مشروح اخبار


» موحد مصداق شرف الامکان بالمکین



در خصوص ابعاد شخصیتی و عملکردی سید محمد موحد با سوابق طولانی خدمت در عرصه های مختلف قضایی و تقنینی سخن فراوان است.اما معتقدم یکی از تعاریف رسا و گویا در خصوص موحد تعبیر زیبای " شرف المکان بالمکین " است.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

موحد مصداق شرف الامکان بالمکین

در خصوص ابعاد شخصیتی و عملکردی سید محمد موحد با سوابق طولانی خدمت در عرصه های مختلف قضایی و تقنینی سخن فراوان است.اما معتقدم یکی از تعاریف رسا و گویا در خصوص موحد تعبیر زیبای " شرف المکان بالمکین " است.
مطابق تعریف گفته می شود ارزش هر جایگاه ومنصب و موقعیت به فردی است که در آن جایگاه قرار گرفته است.به عبارت دیگر ،انسان است که به یک جایگاه ارزش و اعتبار می بخشد. البته این نکته را باید گفت این گونه نیست که به خودی خود و به محض اینکه فردی به هر دلیل در منصب یا جایگاهی قرار گرفت ،صاحب ارزش و اعتبار و منزلت شود بلکه گفت این خود فرد است که با رفتار و گفتار و عملکرد و نحوه تعامل با دیگران هم خود صاحب ارزش و اعتبار میشود هم شان و منزلت آن جایگاه را ارتقا می‌دهد. متاسفانه برخی رفتارها و عملکردها در جامعه به گونه ای است که برداشتی خلاف و وارونه از این موضوع رفته رفته به فرهنگ غالب جامعه می‌شود به این ترتیب که در تعاملات میان مردم مکان به جای مکین اهمیت پیدا می‌کند. البته این موضوع عوامل مختلفی دارد که فعلا موضوع این نوشتار نیست.
البته در این میان باید بین مناصب انتخابی و انتصابی تمییز قائل شد.ممکن است در مناصب انتصابی به هر علت مکان جای مکین را بگیرد اما در جایگاه نمایندگی مجلس احتمال وقوع این موضوع کمتر خواهد بود. در ادوار مختلف مجلس به خصوص در حوزه زاگرس بسیارند افرادی با ضعف عملکرد خود نه تنها خود را از عرصه حذف کردند بلکه با عملکرد ضعیف خود به اعتبار و جایگاه مهم وکالت مردم آسیب جدی وارد کردند.تک دوره ای و یا به عبارتی یک بار مصرف شدن بیشتر نمایندگان ادوار حوزه زاگرس به این موضوع بر می‌گردد که نه تنها به به این جایگاه ارتقایی نداده اند بلکه ان را تضعیف هم کرده اند و به این خاطر مردم دست رد به سینه ها زده اند.
 تقدیر و سرنوشت منطقه کهگیلویه بزرگی به صورتی رقم خورد که فردی از سلاله پاک سادات پرچم نمایندگی و وکالت این مردم را سالها در دست گرفته و با رفتار و منش و عملکرد خود آن را به جایگاهی معتبر ،شناسنامه دار و شناخته شده در کشور تبدیل نموده است.
موحد با عملکرد خود از یک طرف کرسی نمایندگی مردم شریف کهگیلویه بزرگ را در کشور برجسته و نمایان و معتبر ساخت به گونه ای که می‌توان کهگیلویه بدون موحد برای بخش زیادی از مردم کشور ایران شناخته شده نیست.از طرف دیگر عملکرد ایشان در این دوران نشان داده است که هیچ گاه جایگاه را به مفری برای قدرت و ثروت تبدیل نکرده است‌.عملکرد موحد نشان داده است که تنها انگیزه ایشان برای کسب کرسی نمایندگی چیزی جز خدمت و حل مشکلات مردم و توسعه منطقه کهگیلویه بزرگ نبوده است‌.به عبارتی دیگر می‌توان گفت در ادوار مختلف اصرار و خواست مردم بوده است که موحد را به عرصه نمایندگی وارد ساخته است نه حب قدرت و ثروت وامیال شخصی موحد.به بیان بهتر این جایگاه نمایندگی کهگیلویه بزرگ بوده است که به شخصی با توانمندی موحد نیاز داشته است نه بر عکس.شخص موحد هیچگاه نیازی برای کسب کرسی نمایندگی در ۶ دوره نداشته است.اگر دنبال عزت و احترام و ثروت و قدرت بود چند دوره اول کافی بود تا به همه اینها دست یابد‌.موحد با ارتباطی که داشت و دارد قطعا اگر به خاطر مردم کهگیلویه و مشکلات آنان نبود می‌توانست در مناصب بالاتر مادی و معنوی قرار گیرد نیاز نبود خود را به چنین وادی پر از سنگلاخی وارد کند و چنین ناجوانمردانه در معرض تهمت و توهین و تخریب عده ای قرار گیرد. در این میان انگیزه ای غیر از عشق و عطش خدمت منطقی به نظر نمی‌رسد.به قول حضرت حافظ
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم 
سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
 شاهد این مدعی اظهارات ایشان در جلسه اخیر شورای وحدت اصولگرایان بود که در پاسخ به جوانانی که خواستار کناره گیری ایشان و حمایت از کاندیداهای جوان بودند به روشنی تبیین شد.ایشان به صراحت اعلام کرد اگر تضمینی وجود دارد که جوانان می‌توانند رای مردم را کسب نموده و در جایگاه نمایندگی مردم قرار گرفته و وضعیت منطقه به لحاظ شاخص های مختلف از این که هست بدتر نشود ، حاضر است انصراف داده و کنار برود. در این میان مردم هم با بصیرت و تیز بینی خود به حسن نیت موحد اعتماد کرده و همانطور که همایش امروز کهگیلویه نشان داد عزم و اراده مردم شریف کهگیلویه بزرگ بر این قرار گرفته است که طلوع هفتم ره با موحد جشن بگيرند



تاریخ انتشار : 15 بهمن 1402, 20:33



» اخبار مرتبط:

  • موحد، آبرو و اعتباری که با افتخار هزینه ی کهگیلویه شد
  • ابعاد شخصیتی سید محمد موحد
  • عملکرد ملی و منطقه ای موحد
  • سید محمد موحد و پایگاه قوی مردمی
  • عملکرد موفق موحد ، رقیب همیشگی خود و دیگران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟