مشروح اخبار


» رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمددر جمع فعالان حوزه باغبانی: وجود اتحادیه‌های قوی عامل توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی است/ لزوم بومی سازی تحقیقات در توسعه کشاورزی



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود اتحادیه‌های قوی و فعال را عامل توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و همچنین افزایش بهره‌وری عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود اتحادیه‌های قوی و فعال را عامل توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و همچنین افزایش بهره‌وری عنوان کرد. 

به گزارش راک نیوز، سید علی معتمدی‌پور در جمع نمایندگان بهره‌برداران و تولیدکنندگان زیربخش تولیدات گیاهی، بر لزوم تشکیل و تقویت اتحادیه‌های کشاورزی در سه زیربخش باغداری، دام و طیور و شیلات در استان تاکید کرد و ادامه داد: سامان یافتگی و توسعه بخش کشاورزی، تدوین ساختار نظام‌مند برای فعالان این بخش، رونق کشاورزی و دفاع از حقوق و منافع کشاورزان و تولیدکنندگان از اهداف این سازمان است.
وی از مجموعه تعاون روستايي به عنوان یک بازوی عملياتي جهاد كشاورزي براي ايجاد تحول و رشد توليد نام برد و بر تشکیل و ساماندهی اتحادیه ها با محوریت تعاون روستایی تاکید کرد.
معتمدی پور افزود: تشکیل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها راهکاری مهم برای کاهش نفوذ واسطه های غیرمتعارف در حوزه محصولات باغبانی است و به این منظور می توان غرفه هایی برای باغداران در میدان میوه و تره بار شهر یاسوج ایجاد کرد تا میوه آنان راحتر و به قیمت واقعی فروخته شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت بازاریابی محصولات تولیدی استان، ابراز داشت: این امر به کاهش التهابات ناشی از نوسان‌های قیمتی در بازار میوه نیز منجر خواهد شد. 
متولی ارشد بخش کشاورزی استان با اشاره به کیفیت بالای میوه شب عید به اذعان رئیس کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سال گذشته گفت: کهگیلویه و بویراحمد یکی از پنج استان تامین کننده سیب برای میوه شب عید خواهد بود و برنامه ریزی جهت اجرای هر چه بهتر این فرایند با ساماندهی اتحادیه ها از هم اکنون باید انجام گیرد. 
معتمدی پور در ادامه بر بومی سازی تحقیقات در توسعه کشاورزی استان و استقرار نظام مدیریت دانش تاکید کرد و افزود: لازم است تحقیقات انجام شده در سطح کشور با شرایط اقلیمی استان تطبیق داده شده و اساسی ترین مشکلات بخش باغبانی استان از جمله انتخاب و سازگاری ارقام مناسب در دستور کار و اولویت طرح های تحقیقاتی قرار گیرد. 
وی تصریح کرد: باید یک سه ضلعی متشکل از محققین، بخش اجرا و به خصوص کشاورزان و باغداران پیشرو تشکیل شده و مشکلات موجود احصا و راهکارهای مناسب بررسی و چاره اندیشی شود. 
گفتنی است در این نشست، نمایندگان اتحادیه های مختلف باغداران و گلخانه داران و همچنین نمایندگان  شهرک های گلخانه ای و تولیدکنندگان بذر، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را صمیمانه با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشتند.



تاریخ انتشار : 17 خرداد 1402, 05:50



» اخبار مرتبط:

  • کهگیلویه و بویراحمد یکی از تامین‌کننده‌های میوه شب عید شد/ ۱۲۰ هزار تن سیب درختی در استان تولید می‌شود
  • در راستای کاهش یکه‌تازی دلالان انجام شد باغات سیب کهگیلویه و بویراحمد در تسخیر جهاد کشاورزی
  • مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: تشکیل یک اتحادیه منسجم برای بخش آبزیان در دستور کار است
  • اعلام رضایت مدیرکل اقتصادی استاندار از عملکرد جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد/ پایان ذخیره میوه شب عید/ پرداخت مطالبات زیتون‌کاران
  • مدیرکل تعاونی روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد:شبکه‌های تعاون روستایی آماده اجرای طرح میوه شب عید هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟