مشروح اخبار


» شهرستان چرام به جاده ملی پاتاوه - دهدشت متصل می شود



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای برون رفت از محرومیت و توسعه راه های ارتباطی بخش سرفاریاب در شهرستان چرام به جاده ملی پاتاوه - دهدشت متصل می شود.

به گزارش راک نیوز،عابد محمدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اتصال بخش سرفاریاب شهرستان چرام از طریق منطقه دمه - منتنگان  به جاده ملی پاتاوه به طول ۲۰ کیلومتر صورت می  گیرد که تاکنون ۶ کیلومتر از این مسیر اجرا شد.



وی با اشاره به همکاری شرکت ملی نفت و پیگیرهای نماینده مردم در تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح بیان کرد: در این قرارداد ۴.۵ کیلومتر از این مسیر تکمیل خواهد شد.



محمدی تصریح کرد: کار نقشه برداری، طراحی مسیر فوق به اتمام رسیده و عملیات خاکبرداری و بهسازی این محور آغاز شده است.


محمدی با اشاره به وجود تونل های زیاد در مسیر کوهستانی و پر پیج و خم جاده ملی پاتاوه - دهدشت اظهار داشت: این جاده به عنوان یک طرح پدافندی می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل  جایگزین مناسبی برای تردد مسیر دهدشت- اصفهان نیز باشد.


وی تصریح کرد: برای بهره برداری از این طرح بیش از یکصد میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.


محمدی محرومیت زدایی و توسعه خدمات در مناطق محروم را یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: در سفر دوم هیات دولت به استان به عنوان یک طرح پیشنهادی در راستای تامین اعتبارات لازم ارائه خواهد شد.


وی افزایش سطح ایمنی راه، توسعه محورهای مواصلاتی و ارتقا رفاه حال اهالی منطقه را از مزایای مهم این طرح در دولت سیزدهم دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح ۵۰ روستا در منطقه لوداب، چیتاب و بخش سرفاریاب از راه ارتباطی مناسب بهره مند خواهد شد.



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از پیگیری ها و تلاش های حجت الاسلام موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده تقدیر و تشکر کرد.


پروژه بزرگ ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که از مهمترین طرح های عمرانی استان است ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.




:این جاده علاوه بر خارج کردن شهرستان کهگیلویه به صورت کلی از بن بست ، ارتباط ۲ بخش دیشموک ، چاروسا و شهرستان لنده را به صورت مستقیم با یاسوج مرکز استان متصل می کند به گونه ای که فاصله کنونی ۳۰۰ کیلومتری بخش دیشموک و فاصله ۲۸۰ کیلومتری بخش چاروسا و فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهرستان لنده با شهر یاسوج مرکز استان را به ترتیب به ۱۹۰ ، ۱۷۰ و ۱۴۰ کیلومتر کاهش می دهد.




عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز و برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.



۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.





لازم به توضیح است که هم این پروژه اتصال شهرستان چرام به جاده ملی دهدشت-پاتاوه و هم برای پروژه ملی دهدشت-پاتاوه جلسات و نشست های متعدد با مسولان کشوری توسط حجت الاسلام موحد و مسولان استانی گرفته شده است. 



تاریخ انتشار : 20 آبان 1401, 16:22



» اخبار مرتبط:

  • ٤٥ میلیارد تومان به بهسازی تقاطع سوق اختصاص یافت
  • پیشرفت 70 درصدی قطعه سوم محور پاتاوه – دهدشت
  • عملیات آسفالت مسیرهای فرعی متصل به جاده پاتاوه - دهدشت آغاز شد
  • قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت امسال به بهره برداری می رسد
  • اجرای محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود