مشروح اخبار


» روایتی از تفاوت چشمگیر تخصیص‌های نقد و اسناد خزانه دوات قبل و کنونی در کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد روایتی از تفاوت چشمگیر تخصیص‌های نقد و اسناد خزانه دوات قبل و کنونی در استان دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد روایتی از تفاوت چشمگیر تخصیص‌های نقد و اسناد خزانه دوات قبل و کنونی در استان دارد.

به گزارش راک نیوز،نشست خبری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بانک ملی و مدیرکل گمرک این استان برگزار شد.
طاهر شریف‌پور مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاری کار جهادی است و رسانه ها با بصیرت‌ افزایی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و خنثی سازی توطئه های دشمن در این نبرد سخت با زبان و قلم خویش ظرفیت های کشورمان را به نمایش می گذارند.
طاهر شریف‌پور مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در استان گفت: همین جا از حضور مردم و اصحاب رسانه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان تقدیر و تشکر می‌کنم و قدردان زحمت‌های آنها هستیم.
 شریف پور در ادامه گزارش خود با اشاره به رشد ۱۰۳درصدی اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتبار تخصیص یافته برای پروژه های عمرانی ۴۷۷ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ این میزان اعتبارات به ۹۷۰میلیارد تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ از ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار استان ۹۱۴ میلیارد تومان نقد بود و تنها ۵۷ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه بوده که در واقع انقلاب نقدینگی در استان به وجود آمد در حالی که در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات به صورت اسناد خزانه بوده است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰.۲ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ به ۶.۹ درصد کاهش یافت، افزود: در تابستان ۱۴۰۰ میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۹.۶ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی در خصوص شاخص بهبود فضای کسب و کار استان اظهار کرد: به لحاظ پاسخگویی به موقع ارباب رجوع، دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه‌ و بویراحمد پس از استان ایلام رتبه دوم کشور را با اختلاف ۴ صدم درصد کسب کرده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در زمینه بهبود فضای کسب و کار استان روزانه مورد رصد قرار می گیرند و نماینده ای از رسانه ها به عنوان همیار مردمی در این طرح در کنار کارشناسان ما حضور خواهند داشت.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وصول درآمدهای این استان طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۵ درصدی داشت.
 در دولت گذشته آن چه که بیش از هر چیز در خصوص تخصیص‌ها به پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد شنیده می‌شد استاد خزانه بود و کمتر از تخصیص‌های نقد در جلسات استانی سخن به میان می‌آمد.
پایان پیام/



تاریخ انتشار : 30 مرداد 1402, 01:32



» اخبار مرتبط:

  • تقدیر مدیرکل امور اقتصاد و دارایی از جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/معتمدی‌پور در شورای اداری تجلیل می‌شود
  • کسب رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در تخصیص بودجه صحت ندارد
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیگیری مشکلات پروژه های کهگیلویه: در سال 1400 در بحث اعتبارات یک انقلاب رخ داد
  • اتمام حجت معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای جذب اعتبارات اسناد خزانه/ ۳۰ خرداد آخرین زمان جذب اعتبارات
  • مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد:جذب بی سابقه اعتبارات، رشد درآمدها و کاهش بی کاری حاصل تلاش و پیگیری استاندار است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟