مشروح اخبار


» شهاب زاهدی کنار علی دایی و علی کریمی



شهاب زاهدی بازیکن سابق پرسپولیس پس از ۶ فصل بازی در اروپا به پرسپولیس بازگشت.

شهاب زاهدی پس از بازی در لیگ‌های ایسلند، اوکراین و مجارستان به پرسپولیس بازگشت. زاهدی نخستین بازیکن پرسپولیس نیست که از فوتبال اروپا به این تیم بازمی‌گردد، ولی این بازیکن داستان متفاوتی نسبت به سایر بازیکنان دارد. زاهدی در شرایطی از پرسپولیس جدا شد که کمتر هوادار این تیم از جدایی‌اش ناراحت شد و حتی بسیاری از انتقال این بازیکن به اروپا مطلع نشدند. زاهدی در مجموع ۷ بازی در پرسپولیس به میدان رفت که هیچ کدام در ترکیب اصلی نبود. آخرین بازی زاهدی برای پرسپولیس در دیدار تاریخی با قشقایی بود که در دیداری که پرسپولیس بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار نداشت، به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و با از دست دادن پنالتی باعث حذف پرسپولیس شد.

زاهدی در حالی پس از ۶ فصل به پرسپولیس بازگشت که وضعیت کاملاٌ متفاوتی تجربه می‌کند. این بازیکن به تیم ملی دعوت شده و یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس امید زیادی دارد تا با حضور این بازیکن آمار خط حمله این تیم بهتر شود. به بهانه بازگشت زاهدی به پرسپولیس بازیکنان این تیم که پس از بازی در اروپا به پرسپولیس بازگشتند مرور شده است.

علی دایی جزو اولین بازیکنان شاغل در اروپا در دهه ۷۰ بود. این بازیکن در تابستان ۷۵ و پس از پیروزی تاریخی پرسپولیس مقابل آلیمای قزاقستان به السد قطر رفت و از آنجا راهی اروپا شد و در آرمینا بیله‌فیلد، بایرن‌مونیخ و هرتابرلین روز‌های پرافتخاری را پشت سر گذاشت. دایی پس از پایان کار خود در فوتبال اروپا، مدتی هم مجدداً در کشور‌های عربی توپ زد.

در تابستان سال ۸۲، اکبر غمخوار مدیرعامل وقت پرسپولیس، پس از کنار گذاشتن علی پروین، دنبال آن بود که این تیم را پرستاره‌تر از همیشه کند و علی دایی کاپیتان تیم ملی را به خدمت گرفت. دایی پس از ۷ سال در اولین بازی خود مقابل پگاه گیلان، روز فراموش نشدنی را پشت سرگذاشت و به تنهایی ۴ گل زد تا پرسپولیس، پگاه را با ۸ گل مغلوب کند. ادامه فصل، اما برای پرسپولیس به خوبی پیش نرفت و این تیم فصل را بدون جام به پایان رساند. علی دایی با ۱۶ گل آقای گل لیگ شد، ولی فوتبال خود را در پرسپولیس ادامه نداد و به صبا و در نهایت سایپا رفت.

علی کریمی در اواخر دهه ۷۰ با تکنیک بی‌نظیری که داشت، فوتبال ایران را مسحور خود کرد. این بازیکن از پرسپولیس به الاهلی امارات رفت و پس از آن در یک انتقال غافلگیرکننده به بایرن‌مونیخ پیوست و ۲ فصل هم در این تیم توپ زد. کریمی پس از بایرن‌مونیخ، قطر را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد، ولی حضور او در این کشور چندان طولانی نبود و در حالی که چند هفته‌ای از لیگ هشتم سپری شده بود این بازیکن پس از ۷ سال به پرسپولیس بازگشت.

علی کریمی اولین بازی خود را برابر پگاه در روزی که استادیوم به خاطر او مملو از تماشاگر شده بود، انجام داد و در هفته بعد اولین گل خود را در دربی به‌ثمر رساند و تیمش را از شکست نجات داد. حضور علی کریمی در پرسپولیس پیوسته نبود و پس از یک مقطع جدایی دوباره به این تیم پیوست. فینال جام‌حذفی با سپاهان مثل مهدوی‌کیا برای کریمی آخرین بازی برای پرسپولیس بود و این بازیکن فصل بعد با پیراهن تراکتور از فوتبال خداحافظی کرد.



تاریخ انتشار : 12 تیر 1402, 06:25



» اخبار مرتبط:

  • خلعتبری در تور پرسپولیس
  • بازگشت علی کریمی به پرسپولیس
  • تقدیر باشگاه پرسپولیس از AFC
  • ۱۸ بازیکن پرسپولیس برای بازی با تراکتورسازی مشخص شدند
  • ۷ بازیکن پرسپولیس در آستانه از دست دادن دربی هفتاد و پنجم قرار گرفتند.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟