مشروح اخبار


» فرماندار کهگیلویه مطرح کرد: نهضت امام حسین (ع) چراغ راه آزادی، عدالت و مبارزه با انحرافات است



فرماندار کهگیلویه گفت: نهضت عاشورا نهضتی رو به جلو و نجات دهنده بشریت و چراغ راه آزادی و عدالت و مبارزه با انحرافات است

به گزارش راک نیوز،عبدالعزیز موسوی اصل در گفتگو با خبرنگاران در معرفی حضرت زینب (س) به عنوان  الگوی موفق برای بانوان و تبیین ابعاد قیام عاشورا به عنوان محور وحدت مسلمانان گفت: حضرت زینب (س) پرچم دار کربلا و کسی است که قیام کربلا را به جامعه و امت اسلام رساند و او الگوی صبر و بردباری در شرایط سخت بود.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا به علت نطق و بیانی که از پدر به ارث برده بود تبیین و روشنگری از قیام امام حسین علیه السلام داشت و با بیان فصیح و زبان بلیغ یزد را رسوا ساخت، گفت: حضرت زینب (س) یک الگوی تمام عیار و کم نظیر از یک زن مسلمان در تاریخ بشریت برای زنان است.
وی ادامه داد: در تاریخ افراد مختلفی تلاش داشتند با شبهه افکنی اهداف قیام امام حسین علیه السلام را کم رنگ یا وارنه جلوه دهند اما قیام آن حضرت پر فروغ‌تر و الگویی برای بشریت شد و حرکت آن حضرت پایه‌گذار ملت‌های مسلمان و شیعیان برای حرکت در جهت حق طلبی و خواهی شد.
وی ادامه داد: در دنیای امروز با تمسک به نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام در برابر ظالمان و ستمگران‌ایستادگی کردند و بسیاری از حاکمان دنیا آروز دارند اجتماع و جمعیتی همانند امت اسلام و شیعیان پیرامون ارزش‌های حسینی در کشورشان داشته باشند اما اجتماع این چنینی ندارند بنابراین نهضت عاشورا نهضتی رو به جلو و نجات دهنده بشریت و چراغ راه آزادی و عدالت و مبارزه با انحراف است و هیچ ملتی بدون تمسک به نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام نخواهد توانست در مسیر حق خواهی و حق طلبی حرکت کند.
فرماندار کهگیلویه تأکید کرد: نهضت امام حسین علیه السلام آتشی در دل مؤمنان روشن کرد تا همیشه تاریخ شعله حق خواهی و مبارزه با انحراف خاموش نشود و سبب شد تا آینده تاریخ از آن کسانی باشد که به نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام اقتدا می‌کنند و در آن جهت حرکت می‌کنند.
 
انتهای پیام/



تاریخ انتشار : 10 مرداد 1402, 09:26



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد: تنها راه رسیدن به سعادتمندی جوامع بشری بهره گرفتن از درسهای قیام عاشوراست
  • پیام تسلیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت تاسوعا و عاشورا حسینی
  • پیام تسلیت مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت تاسوعا و عاشورا حسینی
  • پیام تسلیت نماینده مردم کهگیلویه بزرگ به مناسبت اربعين حسینی
  • پیام تسلیت مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟