مشروح اخبار


» رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد: مشکل کمبود روغن نباتی به زودی رفع می‌شود



علی معتمدی‌پور با اشاره به دلایل کمبود روغن خوراکی در کهگیلویه‌وبویراحمد از رفع این مشکل با تزریق مواد اولیه به کارخانه‌های روغن‌کشی خبر داد.

به گزارش راک نیوز،کمبود روغن خوراکی با وجود وعده‌های مسئولان، مبنی بر کنترل این بازار، در روز های گذشته مردم را کمی نگران کرد تا در این رابطه گفتگویی را با رئیس سازمان جهاد کشاورزی ترتیب دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم استان، بازار رصد و کنترل می شود گفت: سرانه مصرف روغن یک خانوار بر اساس سند مدیریت استراتژیک ۱۵ تا ۱۷ کیلوگرم در سال و مشکل مواد اولیه علت کمبود مقطعی روز های گذشته است.
وی با تاکید بر اینکه برخی از کارخانجات تا تعیین تکلیف ارز ترجیحی با محدودیت روغن توزیع می کنند ابراز داشت: افزایش قاچاق روغن در یکی از استان های مرزی مزید بر علت کمبود روزهای گذشته بوده است.
معتمدی پور با اشاره به اینکه از 14 فروردین تا کنون بالغ بر 221 تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است گفت: در طرح ضیافت ۲۰۰تن برنج هندی، ۳۰۰ تن برنج پاکستانی، برنج تایلندی۴۰۰ تن، شکر مصرف خانوار۳۰۰ تن و شکر صنف و صنعت ۲۰۰ تن در استان توزیع شده است.
وی اذعان داشت: مشکل کمبود روغن با تامین مواد اولیه با بارگیری از بندرعباس رفع می شود .
معتمدی پور گفت: رایزنی های لازم و مکاتبات انجام شده و 2 کارشناس مقیم به کارخانه برای کنترل ورودی مواد اولیه و خروجی مقدار تولید روغن اعزام و با بارگیری روغن خوراکی به شهرستان ها مشکل به زودی رفع می شود.
وی همچنین ابراز داشت: 200 تن سهمیه ماهانه روغن خوراکی استان در بازار توزیع شد که به دلیل کمبود 42 تن با توجه به تولید روغن در کهگیلویه و بویراحمد از سهمیه سایر استان ها کم و وارد بازار شد.
رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: با تزریق مواد اولیه به کارخانه های روغن کشی تا چند روز آینده نوسانات رفع و بازار به ثبات می رسد.



تاریخ انتشار : 4 اردیبهشت 1401, 12:52



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: توزیع روغن خوراکی در بازار استان
  • روغن خوراکي کمياب شد
  • اعلام قیمت جدید انواع روغن نباتی/ جدول
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بويراحمد:مشغول شکل‌دهی زیرساخت‌ها برای نظارت و توزیع در بازار استان هستیم
  • بهره برداری از کارخانه تولید روغن گچساران با اعتبار بیش از 443 میلیارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟