مشروح اخبار


» اجرای محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت



مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهره برداری از محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت ، گفت: با افتتاح این مسیر ، فاصله بندر امام خمینی (ره) به اصفهان 217 کیلومتر و زمان طی مسیر نیز بیس از سه ساعت کاهش خواهد یافت.


اجرای محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهره برداری از محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت ، گفت: با افتتاح این مسیر ، فاصله بندر امام خمینی (ره) به اصفهان 217 کیلومتر و زمان طی مسیر نیز بیس از سه ساعت کاهش خواهد یافت.

محمدعلی علیمردانی در حاشیه بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از تقاطع غیر همسطع گندی خوری در گفت و گو با راک نیوز افزود: طول تقاطع غیر همسطع گندی خوری به طول بیش از چهار و نیم کیلومتر از قطعه اول محور پاتاوه - دهدشت با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت می باشد.

وی ادامه داد: محور اصلی پاتاوه - دهدشت به طول 137 کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - یاسوج بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و در واقع اتصال راه اصلی شهرضا به بندر امام خمینی (ره) محسوب می شود. 

علیمردانی گفت: بهره برداری از این محور علاوه بر کاهش زمانی در مسیر،نقش بسیار چشمگیری در کاهش سوخت ، استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت در بر خواهد داشت. 

علیمردانی افزود: این مسیر علاوه بر کارکرد و تاثیر ملی آن در کاهش 217 کیلومتری مسافت و بیش از سه ساعت زمان ، شش بخش مهم و پرجمعیت استان شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا ، بخش های مارگون و لوداب در شهرستان بویراحمد و بخش های چاروسا و دیشموک و بخش لنده از شهرستان کهگیلویه را از بن بست راهی و محرومیت خارج خواهد نمود. 

مدیر راه و شهرسازی استان گفت: این راه علاوه بر خارج نمودن شهرستان کهگیلویه به صورت کلی از بن بست ، ارتباط سه بخش دیشموک ، چاروسا و لنده را به صورت مستقیم به مرکز استان متصل خواهد نمود به نحویکه فواصل کنونی 300 کیلومتری بخش دیشموک و فاصله 280 کیلومتری بخش چاروسا و فاصله 240 کیلومتری بخش لنده به مرکز استان را به فواصل 190 ، 170 ، 140 ، کیلومتر کاهش خواهد داد. 

علیمردانی اظهار داشت: عملیات اجرایی این مسیر از سال 74 شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شده است. 

وی گفت: 14 تونل به طول نه کیلومتر و تعداد 14 دستگاه پل بزرگ بالای دهانه 16 متر در این مسیر طراحی شده است. 

مدیر راه و شهرسازی استان اظهار داشت: این مسیر که به صورت قطری از استان عبور می نماید بخش زیادی از راههای روستایی استان را که بصورت پراکنده می باشند پوشش داده و با دسترسی های بسیار کوتاه به شبکه حمل و نقل و موجب توسعه روستاهای استان و محرومیت زدایی آنها نقش بسیار چشمگیری را خواهد داشت.

گفتنی است محور پاتاوه - دهدشت به طول 137 کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌های ملی در حوزه راه‌سازی استان است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بندرهای جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد. 

کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است. 



تاریخ انتشار : 30 مهر 1396, 12:00



» اخبار مرتبط:

  • قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت امسال به بهره برداری می رسد
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 2500 میلیارد ریال اعتبار به جاده پاتاوه – دهدشت خبر داد
  • افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت/پیشرفت 50 درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان
  • 63 روستای بالای 50 خانوار فاقد راه روستایی هستند
  • اتمام بزرگراه پاتاوه ‌بهبهان تا پایان 92/اتصال بزرگراهی شیراز به سیرجان
  • » اشتراک گزاری خبر

    • علویان تهران

    • 30 مهر 1396 13:43
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    باسلام وعرض ادب وتشکرازجنابعالی بابت این گزارش این طرح از ارزوهای دیرینه مردم شهرستان می باشد لطف کنید اعلام بفرمایید الان درچه وضعیتی هست تاچه مقدار کار صورت پذیرفته تصاویری ازپیشرفت کار اطلاع رسانی شود واز کی قابل استفاده هست سپاس
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟