مشروح اخبار


» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد:سیر صعودی شیوع کرونا در ایام نوروز / 8 و نیم میلیون نفر در سفر هستند!   



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز 8/5 میلیون جمعیت کشور مسافرت کرده اند و پیک شیوع بیماری سیر صعودی پیدا کرده است.

به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلات نوروزی در کشور و استان پیش بینی افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس شده بود.

 وی ابراز داشت: طبق آمار گزارش شده دیروز در کشور ۱۴۰۰مورد مبتلا به کرونا و امروز حدود 1۸۰۰ بیمار کرونایی شناسایی شده است که در استان کهگیلویه و بویراحمد هم روند آمار مبتلایان متناسب با کشور افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: با توجه به ورود هم استانی های ساکن سایر شهرها و استان های دیگر به استان انتقال بیماری بیشتر و گسترده تر شد بگونه‌ای که بیش از ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از افرادی بودند که در سایر استان ها زندگی می کردند و یا محصل بوده اند و به استان بازگشته اند.
دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: از ۷۲۳ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه شیراز تاکنون ۹۶ مورد در استان مثبت اعلام شد که۴۶ بیمار در شهرستان بویراحمد ، ۱۹ بیمار در کهگیلویه، ۱۶بیمار در چرام، ۸ بیمار در گچساران، 5بیمار در شهرستان دنا و 2 بیمار در باشت شناسایی شده است.
وی افزود: از مجموع ۹۶ بیمار شناسایی شده ۲۹ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند، ۲۲ بیمار در بیمارستان های معین استان بستری و ۴۰ بیمار در منازل دارو دریافت می‌کنند.
دکتر یزدانپناه با اشاره به قربانیان کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: متاسفانه ۵ بیمار طی چند روز گذشته فوت کردند که همگی دارای بیماری زمینه‌ای و بیش از 60 سال سن داشتند.
وی گفت: کرونا، یک بیماری عالمگیر و خطرناک بوده که می تواند بدون علامت به دیگران انتقال یابد و فرد بیمار در روز می تواند ۱۰ تا ۱۴ نفر و در طول یک ماه حدود ۴۱۶ نفر را به بیماری آلوده کند بنابراین از سرایت پذیری بالایی برخوردار بوده و تلاش بیش از پیش مردم در رعایت نکات بهداشتی را میخواهد.
وی با اشاره به اینکه مهمترین راه برای انتقال کوروناویروس برقراری تماس است، افزود: خانواده، دوستان و محیط کار از جمله افراد و مکان هایی هستند که افراد بیشترین تماس‌ها را در آن برقرار می‌کند بنابراین افراد باید فاصله اجتماعی حدود دو متر را حفظ کرده و از حضور در تجمعات و مکانهای عمومی اجتناب نمایند.
دکتر یزدان پناه ابراز داشت: متاسفانه اکثر بیماران مبتلا به کرونا در استان از استانهای آلوده ای چون قم و تهران به استان ما سفر کرده بودند و با برقراری تماس با سایر افراد بیماری را به دیگران نیز انتقال داده بودند.
وی ضمن تقدیر از صدا و سیما، رسانه های محلی و استانی، هنرمندان، سیاسیون، نمایندگان مجلس و همه کسانی که در آگاهی بخشی به مردم تلاش کردند، ابراز داشت: شایسته است از مردم شریف استان نیز کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم زیرا وقتی این مسئله مطرح شد مردم با اعتمادی که به دانشگاه داشتند در رعایت توصیه ها پیش قدم شدند و همه نهادها نیز به تبع آن زیر نظر استاندار به تعامل و آمادگی‌های لازم رسیدند.
وی یادآور شد: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان در ۱۳ بهمن ماه برای اولین بار دراین راستا برگزار و تا به امروز ۲۲جلسه با سایر نهادها برگزار نمودیم تا آمادگی لازم را در جهت مشارکت همگانی ایجاد نماییم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون تنها نیاز ما همراهی مردم و اجتناب آنها از سفر، دید و بازدید ها و حضور در تجمعات عمومی و خصوصی است تا این بیماری به مرحله نزولی خود برسد و بتوانیم از این فاز خطرناک عبور کنیم.
دکتر یزدان پناه افزود: ایام تعطیلات بسیار خطرآفرین است زیرا با توجه به اینکه پیک شیوع بیماری شروع شده از مردم خواهشمندیم در منزل بمانند و حافظ جان خود و دیگران باشند.
وی خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم به سایت salamat.gov.ir مراجعه و خود را ارزیابی نمایند تا در صورت لزوم توسط مراقبین و بهورزان ما پایش شوند.



تاریخ انتشار : 5 فروردین 1399, 21:52



» اخبار مرتبط:

  • فوت اولین بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش تعداد کرونایی ها در "بندرگناوه" +توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
  • فوری / واکنش دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به شایعه کرونا در یاسوج
  • فوت دومین بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟