مشروح اخبار


» پیام مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن



مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، پیامی صادر کرد.


به گزارش راک نیوز،سید اقبال راستگویی مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، پیامی صادر کرد.



متن پیام به شرح ذیل است:


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ


قالَ الاِمامُ الصّادِقُ عليه السلام

 إِنَّ اَلْحُرَّ حُرٌّ عَلَى جَمِیعِ أَحْوَالِهِ إِنْ نَابَتْهُ نَائِبَهٌ صَبَرَ لَهَا وَ إِنْ تَدَاکَّتْ عَلَیْهِ اَلْمَصَائِبُ لَمْ تَکْسِرْهُ وَ إِنْ أُسِرَ وَ قُهِرَ وَ اُسْتُبْدلَ بالْیُسْرِ عُسْراً کَمَا کَانَ یُوسُفُ اَلصِّدِّیقُ اَلْأَمِینُ لَمْ یَضْرُرْ حُرِّیَّتَهُ أَنِ اُسْتُعْبدَ وَ قُهِرَ وَ أُسِرَ وَ لَمْ یَضْرُرْهُ ظُلْمَهُ اَلْجُبِّ وَ وَحْشَتُهُ وَ مَا نَالَهُ أَنْ مَنَّ اَللَّهُ عَلَیْهِ فَجَعَلَ اَلْجَبَّارَ اَلْعَاتِیَ لَهُ عَبْداً بَعْدَ إِذْ کَانَ مَالِکاً فَأَرْسَلَهُ وَ رَحِمَ بهِ أُمُّهُ وَ کَذَلِکَ اَلصَّبْرُ یُعْقِبُ خَیْراً فَاصْبرُوا وَ وَطِّنُوا أَنْفُسَکُمْ عَلَى اَلصَّبْرِ تُؤْجَرُوا


امام صادق عليه السلام فرمودند

«مرد آزاده در همه حالات، آزاده است: اگر حادثه‏ا رخ دهد، شکیبائى را از دست نمى‏ دهد. مصیبتهاى پى در پى او را نمی ‏شکند گر چه اسیر و مقهور گردد، و یا بعد از دولت و مکنت به سختى و عسرت در افتد. مانند یوسف صدیق، آن مرد درست کردار، راست گفتار، امین، بردگى و اسارت ، به آزادگى او لطمه نزد، و تاریکى سیاه چال و وحشت زندان و دشواری‌هاى بعد از آن، صبر و شکیبائى او را از کف نبرد، تا بالاخره خداوند بر او منت نهاد و سلطان جبارى که مالک او بود را بنده او ساخت، و با سفارت و رسالت، مردم مصر را از آسیب خشکسالى رهانید. بدین نحو است که صبر و شکیبائى همواره پایانى خوش و مطبوع دارد، پس شکیبا و صبور باشید و تلخى صبر و شکیبائى را بر جان خود هموار کنید تا مأجور و پیروز باشید

 

آزادگان، شایسته‌ترین افراد براى دفاع از انقلاب و نظام جمهورى اسلامیند.

سید علی خامنه ای 


26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان غیور بـه ایران اسلامی، موهبتی اسـت وصف‌ ناپذیر کـه شادی دل های‌ بسیاری را بـه همراه آورد و غرور و فخر ملی مان را افزود و از روزهای بیاد ماندنی تاریخ معاصر است که پیروزی دیگری در تاریخ این مرز و بوم رقم زد.


این روز بزرگ، یادآور بازگشت غرورآفرین شیرمردان آزاده ‏ای اسـت کـه پس از تحمل سال‏‌ها شکنجه و دوری از عزیزان بـه شرف افتخار آزادگی نائل شدند و به همین خاطر آنها آزاده نامیده شدند، چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافتند.


آزادگان در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در میان كینه توزی دشمنان و تلخ كامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال وطن را سر دادند و در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.


اینجانب سالروز ورود این سرمایه  ها و یادگاران عزیز دوران دفاع مقدس را خدمت مقام معظم رهبری، تمامی هموطنان به ویژه خانواده های صبور آنان و همچنین آزادگان عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک و تهنیت عرض نموده سلامتی،  موفقیت و توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.


      سید اقبال راستگویی

  مشاور فرهنگی و اجتماعی

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد



تاریخ انتشار : 25 مرداد 1403, 18:29



» اخبار مرتبط:

  • پیام تبریک نماینده مردم کهگیلویه بزرگ به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی
  • پیام تبریک مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمدبه مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی؛ این روز یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است
  • پیام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی
  • تبریک مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن
  • جلسه هماهنگی سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شد/گزارش تصویری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟