مشروح اخبار


» ولايتي کانديداي انتخابات رياست جمهوري نمي‌شود



هرچند ولايتي در ابتدا تمايل خود را براي کانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري آينده اعلام کرده بود، اما پس از بررسي شرايط تصميم گرفته کانديداي انتخابات نشود. به گفته اين منبع آگاه، عدم توانايي ولايتي در ايجاد اجماع بين اصولگرايان و نيز پايگاه مردمي نه چندان قوي او از جمله عواملي است که موجب شده احتمال کانديداتوري او کمرنگ شود

برخي تشکل‌هاي اصولگرا اعتقاد دارند ولايتي پتانسيل جذب آراي بالايي ندارد. يک منبع آگاه اعلام کرد علي اکبر ولايتي کانديداي انتخابات رياست جمهوري نمي‌شود.

اين منبع موثق نزديک به يکي از تشکلهاي متمايل به ولايتي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري فريادگر گفت : هرچند ولايتي در ابتدا تمايل خود را براي کانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري آينده اعلام کرده بود، اما پس از بررسي شرايط تصميم گرفته کانديداي انتخابات نشود. به گفته اين منبع آگاه، عدم توانايي ولايتي در ايجاد اجماع بين اصولگرايان و نيز پايگاه مردمي نه چندان قوي او از جمله عواملي است که موجب شده احتمال کانديداتوري او کمرنگ شود؛ ضمن اينکه ولايتي بيشتر به عنوان يک چهره ديپلماتيک مطرح است و به همين دليل از لحاظ اقتصادي و اجتماعي، صبغه چنداني براي جذب آراي مردم که به دنبال چهره‌اي براي رفع مشکلات اقتصادي خود هستند ندارد. به همين دليل پس از مشورتهايي که داشته، تصميم به عدم کانديداتوري گرفته است.

پيش از اين گفته مي‌شد در ملاقات دبيران کل دو تشکل رهپويان و ايثارگران با غلامعلي حدادعادل، حداد اعلام کرده در صورتي کانديدا مي‌شود که ولايتي نيايد. اما اين منبع آگاه به فريادگر گفت: کانديدا نشدن ولايتي به معناي قطعي بودن کانديداتوري حدادعادل نيست چراکه پايگاه مردمي او نيز ضعيف است و به همين دليل احتمال دارد تشکل‌هاي سنتي اصولگرايان از کانديداي ديگري حمايت کنند.



تاریخ انتشار : 16 آبان 1391, 04:06



» اخبار مرتبط:

  • «1+2» جمع است يا تفريق؟
  • قاليباف به نفع ولايتي کنار نمي‌رود
  • آيا لاريجاني شانسي براي رياست جمهوري دارد؟
  • احتمال نامزدي "مشايي" در انتخابات آتي
  • تحليل فوتبالي زيباکلام از فضاي انتخابات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟