مشروح اخبار


» چند خبر از استانداری کهگیلویه وبویراحمد



نشست صمیمی جمعی از مسئولین و نمایندگان مجمع و تشکل ‌های کارفرمایی و کارگری استان با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته کارگر برگزار شد.

در این نشست مسئولین و نمایندگان مجمع و صنوف کارگری و کارفرمایی استان ضمن گزارشی از وضعیت کسب و کار، تولید و جامعه کارگری استان مشکلات و خواسته های خود را نیز بیان کردند.
به گزارش راک نیوز" استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تبریک روز کارگر و خداقوت به جامعه کارگری استان گفت: شما خواسته هایی از ما داشتید و ما هم آنچه را که در توانمان باشد در استان پیگیری می کنیم و یا به مقامات بالاتر ارجاع خواهیم داد.
وی اظهار داشت: دولت، شخص رییس جمهوری و تمامی ارکان نظام دغدغه افزایش تولید و حمایت از جامعه کارگران کشور را که هنرمندانه، خلاقانه، با تلاش و جدیت در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان بر روی پای خود ایستاده اند را حمایت می کند.
حسین کلانتری خاطرنشان کرد: همه موظفیم و مشتاقیم که شما را پشتیبانی و حمایت کنیم و شما نیز باید با تلاش بیشتر گام های اساسی تری بردارید.
وی  با اشاره به اینکه در دین و اندیشه ما به کار و کارگر ارزش بسیار والایی داده شده است بیان کرد: کار و فعالیت و خدمت به مردم امر به معروف و عبادت است.
استاندار با بیان اینکه در آغازین سالی هستیم که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به سال جهش تولید نامگذاری شده است تاکید کرد: بخش تولید و جامع کارگری با تمام توان، مهارت، دانش و تلاش خود و دولت با تمام حمایت ها و مشوق ها پشتوانه تولید و حامی جامعه کارگری است. 
وی اظهار داشت: باید به اقتضای شرایط و وجود مشکلات ناشی از بیماری کووید ۱۹ و از سویی سرسختی دشمنان قسم خورده که راضی به حرکت چرخ تولید و کارکرد و فعالیت کارگران و تامین معیشت مردم نیستند گام برداریم و حرکت کنیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: باید با تلاش و همت بیشتر به صراحت تحدیدها و فشارهای دشمنان که دیگر بیشتر از این نمی توانند عمل کنند نه اینکه نمی خواهند، پاسخ دهیم و مقابله کنیم.
حسین کلانتری بیان کرد: اگرعملکرد کشور و دولت آمریکا و کشورها و دولت های اروپایی را در رابطه با ویروس کووید ۱۹ با ایران مقایسه کنیم می بینیم که در چه سطح و وضعیتی قرار دارند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی مردم ما شان و جایگاه خود را حفظ کردند و به مردم دنیا نشان دادند که ما باورها، اعتقادات و ارزش هایی داریم که پایبند آنها هستیم و عامل موفقیت ماست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ماه مبارک رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت قرار داریم، تلاش کنیم لحن، نگاه، قلم، بیان، اندیشه، رفتار وعملکرد ما رمضانی باشد و شرایط را برای رسیدن به قرب الهی و کمال برای خود و دیگران فراهم سازیم.

******************************************
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم سعی کنند مراسم ‌های ختم، عروسی و غیره را برگزار نکنند و با رعایت فاصله گذاری هوشمند ما را در کنترل این بیماری یاری کنند.

نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان به ریاست استاندار و با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندار کهگیلویه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این نشست علاوه بر بررسی وضعیت ویروس کرونا در استان، مسائل شهرستان کهگیلویه در این خصوص نیز به صورت ویژه بررسی شد.

حسین کلانتری در این نشست خواستار رصد و بررسی ویژه وضعیت کرونا در شهرستان کهگیلویه شد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انتخاب کارگروه ویژه ای در این خصوص اقدام کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کنترل این بیماری تنها با همکاری و همدلی مردم امکان پذیر است، بیان کرد: به عنوان مثال یک نفر که به کرونا مبتلا بود به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب سرایت این بیماری به ۲۹ نفر دیگر شد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا مسئول و غیر مسئول نمی شناسد، عنوان کرد: کرونا را پنهان نکنید چرا که این پنهان کاری خطرناک است و موجب ایجاد مشکلات زیادی می شود.

کلانتری تصریح کرد: آگاهی ‌بخشی مهم‌ ترین رکن کاری ما در ستاد مقابله با کروناست.

وی خواستار تکمیل و کیفی کردن خدمات پزشکی در نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان  کهگیلویه شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یک نفر از کادر اجرایی خود را برای رصد روزانه وضعیت این شهرستان به این منطقه اعزام کند.

کلانتری عامل اصلی ابتلای بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را برگزاری دو جشن عروسی و یک مراسم ترحیم عنوان کرد و افزود: با همه کسانی که در این ایام عزیزان خود را از دست دادند ابراز همدردی می کنیم و این افراد برای ما هم عزیز بوده ولی انتظار می رود مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و با جان خود و سایر شهروندان بازی نکنند.

 

نماینده ارشد اجرایی استان با تاکید بر اینکه مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است، اظهار داشت: رسانه ها باید با اطلاع رسانی شفاف برخی رفتارهای ناصحیح را که ممکن است موجب خلل در روند پیشگیری از بیماری کرونا باشد تغییر دهند و این کار سختی است که  با درایت خبرنگاران و اصحاب رسانه محقق شود.

کلانتری با بیان اینکه مردم استان در طرح فاصله گذاری اجتماعی سنگ تمام گذاشتند، گفت: اکنون و در طرح فاصله گذاری هوشمند مردم فکر می کنند وضعیت عادی شده و به صورت دسته جمعی در مراسم های تشییع شرکت کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز شرایط عادی نشده است و ما تابع پروتکل ها و شاخص های وزارت بهداشت هستیم، عنوان کرد: مشاغل پر ریسک همچنان اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده قطعا با آنها برخورد می شود.

 

کلانتری با اشاره به مراجعه ۲۰ هزارنفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی استان، گفت: یک هزار و ۲۵۶ نفر بستری شدند که از این تعداد یک هزار و ۱۸۹ نفر مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۶۷ بیمار بستری تست ۱۲ نفر آنها مثبت است و در حال حاضر هیچ بیمار بدحال کرونایی در ICU نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مهم ترین نقطه قوت ما افزایش نمونه گیری و تست های هدفمند بوده که از شیوع گسترده این بیماری در استان جلوگیری کرده است.

کلانتری بر بیماریابی موفق در سایه افزایش نمونه گیری هدفمند در استان اشاره کرد و گفت: میزان نمونه گیری ها در کهگیلویه و بویراحمد از استان پایلوت کرونا نیز بیشتر بوده و تاکنون ۶ هزار و ۷۰۰ تست انجام شده و رتبه نخست کشور را به دست آوردیم.

وی افزود: به عنوان مثال تست ۳ نفر در باشت مثبت اعلام شد و نزدیک ۱۸۷ تست دیگر از خانواده، بستگان و همکاران این افراد گرفته شد تا روند گسترش این بیماری کنترل شود.

کلانتری بیان کرد: علی رغم دغدغه هایی که وجود دارد روند کنترل ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد امیدوار کننده است.

وی به میزان فوتی براثر بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: به ازای هر یک صد هزار نفر یک ششم فوتی در استان اتفاق افتاده است.

استاندار خواستار توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در بین افراد قرنطینه شده در نقاهتگاه های استان شد.

وی تاکید کرد: محل اصلی آسیب ما تجمعات و عدم رعایت مسائل بهداشتی است و اکنون وضعیت در ۶ شهرستان استان رو به کاهش است اما ۲ شهرستان دیگر باید بیشتر توجه کرد.

استاندار در خصوص مدیرانی که در تجمعات از جمله مراسم های عروسی و ترحیم شرکت می کنند، گفت: مدیران باید بیشتر از دیگران به قانون تمکین کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی این افراد باید منتظر برخورد قانونی باشند.

کلانتری اظهار داشت: بعد از ماه مبارک رمضان تدابیر ویژه ای در راستای کنترل بیماری کرونا در استان اندیشیده و اجرایی می شود.

************************************************

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به وجود ظرفیت‌های تولیدی متنوع در استان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال جهش تولید از ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، اقتصادی و آبی و دیگر محصولات تولیدی برای تولید ۲ برابری محصولات استفاده خواهد شد.حسین کلانتری در برنامه زنده گفت وگوی تلویزیونی شبکه استانی دنا اظهار داشت: ظرفیت‌ های تولیدی خوبی در سطح استان وجود دارد که از ظرفیت اسمی آنها برای افزایش تولید به خوبی استفاده نشده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: همه دستگاه‌ها از ظرفیت های موجود برای افزایش تولید ۲ برابری انواع محصولات به نحو احسن استفاده کنند.
کلانتری با تبریک هفته کار و کارگر افزود: چرخ تولید در همه سطوح مختلف بر دوش کارگر می چرخد.
وی تصریح کرد: در صورت اجرای شدن طرح افزایش تولید ۲ برابری تا حدود زیادی علاوه بر رونق تولید میزان اشتغالزایی افزایش چشمگیری خواهد یافت.
استاندار افزود: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در راستای افزایش تولیدات و اشتغالزایی باید همه مسئولان در این مسیر برای توسعه و عمران منطقه هم قسم شوند.
***رشد، بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی مرهون تلاش‌های معلمان به جامعه هدف است.
حسین کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته معلم گفت: رشد، بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در جامعه مرهون تلاش‌های شبانه روزی معلمان در علم  اموزی به جامعه هدف است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: هفته بزرگداشت مقام معلم یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهیخته و فرهنگ سازی است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه زیباترین جلوه های سوختن و ساختن در عرصه تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته اند.
*** ۱۱۴ هزار بسته در استان بین نیازمندان توزیع می شود
کلانتری برگزاری همایش کمک مومنانه در سطح استان را لبیک به فرموده رهبری فرزانه انقلاب برای کمک به افراد نیازمند و کم بضاعتی که به دلیل مشکلات ناشی از بروز بحران کرونا در تنگنای معیشتی و اقتصادی قرار گرفته اند اعلام کرد.
وی با اشاره به توزیع ۴۰ هزار بسته در سطح استان گفت: پیش بینی می شود ۱۱۴ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع شود.
حسین کلانتری از تلاش شبانه روزی همه نهادها در اجرای برنامه رزمایش کمک مومنانه تشکر کردو گفت: این کمک ها بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.
*** همکاری مردم در جمع آوری بساط کرونا مهمترین اصل است
استاندار با اشاره به اینکه تاکنون خدمات خوبی از سوی ستاد پیشگیری برای مقابله با ویروس کرونا ارائه شده  است گفت: همکاری همه جانبه مردم برای شکست و قطع کامل شیوع ویروس کرونا لازم و ضروری است.
حسین کلانتری تصریح کرد: با همکاری خوب مردم تا حدود زیادی در سطح استان این ویروس کنترل شده بود ولی عدم رعایت نکات بهداشتی و شرکت مردم در مراسم های عروسی و عزاداری میزان ابتلای افراد را افزایش داده است.
استاندار یکی از برنامه های اصلی را شناسایی ناقلین ویروس دانست و افزود: انجام آزمایش های مکرر و بیماریابی مستمر از افراد مشکوک استان کهگیلویه وبویراحمد را به یکی از استان های موفق در کنترل این بیماری در کشور تبدیل کرده است.
کلانتری تصریح کرد: نیاز است مردم مثل گذشته در طرح فاصل گذاری هوشمند با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: هشت نفر از تعداد ۹ نفر فوتی در استان دارای بیماری های زمینه ای بودند.

********************************************
حسین کلانتری در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تیم نظارت قوی برای نظارت بر بازار از سوی اصناف راه‌اندازی شود.

وی با اظهار نگرانی و انتقاد از عدم رعایت برخی از صنوف در استان گفت: مشاغل کم ریسک فعال  شدند اما پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

وی با قدردانی از از فضای مجازی و سایت‌ها که در این ایام همراهی می‌کنند با انتقاد از حضور در برنامه‌های تشییع و خاکسپاری گفت: همه درگذشتگان عزیز ما بودند اما شرایط ایجاب می‌کند که جمع نشوید تا مردم دچار بیماری نشوند.

استاندار با تاکید بر این که از تجمعات و تشییع جنازه‌ها آسیب دیدیم خطاب به برخی صاحبان عزا گفت: این چه دعوتی است که مردم را به خطر می‌اندازید روح مردگان راضی نیست آن‌ها عزیر ما هم بودند اما نباید با جان مردم بازی کرد.

وی با بیان اینکه در برنامه صدا و سیمای استان از مقام درگذشتگان تجلیل می‌شود افزود: 
در یک مراسم یک نفر ۲۹ نفر را گرفتار کرد چقدر باید هزینه شود و با یک عدم ملاحظه این همه مشکل درست شود.

استاندار با بیان این که عایت اصول پیشگیری در بانک‌ها و پیشخوان‌ها مهم است افزود: تصویب کردیم همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها یک نفر مسوول اجرای طرح فاصله گذاری بهداشتی باشد و تا فردا قبل از ساعت اداری این افراد را معرفی کنند و کارگاه آموزشی برای آن‌ها برگزار شود و اختیارات لازم به آن‌ها تفویض شود.

کلانتری گفت: در هر هفته یک جمع‌بندی پایانی از اقدامات دستگاه‌ها داشته باشیم و دستگاه‌های موفق تشویق و با دستگاه‌های ناموفق جور دیگری عمل کنیم.

وی با اشاره به تقسیم بندی شهرها به سفید و زرد و قرمز بر اساس محاسبات گفت: هیچ شهر ما در وضعیت قرمز نیست تنها سه شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند

استاندار با تاکید بر این که بازگشت کرونا در استان ما خطرناک‌تر است چرا که بعضی از استان‌ها پیک را پشت سر گذاشتند و تلفات خود را دادند و عبور کردند اظهار کرد: تفاوت این است که  ما  کنترل کردیم و اگر این کنترل رها شود آسیب زیاد می‌شود و تلفات زیادی خواهیم داد. 

وی گفت: یک تیم نامحسوس می گذاریم و عملکرد همه ادارات را زیر نظر قرار می‌دهیم تا کارها به درستی انجام شود.



تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1399, 13:16



» اخبار مرتبط:

  • غربالگری ۲۴ ساعته کرونا در شش محور ورودی استان/هیچگونه پذیرش گردشگری در ایام نوروز ندارد/ تمام مواد تولیدی و کشفیات مقابله با کرونا در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد
  • تداوم همراهی مردم به سیر نزولی ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر می‌شود
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آزمایشگاه کرونا و سی تی اسکن بیمارستان جلیل سریعا راه اندازی شود
  • وضعیت استان فارس قرمز است، مراقب آمد و رفت‌ها به این استان باشیم / حرف‌های بدون رودربایستی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ آمارهای علوم پزشکی دقیق و شفاف است /اگر مردم همکاری نکنند، فاجعه به بار می‌آید
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: کنترل تمامی مبادی ورودی استان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟