مشروح اخبار


» دیدار مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس بامدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد



سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و گفتگو کرد.

؛سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از کارکنان این اداره کل با دکتر رضا پارسیان نژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در اداره کل بنیاد شهید دیدار و گفتگو کردند.



به گزارش راک نیوز؛سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در ماندگاری واقعه عاشورا در تاریخ، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس نیز چنین رسالتی بر عهده دارد و در راستای حفظ و ترویج آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در بین اقشار مختلف مردم و نسل جوان تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران برای حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداشت آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی رشادت‌های بی‌نظیری از خود نشان دادند، افزود: امروز ما وظیفه داریم آن رشادت‌ها و فداکاری‌ها و سبک و سلوک شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را به نسل کنونی انتقال دهیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در طول سال حدود ۱۲۷ برنامه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری ادارات و سازمان‌ها اجرا می‌کند و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی منعقد می‌شود و شوراها و کمیته‌های تخصصی تشکیل می‌شود.
آسمند بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از اعضای ثابت همه این شورا‌ها و کمیته‌ها است که انتظار داریم با تعامل و همکاری این اداره‌کل شاهد ترویج بیش از پیش فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه و انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل جوان باشیم.
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و در سطح جامعه، گفت: این مهم مستلزم گسترش همکاری‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
«رضا پارسیان‌نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار اظهار داشت: ما در شرایطی فعالیت می‌کنیم که سرمایه اجتماعی آسیب دیده و اعتماد مردم تا حدودی خدشه‌دار شده که علت آن تلاش‌های استکبار برای مأیوس کردن مردم بوده و البته در جاهایی هم ضعف‌هایی در سال‌های گذشته وجود داشت و امروز وظیفه داریم برای بازآفرینی امید و احیای اعتماد مخدوش‌شده مردم تلاش کنیم.
وی شهدا را محور اعتماد و وحدت حداکثری مردم دانست و افزود: در سال‌های گذشته برنامه‌های خوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید اجرا شده، اما قصد داریم فصل جدیدی از همکاری، تعامل و هم‌افزایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ظرفیت خوبی برای هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه تولید و چاپ کتاب و جمع‌آوری خاطرات و آثار شهدا می‌توانیم هم‌افزایی خوبی داشته باشیم.
پارسیان‌نژاد بیان کرد: ما وظیفه داریم مفاخر و قهرمانانمان را معرفی کنیم زیرا اگر ما این کار را انجام ندهیم برای ما قهرمان‌سازی می‌کنند، بنابراین تعامل با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در این زمینه ضرورت می‌دانم.
وی با بیان اینکه هر جا جنگی صورت گرفت پس از آن شکوفایی ادبیات و هنر به اوج خود رسید، گفت: ما باید نسبت به ترویج گسترده فرهنگ دفاع مقدس که دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی است اهتمام جدی داشته باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تولید تله فیلم سینمایی و مستندهای فاخر از زندگی شهدا و خانواده‌های آنها را ضروری عنوان و ابراز کرد: برای این کار نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها داریم، ضمن اینکه نباید از ظرفیت تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی غافل شویم.
پارسیان‌نژاد از آمادگی کامل بنیاد شهید برای همکاری ‌و مشارکت با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: از اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس نیز انتظار داریم در بحث اشتغال، مسکن و معیشت خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز یاری‌گر ما باشد.
وی با بیان اینکه برخی رویدادهای دفاع مقدس استان از جمله پد خندق قابلیت ملی شدن دارد، گفت: پد خندق حادثه بزرگی بود که حدود ده درصد شهدای ما و یک سوم آزاده‌های ما در این حادثه بودند و باید توجه بیشتری به آن نشان دهیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد توانمندسازی نویسندگان دفاع مقدس را ضروری عنوان و بیان کرد: با آموزش نوقلمان و نویسندگان این حوزه، می‌توانیم در بحث واقعه‌نگاری و ثبت و ضبط رویدادهای دفاع مقدس، آثار فاخر‌تری تولید کنیم.


دیدار مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس بامدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد

 

دیدار مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس بامدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد

 

دیدار مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس بامدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد

 

دیدار مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس بامدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد

 



تاریخ انتشار : 15 اسفند 1400, 10:40



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه با خانواده ی شهیدان دیماد وآرام بن
  • رئیس جدید بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان باشت منصوب شد
  • رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنده منصوب شد/جزییات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟