مشروح اخبار


» قتل نزدیکان یک خبرنگار توسط طالبان



سخنگو چهره های سرشناس طالبان در طی روزهای بعداز فتح کابل بارها گفتند که در خط ومشی طلبان نسبت به گذشته تغییرات جدی روی داده است.


به گزارش راک نیوز ؛ با مستولی شدن طالب بر افغانستان بسیاری از چهر های سیاسی،فرهنگی و شاخص مدنی در این کشور سعی در ترک کابل و فرار به خارج از مرزها را داشتند.

نحوه برخورد طالبان با رسانه ها یکی از جدی ترین مسائلی بود که برای اهالی رسانه و جامعه فرهنگی افغان مورد سوال بود اما، برگزاری نشست خبری سخنگوی طالبان با رسانه و حضور یکی از اعضای ارشد طالبان در شبکه طلوع نیوز ، این امیدواری را می داد که نگاه نیروهای طالبان به این مقوله تغییر کرده است.
در تازه ترین گزارش ،از افغانستان برخی رسانه ها خبردادند : که نیروهای طالبان بدنبال یکی از خبرنگاران افغانی خبرگزاری دویچه وله آلمان خانه به خانه دنبال وی گشتند .
به گفته  این خبرگزاری و به نقل ازاین خبرنگار افغان ؛ بعد از اینکه وی را پیدا نکردند یکی از بستگان نزدیک او کشته و دیگری را مجروح کردند . خبرگزاری دویچه وله با ابراز نگرانی نسبت به سایر همکاران خود در افغانستان به این نکته هم اشاره کرده که این خبرنگار قبل از اینکه به دست طالبان بیفتند کشور را به مقصد خارج از آن ترک کرده است.

پیتر لیمبورگ رییس شبکه دویچه وله ضمن محکوم کردن این اقدام طالبان از به خطر افتادن جان دیگر خبرنگاران اظهار نگرانی کرده است.
به گزارش راک نیوز ؛ علاوه بر  خبرگزاری دویچه وله آلمان ،خبرگزاری فرانسه وشبکه فرانس 24 نیز این خبر را تایید کرده است.
گفته می شود طالبان عمدتا به دنبال افرادی است که با نیروهای خارجی همکاری می کردند.



تاریخ انتشار : 29 مرداد 1400, 12:39



» اخبار مرتبط:

  • کابل در آستانه سقوط !/ تازه ترین خبرها از اوضاع کابل
  • تیرباران دختر و پسر جوانی به اتهام ارتباط قبل از ازدواج!
  • آیا فرزند احمدشاه مسعود می تواند طالبان راشکست دهد؟
  • زنان افغانی در در ورزشگاه/ تماشای دیدار افغانسات -پاکستان
  • کشته شدن کاندیدای انتخابات شورا /فوری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟