مشروح اخبار


» پيوستگي هويت شهداي مکتب عاشورا با عنصر ولايت



 چيزي که به عنوان روح عاشورا منتقل شده و بر آن تاکيد مي شود جنبه حماسي و ظلم ستيزي اين حادثه است؛ در حالي که موضوع ولايت‌مداري يکي از مباني اصلي و جريان ساز در عاشورا است که بايد بيش از پيش بر آن تاکيد کرد.

مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر در سخناني اظهار داشت: در مکتب عاشورا شهيداني پرورش يافتند که هويت خويش را در پيوستگي با عنصر ولايت تعريف کرده بودند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان بوشهر، حجت الاسلام سيدنورالله موسوي نيا گفت: با تامل در تاريخ اسلام درمي‌يابيم که اوج مسئله ولايت پذيري در تاريخ اسلام در حادثه کربلا رخ داده و در مکتب عاشورا شهيداني پرورش يافتند که هويت خويش را در پيوستگي با عنصر ولايت تعريف کرده بودند.

مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر ادامه داد: عاشورا را بايد مکتبي بزرگ دانست که تمام تاريخ و همه­ انسان­ ها به نوعي شاگرد آن هستند؛ درس‌هايي که در قالب اين مکتب به نسل ديروز و امروز منتقل مي‌شود، آن چنان گسترده است که ابعاد مختلف زندگي بشر را در بر مي‌گيرد و به سادگي قابل تبيين نيست.

وي با اشاره به اين که اوج مسئله ولايت‌پذيري در تاريخ اسلام حادثه کربلاست، اضافه کرد: شکي نيست که شهداي کربلا فداي ولي خدا شدند و حماسه بي بديل عاشورا بدون ياران اباعبدالله الحسين (ع) نمي توانست به اين گونه زيبا و ماندگار در ذهن تاريخ ترسيم شود.

حجت الاسلام موسوي نيا تصريح کرد: در صحنه کربلا به تعبيري، همه بايد فداي ولي خدا شوند تا درخت نوپاي دين رشد کند و آن چه در آنجا مشاهده مي‌شود، دقيقاً ترسيم عيني و ملموس ولايت مداري است.

مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر تاکيد کرد: چيزي که به عنوان روح عاشورا منتقل شده و بر آن تاکيد مي شود جنبه حماسي و ظلم ستيزي اين حادثه است؛ در حالي که موضوع ولايت‌مداري يکي از مباني اصلي و جريان ساز در عاشورا است که بايد بيش از پيش بر آن تاکيد کرد.

وي 14 آذر 91 ابراز داشت: با تامل در نهضت عاشورا در مي يابيم که آن چه در عاشورا اتفاق افتاد، تبعيت بي چون و چرا از ولايت بود؛ آن گونه که عاشوراييان کوشيدند به فلسفه اصلي ولايت دست يابند و بر همان اساس هم حيات جاودان خود را در پيوند با اصل ولايت ديدند.



تاریخ انتشار : 18 آذر 1391, 09:51



» اخبار مرتبط:

  • مقابله جدي با خطر انحراف و نفاق در سطح جامعه ضروري است
  • رسالت اصلي حضرت زينب (س)
  • تبليغات اسلامي بوشهر نماد ولايت‌مداري در استان است
  • همگرايي با جبهه ولايت رسالت حضرت زهرا (س) بود
  • 22 بهمن سرفصل نويني در تاريخ سياسي ايران اسلامي است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟