مشروح اخبار


» چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد



اجرای طرح آتش بُر برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان باشت آغاز شد.

به گزارش راک نیز"رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: در این طرح حاشیه جاده‌های اصلی، فرعی، جنگل های منطقه گردشگری شلالدون و اطراف موردستان‌های باشت بیش از ۵۰ کیلومتر آتش بر ایجاد می‌شود.
سامان گرجی افزود: طرح آتش بر با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و ماشین آلات کارخانه‌های شن و ماسه اجرا می‌شود.
وی اهداف این طرح را پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از آتش سوزی‌های احتمالی در فصل خشک با توجه به پراکنش خوب بارندگی و افزایش سطح علوفه در مراتع این شهرستان ذکر کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت اضافه کرد: شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در مورد تخلفات در جنگل‌ها و مراتع است.
آتش بر یعنی ایجاد شیار‌هایی به عرض ۴ تا ۶ متر با استفاده از ماشین آلات سنگین که برای اطفای حریق آسان‌تر و دسترسی سریعتربه محل آتش سوزی انجام می‌شود.
شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

******************************************
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انی استان گفت: در  شهرستان بهمئی برخی آثار تاریخی وجود دارد که سالانه، میزبان بازدید تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است.
مجید صفایی با بیان این‌که آداب و رسوم مردم شهرستان بهمئی از دیگر ظرفیت‌های جذب گردشگری این منطقه است، بیان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی جدید در این شهرستان از مهمترین برنامه‌های اداره کلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با حمایت بخش خصوصی، پنج واحد بوم‌گردی تا پایان سال در بهمئی ایجاد شود، اضافه کرد: اجرای طرح‌های مختلف به منظور تحقق شعار جهش تولید با اولویت اشتغال‌زایی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل است.

*******************************************
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار گچساران به نمایندگی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خانواده پنج قلو‌های گچسارانی بازدید کردند.
علی خوان پایه فرماندار گچساران با بیان اینکه دولت از طریق بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو حمایت می‌کند، گفت: با کمک سازمان بهزیستی، کمک‌های خاص، یارانه‌های نقدی، بسته‌های حمایتی و مساعدت‌های خدماتی و رفاهی برای چنین خانواده‌هایی به ویژه این خانواده در نظر گرفته می‌شود.
مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت: از خانواده پنج قلو‌های گچسارانی در حد توان حمایت می‌شود تا با مشکلات کمتری فرزندان خود را بزرگ کنند.
نادیا صداقت بیان کرد: کمک به خانواده‌های چند قلو به منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت بهینه و مناسب از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چند قلو و کاهش بحران‌های ناشی از تولد همزمان چند قلو در یک خانواده انجام می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: بیش از ۱۲۰ خانواده چند قلو در گچساران وجود دارد که از این تعداد ۱۱ مورد سه قلو هستند.
مهران کشاورز تعداد خانواده‌ها دو قلویی زیر پوشش این نهاد حمایتی را ۱۰۹ نفر اعلام کرد.
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ یک زن ۳۴ساله گچسارانی در بیمارستان بی بی حکیمه دوگنبدان نوزادان پنج قلوی خود را سالم به دنیا آورد و نوزادان پنج قلوی این مادر که دومین زایمان خود را پشت سر گذاشت با جراحی سزارین به دنیا آمدند و چهار دختر و یک پسر هستند.

*******************************************
آیت‌الله سید نصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری روز جهانی قدس گفت: قدس ناموس عبادی و سیاسی جهان اسلام در دستان رژیم صهیونیستی اسیر است، این روز باید روز بیداری همه امت اسلامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید خواب راحت را حتی در این شرایط کرونا از اسرائیل و استکبار جهانی بگیریم افزود: روز جهانی قدس با رعایت اصول و نکات بهداشتی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت که وضعیت سفید اعلام نشده و مجوز برگزاری نماز جمعه صادر نشده راهپیمایی روز قدس به صورت رژه و راهپیمایی خودرویی با پرچم فلسطین، حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و نیروی انتظامی هم در این زمینه همراهی و همکاری کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در شهرهایی که مجوز نماز جمعه صادر شده که به صورت قطعی نماز برگزار شود مراسم روز جهانی قدس به این شکل باشد که در داخل مصلی و یا در جلوی مصلی با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند مراسم برگزار شود.

حسینی خاطرنشان کرد: البته نباید از تبلیغات میدانی و فضاسازی مجازی غافل باشیم و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
**********************************************
علی وحدانی‌فر امروز در نشست شورای زکات شهرستان با ابراز گلایه از مدیرانی که این شورا را جدی نگرفته و شرکت نکردند، اظهار داشت: در جلسه‌ای که اعضا شرکت ندارند نشان می دهند دین برایشان مهم‌ نیست.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: مسؤول نطام جمهوری اسلامی موطف است بر پایه دین و شریعت عمل کند و در جلسات شرکت داشته باشند و گزارش عملکرد ارائه دهد.

وحدانی‌فر گفت: اگر مردم در شهرستان زکات پرداخت نمی‌کنند به خاطر کم کاری متویان جمع‌آوری است.

وی با بیان اینکه برخی از احکام و مباحث در اسلام صرفا درون دینی و درون مذهبی نیست بلکه در همه ادیان و مذاهب به آن اشاره شده است، افزود: همه انبیای الهی موظف بودند اینها را انجام دهند.

وحدانی‌فر با استناد به صراحت قرآن و روایات درباره زکات، اهمیت این فریضه را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر کجا زکات ذکر شده قبل از ان نماز آمده است. درجه واجب بودن زکات در حد نماز است اما در عمل تفاوت دارند.

رئیس شورای زکات کهگیلویه با بیان اینکه به فرموده امام صادق(ع) اگر مسلمانان زکات مال خود را پرداخت کنند هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: امروز متاسفانه زکات واجب فراموش شده در جامعه است.

وی خواتسار اهتمام در برگزاری شورای زکات شهرستان شد و افزود: کمیته امداد به عنوان دبیر شورا باید فعال باشد مصوبه‌ها را پیگیری کند.

وحدانی‌فر اضافه کرد: در شرایط کرونایی که تبلیغ حضوری تعطیل است مبلغان سازمان تبلیغات در فضای مجازی خلاق باشند آیات و روایات زکات را تبیین و مردم را به پرداخت زکات ترغیب کنند.
*********************************************
مجید صفائی در نشست با امام جمعه لنده با اشاره به سه حوزه تخصصی این اداره کل گفت: شهرستان لنده در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی قابلیت فراوانی دارد.

وی افزود: ایجاد زیر ساخت های بزرگ گردشگری و افتتاح کارگاه های صنایع دستی از مهم ترین برنامه های این اداره کل در شهرستان لنده است.

صفائی تصریح کرد: طرح گردشگری موگرمون لنده با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سرمایه گذاران ایجاد بومگردی در شهرستان لنده حمایت می شوند.

امام جمعه مرکز شهرستان لنده نیز در این نشست با بیان اینکه در سال های اخیر گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است،گفت: آمارها نشان می دهد که اقامت گردشگران در تمام نقاط گردشگری استان رشد داشته است.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با اشاره به این که گردشگری بهترین راه درآمد زایی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: باید از استان های همجوار برای ایجاد بسترهای جذاب گردشگری ایده برداری شود.

وی به تاریخ با عظمت مردم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: باید ظرفیت های میراث فرهنگی که هویت مردم است به کشور معرفی شود.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل گفت: ورودی شهر لنده و منطقه گردشگری موگرمون لنده بهترین مکان برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

وی افزود: گردشگری بهترین محل برای اشتغالزایی مردم شهرستان لنده است.

امام جمعه شهر لنده به ظرفیت هنرمندان صنایع دستی در تولیدات دست بافت اشاره کرد: حذف واسطه ها و ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی رشد اقتصادی خانواده ها در روستاهایی استان فراهم می سازد.


**********************************************

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد عصر روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ از موزه شخصی امام رضا (ع) در شهر سوق بازدید کرد.

به‌گزارش راک نیوز از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی در این بازدید، گفت: «تلاش می‌شود اعتبارات ملی، برای تجهیز بیشتر این مکان فرهنگی اختصاص داده شود.»

او افزود: «در این موزه بیش از ۵۰۰ شی‌ء مربوط به دوره‌های اسلامی جمع‌آوری ‌شده است.»

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: «دو موزه شخصی در دو شهرستان گچساران و سوق وجود دارد.»

او گفت: «این موزه به همت و تلاش یک معلم بازنشسته و یادگار دفاع مقدس و در مکان شخصی راه‌اندازی شده است.»

******************************************

سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه مراکز تعویض پلاک از ۲۶ اسفند ماه پارسال تا ۶ اردیبهشت امسال تعطیل بوده اند در این فاصله افرادی که به صورت وکالتی خودروی خود را خریداری کرده بودند، مهلت وکالت نامه هایشان تمام شده بود و به دلیل عدم دسترسی به فروشنده امکان تمدید اعتبار وکالت نامه برای آنان وجود نداشت.

وی بیان کرد: به همین دلیل با پیگیری های پلیس راهور ناجا در ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد که این نوع وکالت نامه ها تا ۴۰ روز دیگر تمدید شود.

سرهنگ خوشوقت اظهار کرد: افرادی که سال گذشته وکالتنامه داشتند و با تعطیلی مراکز شماره‌گذاری وکالتنامه منقضی شده بود، می توانند با مراجعه به مراکز تعویض پلاک خدمات تعویض پلاک خودروی خود را انجام دهند.

وی بیان افزود: این مدت زمان به افرادی که در سال ۹۹ وکالتنامه تنظیم کرده‌اند نیز تعلق می گیرد.

رییس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مهلت تمدید گواهینامه رانندگی که زمان آنها به اتمام رسیده است تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شده است.

**************************************************
قباد مبشری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه به توجه به شیوع کرونا و بیکاری ناشی از آن و نیاز اقشار کم درآمد به حمایت، ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در اختیار این خانوارها قرار گرفت.

وی بیان داشت: در مجموع در استان ۴۳ هزار خانوار بسته‌های حمایتی دریافت کردند.

مبشری تصریح کرد: این بسته‌های حمایتی در اختیار ۱۱۵ هزار نفر قرار گرفت و کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی افزود: این نهاد در راستای حمایت از نیازمندان و اقشار کم درآمد از کمک خیرین در این راستا استقبال می‌کند و خیرین می‌توانند در این خصوص یاری رسان باشند.
***************************************************
درخشان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه، تمهیدات لازم برای تأمین کالا‌های اساسی در شهرستان بهمئی اندیشیده شده است گفت: ۲۴ تن شکر و ۲۴ تن برنج با قیمت هر کیلوگرم شکر ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و هر بسته برنجِ ۱۰ کیلویی دانه بلند ۸۰ هزار تومان در فروشگاههای بهمئی در حال توزیع است.

او با اشاره به اینکه، کالا‌های اساسی برای ماه مبارک رمضان ذخیره سازی شده است و با قیمت مصوب توزیع می‌شود افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از شش هزار بازرسی از اصناف و واحد‌های تولیدی استان انجام شده است.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف‌های صنفی، با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.
**************************************************
 علی جاودان در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به فراگیر شدن بحث اموزش فضای مجازی برنامه شاد در تمام مدارس روستایی و شهری کشور گفت: با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و به همت وزرات آموزش وپرورش نرم افزار شاد جهت تحصیل دانش آموزان طراحی و در دسترس فرهنگیان و اولیا و دانش آموزان قرار گرفت.

وی افزود: هرچند بیشتر دانش آموزان به خصوص دانش آموزان مناطق محروم به دلیل عدم دسترسی به اینترنت توانایی حضور در این برنامه را نداشته اند ولی تدابیر لازم در این خصوص نیز به همت فرهنگیان اجرایی شده است.

علی جاویدان تصریح رکد: به همت حجت الاسلام آزری نژاد روحانی شناخته شده ملی تعداد یکصد دستگاه تبلت دانش اموزی تولید داخل جهت تسهیل نیازمندی دانش آموزان در 20مدرسه بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.


وی افزود: این تبلت ها جهت حضور آنلاین دانش آموزان در کلاس های درسی است که توسط همکاران فرهنگی در نرم افزار شاد صورت می گیرد مورد استفاده دانش آموزان قرار خواهند گرفت. 

*************************************************



تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1399, 08:42



» اخبار مرتبط:

  • 14 اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود
  • رئیس جدید حراست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود
  • سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد منصوب شد
  • 3 نمایندگی میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد به اداره تبدیل شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟