مشروح اخبار


» کلاهبرداری ۵۵۰ میلیونی از شهروند شیرازی با یک تماس واتس اپی



راک نیوز/ شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان گذارند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از شاکی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
وی افزود: شاکی در اظهارات خود از برقراری یک تماس واتساپی مبنی بر برنده شدن در یک مسابقه رادیویی اشاره کرد و گفت فرد کلاهبردار با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فردی سرشناس سینمایی و تلویزیونی هستند از من خواست که برای دریافت جایزه خود کدی که به تلفن همراه ارسال شده است را برای وی بازخوانی کنم که پس از آن، مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال از حساب من برداشت شد.
رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد، گفت: متهم پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
سرهنگ “سلیمانی” تصریح کرد: این مجرمان معمولا اطلاعات شخصی و هویتی نظیر شماره کارت‌های بانکی شما را از قبل جمع‌آوری و ادعا دارند سامانه‌ای در اختیارشان است که تمامی اطلاعت کاربران را می‌توانند ببینند و از این روش اعتماد افراد را جلب و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ لذا شهروندان در صورت تماس‌های مشکوک در watsapp از جواب دادن به آنها خودداری کنند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان گذارند.



تاریخ انتشار : 24 اسفند 1399, 14:49



» اخبار مرتبط:

  • کلاهبرداری ۵۵۰ میلیونی از شهروند شیرازی از طریق واتس آپ!
  • شناسایی و دستگیری فروشنده رسیدهای جعلی بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • کلاهبرداری با ارسال پیامک «شما برنده شده‌اید»
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد+جزئیات
  • شناسایی عامل برداشت اینترنتی 400 میلیون ریالی از حساب شهروند دهدشتی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟