مشروح اخبار


» اولین گروهی که به دغدغه‌های رهبری توجه نکردندبرخی نمایندگان مجلس بودندکه جرقه استیضاح را زدند.



 در پاسخ به این سوال که آیا انتشار CD نشست برادر رئیس مجلس و سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور برای سایر مسوولان در آینده ممکن است اتفاق بیفتد یا خیر؟ ادامه داد: در این دولت دگر چنین اتفاقی دیگر رخ نمی‌دهد اگرچه نمی‌توان چیزی را در این زمینه پیش بینی نمود و از آینده با اطمینان سخن گفت.

راک نیوز : نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجالس هشتم و نهم، عملکرد سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور در ارتباط با فیلمبرداری و ضبط نشست خود با برادر رئیس مجلس نهم شورای اسلامی را نادرست ارزیابی كرد.

«حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری» در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: «سعید مرتضوی» سرپرست فعلی سازمان تامین اجتماعی کشور، برادر «دکتر لاریجانی» رئیس مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی را به دفتر محل کار خود دعوت می‌کند سپس در اقدامی نادرست از وی فیلمبرداری و سخنان وی را ضبط و در اختیار رئیس جمهور قرار می‌دهد.

وی با ادامه انتقاد خود از «مرتضوی»، اظهارداشت: ما به دلیل سابقه خدمت آقای مرتضوی بار‌ها از وی حمایت کردیم اما وی در اقدام نادرست از نشستی که با آقای لاریجانی برادر روسای قوه مقننه و قضائیه برگزار کرده فیلمبرداری می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام آقای مرتضوی خلاف شرع و اخلاق دینی ما است و نمی‌بایست چنین اقدامی می‌کرد اگرچه مردم ما مردمی فهیم و آگاه هستند.

بزرگواری با تشریح اتفاقاتی استیضاح وزیر سابق کار، رفاه و تعاون بین مجلس و دولت گذشت پرداخت و خاطرنشان کرد: حقیتقا تا قبل از سخنان آقای احمدی‌نژاد این احتمال وجود داشت که این وزیر عزل نشود اما بعد از سخنان رئیس جمهور ورق برگشت و استیضاح رای آورد.

وی گفت: من با استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون به دلیل دغدغه‌های رهبری انقلاب مبنی بر اتحاد بین قوای سه گانه کشور مخالف بودم و حتی به رغم سخنان آقای احمدی‌نژاد، رای مخالف دادم اما کاش آقای رئیس جمهور این گونه از وزیر خود دفاع نمی‌کرد.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجلس قبل از سخنرانی احمدی‌نژاد یک فضای مسالمت آمیز و آرام بود، یادآور شد: رئیس جمهور ناخودآگاه و یک مرتبه حرکتی را انجام داد که همه چیز را خراب کرد.

بزرگواری با رد نوع دفاع رئیس جمهور از وزیر استیضاح شده‌اش، اظهارداشت: آقای احمدی‌نژاد در زمان دفاع CD از جیب خود بیرون آورد و «بگم بگم»‌های همیشگی‌اش را شروع نمود و آقای لاریجانی هم با متانت تمام به وی گفت شما که «بگم بگم» راه انداخته‌اید هرچه دوست دارید بگویید.

وی گفت: ما که خود از مخالفان استیضاح بودیم با این حرکت رئیس جمهور نیز مخالف بودیم.

عضو سابق جبهه پایداری معتقد است آقای رئیس جمهور با آبروی خانواده لاریجانی‌ها در جلسه استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون بازی کرد؛ هرچند که آقای لاریجانی رئیس مجلس، عالمانه پاسخ‌های وی را داد.

بزرگواری با تشریح برخی دلایل رای آوری استیضاح «شیخ الاسلامی» وزیر سابق کار، رفاه و تعاون از سوی نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی، بیان داشت: ما معتقدیم که «شیخ الاسلامی» قربانی سخنرانی «احمدی‌نژاد» شد اگرچه برخی معتقدند رئیس جمهور خودش نیز مایل به رای آوردن استیضاح بود.

وی گفت: نوع گفتار و عملکرد رئیس جمهور در این نشست در شان جمهوری اسلامی نبود و این اتفاق نمی‌بایست در مجلس رخ می‌داد آن هم زمانی که رهبری انقلاب اسلامی تاکید بر اتحاد و همدلی بین قوا و سایر مسولان دارند.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی مسائل بوقوع پیوسته در استیضاح وزیر کار دولت دهم را طبیعی خواند و خاطرنشان کرد: در حاکمیتی که بر پایه مردمسالاری دینی و رهبری معظم انقلاب بنا شده چنین اتفاقاتی طبیعی و عادی است.

بزرگواری افزود: نمایندگانی که جرقه استیضاح وزیر کار دولت دهم را زدند و شخص احمدی‌نژاد نیز در تبعیت از رهبری انقلاب حرکت نکردند و مردم هم به خوبی این موضوع را می‌فهمند.

وی سخنان و اقدام رئیس جمهور در رای آوری استیضاح وزیر کار را سبب شعله‌ور‌تر شدن اختلاف بین قوای سه گانه برشمرد و تصریح کرد: آنطور که آقای لاریجانی صحبت نمود و گفت که برای استیضاح نکردن وزیر کار تلاش کردم ما ایشان را مقصر تنش‌های رئیس جمهور با مجلس نمی‌دانیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: از سویی آقای فاضل لاریجانی برادر رئیس مجلس هم ادعا کرد که سه بار از سوی آقای سعید مرتضوی دعوت شده است و در ‌‌نهایت وی به دعوت مرتضوی پاسخ داده اما متاسفانه در اقدامی ناشایست از آن نشست محرمانه فیلمبرداری شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری در آمریکا اقدام به شنود مکالمات تلفنی نمود و وی را استیضاح کردند اما در کشور اسلامی ما فردی با نام سعید مرتضوی اقدام به کار سخیف و سبکی می‌کند که سرانجام آن هم تنش بین دولت و مجلس و عزل یک وزیر شد.

وی گفت: ما باید آبروی افراد را حفظ کنیم اما رئیس جمهور بعنوان فرد دوم کشور و رئیس قوه مجریه این کار را نکرد و آبروی خانواده لاریجانی را خدشه دار کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، اقدام احمدی‌نژاد در انتشار CD نشست فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی را تائید نکرد و اظهارداشت: ما این اقدام رئیس جمهور را تائید نمی‌کنیم و معتقدیم این اقدام به اعتبار و حیثیت رئیس جمهور ضربه وارد کرد.

بزرگواری در پاسخ به این سوال که آیا انتشار CD نشست برادر رئیس مجلس و سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور برای سایر مسوولان در آینده ممکن است اتفاق بیفتد یا خیر؟ ادامه داد: در این دولت دگر چنین اتفاقی دیگر رخ نمی‌دهد اگرچه نمی‌توان چیزی را در این زمینه پیش بینی نمود و از آینده با اطمینان سخن گفت.

وی افزود: اگر آقای احمدی‌نژاد با آرامش به نمایندگان مجلس قول می‌داد آقای مرتضوی را از مسوولیت کنونی جابجا کند بدون شک استیضاح وزیر کار رای نمی‌آورد اما رئیس جمهور چنین کاری را که نکرد هیچ، با حیثیت و آبروی خانواده لاریجانی نیز بازی نمود.

عضو سابق جبهه پایداری، تحمل لاریجانی رئیس مجلس را در ارتباط با انتشار CD برادرش ستود و بیان داشت: برخی نمایندگان که حتی پای ورقه استیضاح را امضاء زدند قصد داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

بزرگواری در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان موردنظر شما از آب گل آلود ماهی گرفتند یا خیر؟ اظهارداشت: بله آنان از آب گل آلود تقریبا ماهی‌هایی گرفتند و به مرادشان رسیدند.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی از رفتار برخی نمایندگان که با عصبانیت با رئیس جمهور برخورد کردند نیز انتقاد نمود و بیان داشت: هرچندکه رئیس جمهور نمی‌بایست آن اقدام را می‌کرد اما برخی نمایندگان هم شایسته نبود آنطور با نمایندگان برخورد می‌کردند.

وی گفت: رهبری انقلاب قبل از این موضوع نشستی با رئیس جمهور، وزرای اقتصادی، رئیس مجلس و رووسای کمیسیون‌های مجلس برگزار کرد و از آنان خواست اتحاد و همدلی را سرلوحه کار قرار دهند اما متاسفانه برغم تمامی دغدغه‌های رهبری چنین چیزی تاکنون محقق نشده است.

بزرگواری، اولین گروهی که به دغدغه‌های رهبری در بحث اتحاد توجه نکرده و تبعیت نکردند را برخی نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی ذکر كرد که جرقه استیضاح وزیر کار دولت دهم را زدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: همه ما باید با تبعیت از رهبری انقلاب به فکر اتحاد بین مسوولان باشیم نه اینکه خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری قدم برداریم.
منبع /ایلنا



تاریخ انتشار : 17 بهمن 1391, 12:02



» اخبار مرتبط:

  • احمدی‌نژاد به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به بن‌بست رسید
  • شکایت فاضل لاریجانی از احمدی‌نژاد
  • سئوال از رئیس جمهور به صلاح نیست
  • پیغام غیر رسمی احمدی نژاد به مجلس
  • اعتراف یا حرف های مصلحتی /دوران خاتمی به نمایندگان بهتر احترام می گذاشتند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟