مشروح اخبار


» مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ اختصاص ۲میلیارد تومان برای تهیه وخرید تجهیزات اطفاء حریق جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲میلیارد تومان برای تهیه وخرید تجهیزات اطفاء حریق جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

به گزارش راک نیوز از یاسوج، سعید جاوید بخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص حفاظت از منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمداظهار داشت: با توجه به بارندگی های فراوان در سال آبی جاری، استان دارای پوشش گیاهی خوبی شده است که در مقابل آن احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها نیز افزایش می یابد.

وی با اعلام اینکه با پیگیری های صورت گرفته و با دستور ویژه رئیس سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور ۲میلیارد تومان برای تهیه و خرید تجهیزات جهت اطفاء حریق در سال ۱۴۰۲ به استان اختصاص داده شده است ، افزود: این تجهیزات در بین شهرستان های استان توزیع می شود.
این مسئول از فرمانداران شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا به برنامه ریزی مناسب جهت چگونگی مقابله با آتش سوزی ها با اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همکاری لازم را داشته باشند.
جاوید بخت با تاکید به نقش صدا و سیما در امر فرهنگ سازی تصریح کرد: جلوگیری از آتش سوزی ها نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است که صدا و سیما نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند.
جاوید بخت با بیان اینکه در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی تفاهم نامه‌های حفاظتی و اطفای حریق با دهیاری‌های و شورای اسلامی روستاهای هدف امضا خواهد شدو این روستاها نیز به وسایل اولیه اطفای حریق مجهز خواهند شد ، بیان کرد: با همکاری شورای اسلامی روستاهای واقع در مناطق بحرانی حریق پایگاه مردمی اطفای حریق احداث و تجهیز خواهد شد.
وی افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی اقدامات پیشگیرانه ازجمله تشدید گشت زنی و مراقبت‌ها، آمادگی کامل یگان حفاظت برای مقابله هر نوع آتش سوزی عمدی و غیرعمدی در جنگل‌ها و مراتع و همراه با تجهیز یگان حفاظت به امکانات و وسایل اطفای حریق را در دستور کار دارد
جاوید بخت در پایان گفت؛ از مردم استان انتظار میرود در صورت هرگونه تخریب وتصرف ،آتش سوزی درجنگل ها و مراتع استان با تلفن رایگان ۱۵۰۴یا۱۳۹تماس حاصل فرمایند تا نیروهای منابع طبیعی استان در کم ترین زمان ممکن در منطقه حاضر شوند واز هرگونه تخریب وتصرف وآتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان جلوگیری شود.



تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1402, 07:33



» اخبار مرتبط:

  • جلسه هم اندیشی فرماندهان یگان حفاظت ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای قانون و حفاظت از جنگل ها و مراتع برگزار شد
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمدبه مناسبت روز طبیعت: مردم در روز ۱۳ بدر به عنوان همیاران طبیعت در راستای حفاظت از منابع طبیعی کوشا باشند
  • شش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد مهار شد
  • "خامی"در آتش سوخت /نگرانی از گسترش حریق
  • مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟