مشروح اخبار


» جديدترين توصيه وزير آموزش و پرورش به دانش آموزان: سرما نخوريد؛ گردن ما مي‌اندازند!



 ظاهرا بايد به ادبيات جديد وزير آموزش و پرورش عادت کرد که هر بار با کنايه صحبت مي‌کند و به گفته خودش شوخي مي‌کند. حميدرضا حاجي بابابيي اينبار در اظهار نظري جديد خطاب به دانش آموزاني که در هواي سرد حياط مدرسه براي شرکت ...


ظاهرا بايد به ادبيات جديد وزير آموزش و پرورش عادت کرد که هر بار با کنايه صحبت مي‌کند و به گفته خودش شوخي مي‌کند. حميدرضا حاجي بابابيي اينبار در اظهار نظري جديد خطاب به دانش آموزاني که در هواي سرد حياط مدرسه براي شرکت در مراسم هواي پاک ايستاده بودند، گفت: مواظب باشيد خودتان و والدينتان دچار سرماخوردگي نشويد، چرا که اينجا هر اتفاقي که براي شما بيافتد، گردن ما مي‌اندازند و يقه ما را مي‌گيرند. سخنان اخير وزير آموزش و پرورش در حالي است که ماه گذشته در پي حادثه آتش سوزي در يکي از مدارس پيرانشهر که منجر به سوختگي دست و پاي عده‌اي از دانش آموزان و حتي مرگ دو دانش‌آموز شد، در واکنش به حادثه، در اظهار نظري عجيب گفت که از الان تا قيامت بابت هر اتفاقي که در آموزش و پرورش مي‌افتد عذرخواهي مي‌کنم.

حميد رضا حاجي بابايي روز گذشته در مراسم "گراميداشت هفته هواي پاک" در پاسخ به خبرنگار مهر که پرسيد: از شوخي‌هاي شما چنين استنباط مي‌شود که حادثه شين آباد را بي جهت به شما ربط مي‌دهند، گفت: اين حادثه کاملاً به من مربوط است و تا آخرين ثانيه پاي آن هستم. وي در خصوص تکليف دانش‌آموزاني که بنا بر در خواست تيم پزشکي از رييس‌جمهور براي مداوا بايد به خارج از کشور منتقل شوند چيست گفت: تصميم گيري در اين رابطه را به عهده تيم پزشکي گذاشته‌ايم ودر حال حاضر ثانيه به ثانيه اين دانش‌آموزان تحت نظر پزشکان هستند و بر اين اساس اقدام مي‌کنيم. حاجي بابايي اظهار داشت: همانطور که از روز اول اعلام کردم اين دانش آموزان به هر مبلغ، هر جاي دنيا و هر پزشکي که نياز داشته باشند از امروز تا آخر عمرشان در خدمتشان هستيم. به گفته وي، در حال حاضر 6 نفر از اين دانش‌آموزان در اصفهان و سه نفر در مشهد بستري هستند. وزير آموزش و پرورش در خصوص مطرح شدن مجدد طرح استيضاحش از سوي نمايندگان مجلس تصريح کرد: جاي نمايندگان مجلس روي سر ماست و هر تصميمي‌که بگيرند موجب خوشحالي من است. وي در پاسخ به اين سوال که شما مسئوليت اتفاقاتي را که در مدارس رخ مي‌دهد مي‌پذيريد؟ اظهار کرد: هر اتفاقي که در مدارس رخ دهد، اولين مسئول آن شخص وزير است، اما آنچه که در خارج از مدارس اتفاق مي‌افتد به عهده ما نيست. وي همچنين در مورد هزينه سرويس مدارس نيز گفت: ما مسئول عبور و مرور و رفت و آمد به وسيله اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها نيستيم و تنها مسئوليت داخل مدارس را عهده داريم و مدير مدرسه تنها به عنوان يک عضو براي پيوند ميان دانش‌آموزان و دستگاه‌هاي مربوطه به منظور رفت و آمد آنها توسط سرويس مدارس اقدام مي‌کند. وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه تعليم و تربيت نقش کليدي و اساسي در تمام امور جامعه دارد، گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اشاره‌ مي‌کند که نقش تعليم و تربيت در بحث "محيط زيست" بي‌بديل و تعيين کننده است. حاجي‌بابايي گفت: از خدايمان است که در مدارس درخت بکاريم، اما ايجاد فضاي سبز نه تنها در مدارس بلکه در تمام محيط‌ها بايد با کمک اعتبارات و فضا ايجاد شود. وي ادامه داد: براي ايجاد فضاي سبز همه ارگان‌هاي مربوطه اعم از شهردار، سازمان محيط‌زيست و غيره بايد همکاري داشته باشند.



تاریخ انتشار : 25 دی 1391, 03:00



» اخبار مرتبط:

  • مدارس 23 روز تعطیل شدند
  • نام نويسي دانش آموزان تا 15 تير
  • تحول بنيادين آموزش و پرورش به چه قيمتي!؟
  • موبايل دانش‌آموزي در سكوت مسوولان روشن مي‌شود
  • چرا حاجي بابايي بايد استعفا دهد؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟