مشروح اخبار


» از «آقاي حکايتي» چه خبر؟



بهرام شاه‌محمدلو، همان آقاي حکايتي «زير گنبد کبود» است؛ شاه‌محمدلو متولد 25 آذر 1329، تحصيل‌کرده‌ي رشته‌ي هنرهاي نمايشي است. ما نه تنها او را در نقش قصه‌گوي دوست‌داشتني ديده‌ايم، بلکه صدايش را از طريق يکي از عروسک‌هاي محبوب ايران، يعني «مخمل» شنيده‌ايم.
اين کارگردان، تهيه‌کننده و بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون کشور مي‌گويد: امروزه کودکان و نوجوانان و خردسالان ارتباط خيلي کمي با برنامه‌هاي تلويزيوني برقرار مي‌کنند؛ کيفيت برتر و قابل باورتر در کارهاي توليدي براي گروه‌هاي سني کودکان و نوجوانان، نياز امروز برنامه‌هاي کودک و نوجوان است.
بهرام شاه‌محمدلو در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: کارهاي کودک و نوجوان بايد داراي کيفيت برتر، بهتر و قابل باورتر باشند تا کودکان و نوجوانان بتوانند با برنامه‌هاي تلويزيوني ارتباط بيشتري برقرار کنند.
«آقاي حکايتي» قصه‌هاي ما در پاسخ به اين پرسش که چه زمان دوباره به تلويزيون برمي‌گردد، افزود: براي سال آينده چند مورد برنامه ويژه کودک و نوجوان در دست تهيه خواهيم داشت که هنوز قطعي نشده است؛ اميدوارم در سال آينده کار ساخت آنها آغاز شود؛ ان‌شاءالله وقتي آماده شد خبر آن را اعلام مي‌کنم.او اضافه کرد: مقوله‌ي عدم آموزش هميشه در کارهاي کودکان و نوجوانان ديده شده و وجود دارد. عمده مشکلي که در کارهاي کودکان و نوجوانان ديده مي‌شود، عدم آموزش اغلب و يا بخش عمده‌ي کساني است که در اين زمينه کار مي‌کنند.
شاه‌محمدلو تصريح کرد: کار براي کودک و نوجوان به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر از کار براي گروه‌هاي سني بزرگسال است؛ کساني که براي گروه‌هاي سني کودک و نوجوان کار مي‌کنند بايد آموزش ديده‌تر، مجهزتر، آگاه‌تر و آشناتر با خصوصيات و روحيات گروه‌هاي سني خردسال، کودک و نوجوان باشند.
وي ادامه داد: کساني که در هر زمينه‌اي براي گروه‌هاي سني کودک و نوجوان کار مي‌کنند، از معلمان گرفته تا ساير هنر‌ها مثل تئاتر، نقاشي و... واقعأ بايد آگاهانه و با حساسيت براي کودکان و نوجوانان کار کنند، بايد آموزش ببينند و در پي آموزش کارهاي اساسي انجام دهند؛ صرف اينکه چون کودک سن کمي دارد پس سطح کارها نيز پايين باشد و يا در حد سرسري توليد شود، هيچ گونه رشدي را ايجاد نمي‌کند.



تاریخ انتشار : 15 بهمن 1391, 02:27



» اخبار مرتبط:

  • 20 هزار کودک در کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بهزیستی بهره می‎برند
  • خطرات استفاده از موبایل در دوران بارداري
  • موفقیت کودک بهبهانی در مسابقه‌ نقاشی رومانی
  • همایش روز کودک در گچساران برگزار شد
  • محدوديت‌هاي موسيقي در ايران با هيچ‌جا قابل مقايسه نيست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟