مشروح اخبار


» زنان افغانی در در ورزشگاه/ تماشای دیدار افغانسات -پاکستان



تیم ملی فوتبال افغانستان عصر سه شنبه در نخستین دیدارش با تیم ملی پاکستان پس از بیش 35 سال از آخرین دیدار دو تیم با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و استادیوم کابل را غرق در شادی کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، حضوربیش از 6000 تماشاگر افغان در استادیوم شهر کابل موجب شد تا حتی جای سوزن انداختن هم نباشد. این نخستین مسابقه خانگی تیم ملی فوتبال افغانستان از سال 2003 که با ترکمنستان دیدار کرده بودند ، محسوب می شد.

تیم ملی افغانستان که در رده 139 فیفا قرار دارد در جریان بازی با پاکستان برای لحظه ای هم احساس خطر نکرد و در تمام طول این دیدار برتر از تیم همسایه پردردسرش بود. نخستین گل این تیم در دقیقه 21 بازی و دو گل دیگر در نیمه دوم به ثمر رسیدند. در این دیدار بازیکنان افغان پیراهن های قرمز و پاکستانی ها پیراهن های سفید با حاشیه سبز به تن داشتند.

تماشاگران افغان از جمله زنان که بخشی ازاستادیوم به آنان اختصاص داشت از همان لحظه نواختن سرود ملی افغانستان تا پایان بازی با فریاد های بی امان تیم ملی کشورشان را تشویق کردند.

تعدادی از تماشاگران حتی از موانع طالبان عبور کرده بودند تا بتوانند در استادیوم کابل از نزدیک شاهد این دیدار باشند. احمدزای فاضلی 25 ساله از زادگاهش در ایالت وردک در جنوب غربی کابل به پایتخت  آمده بود. او به خبرگزاری فرانسه گفت: از چندین پست ایست بازرسی طالبان عبور کردم.هر بار که آنها از من می پرسیدند برای چه کاری به کابل می روم ، پاسخ می دادم " برای تماشای مسابقه فوتبال افغانستان/ پاکستان". آنها هم خنده کنان به من اجازه عبور می دادند.

فیفا مایل به برگزاری یک دوئل دوستانه میان این دو کشور همسایه که روابطشان تنش آمیز است، بود. آخرین دیدار آنها در سال 1977 دوسال قبل از حمله شوروی به افغانستان در کابل برگزار شده بود.

افغانستان همواره پاکستان را متهم به حمایت از طالبان می کند. در زمان حکومت طالبان روابط رژیم آنها با پاکستان بسیار حسنه بود.

در زمان رژیم طالبان با اینکه فوتبال به طور رسمی ممنوع نبود اما انجام این ورزش کار دشواری بود. به ویژه استادیوم غازی شهر کابل به جای اینکه محل ورزش باشد بیشتر به عنوان محل اعدام ، تیرباران و دیگر مجازات های طالبانی استفاده می شد.

پاکستان که کریکت ورزش ملی آن محسوب می شود به نوبه خود پس از حمله مرگبار افراطگرایان به تیم ملی کریکت سریلانکا که در سال 2009 برای مسابقه ای به این کشور آمده بود ، دیگر شاهد برگزاری یک رقابت ورزشی بین المللی نبوده است.





تاریخ انتشار : 30 مرداد 1392, 07:49



» اخبار مرتبط:

  • دیدار دو برادر بعد از ۳۳سال.
  • اعطای تابعیت افغان به سه ایرانی
  • نفت گچساران خوب می سوزاند/فرشید هتریک میکند
  • خرید و فروش شرم آور زنان شوهردار+عکس
  • ترک زودهنگام جشن جهانی نوروز توسط احمدی‌نژاد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟