ها داشت،

وی اضافه کرد: فرزند خود را وادار به نفس های های عمیق بکشد و خود را به کاری لذتبخش مشغول کند            

وی در پایان خاطر نشان کرد: پرهیز از مرور اخبار ناخوشاینداز فرزندخود بخواهید از مرور خبرهای بد مربوط به ویروس کرونا پرهیز کند  روزی یکبار و فقط از یک منبع موثق اطلاعات آگاهی دهنده را دریافت کند و تعاملات تصویری یا صوتی لذتبخش را جایگزین مرور شبکه های اجتماعی کنید
******************************************

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: طی دو روز اخیر تیم غربالگری مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد و بسیج جامعه پزشکی شهرستان بویراحمد 4250 مورد غربالگری در ورودی پلیس راه یاسوج به شیراز انجام دادند .

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر محمد یزدان پناه، اذعان داشت: از غربالگری 4250نفر ذکرشده، 7نفر مشکوک به بیماری کووید 19 شناسایی و به بیمارستان شهید جلیل ارجاع داده شدند.

محمد یزدان پناه، افزود: خدمات انجام گرفته به صورت روزانه در سامانه سلامت سیب توسط رابطین بهداشتی ثبت می گردد و همچنین روزانه بهورزان در سطح خانه بهداشت، مراقبین سلامت و سایر نیروهای کادر بهداشت و درمانی به غربالگری جمعیت تحت پوشش خود می پردازند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آنها را به سطح بالاتر ارجاع می دهند و این طرح تا پایان غربالگری کل جمعیت تحت پوشش ادامه خواهد داشت.

********************************************
معاون اقتصادی استاندار گفت:این اقدام به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در استان انجام گرفت.

صمیمیمی دوست افزود: روسای اتحادیه های صنف های غیرضرور و فعالان در زمان اعلام شده، مکلف هستند  بر فعالیت و تعطیلی واحدهای مختلف نظارت کنند.
وی گفت: در این راستا سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز عرضه اقلام پروتئینی ، بهداشتی، میوه فروشان، تا ۱۵ فروردین، ملزم به ارائه کالا و خدمات هستند.
معاون اقتصادی استاندار در پایان افزود: باتوجه به وضعیت بحرانی به وجود آمده برای بازاریان، امیدواریم مالکان نیز در این برهه در حمایت از بازار برای بخشش و یا تخفیف اجاره اسفند و فروردین ماه مستاجران واحدهای صنفی و تجاری اقدام کنند.

**********************************




تاریخ انتشار : 1 فروردین 1399, 13:42



» اخبار مرتبط:

  • ضروریت ثبت نام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا ویروس
  • سرایت پذیری بالا؛ از شاخصه های اصلی کرونا/ توزیع 50 هزار عدد ماسک در سطح استان/ آغاز غربالگری مسافران ورودی به استان
  • ابتلای یکی از کادر مانی برازجان به ویروس کرونا
  • فوت دومین بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟