مشروح اخبار


» حق آبداران بی‌نوا نیست که چند ماه حقوق نگیرند



امام جمعه قلعه با بیان اینکه باید به فکر آبداران باشید از مسئولان خواست تا حق و حقوق آنها را رعایت کرده و حقوقشان را پرداخت کنند.


به گزارش راک نیوز،حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد:مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از خانواده شهدا و اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان، که البته من نمیدونم کسی از بخش ما دعوت کردند یا نه که بعید می‌دانم بیانات مهمی فرمودند هم در مساله یاد و نام شهدا،هم مسائل فرهنگی و هم مسائل روز اشاره داشتند و رهبر انقلاب فرمودند: در بزرگداشت شهدا باید این حقیقت که آنان با تمام وجود در مقابل جنگ روانی دشمن ایستادند، زنده و برجسته شود.‌



وی افزود: با تولید اثار هنری مثل فیلم و کتاب و موسیقی که البته تا الان در این ما چیز خاصی در این یادواره‌ها ندیدیم.



علیرغم هزینه مادی و معنوی که شده مخصوصا علیرغم استقبال پرشور جوانان که امیدواریم در ادامه جبران شود، همچنین معظم له فرمودند : عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در مقابل دشمن غضب الهی را به دنبال دارد البته بعضی این پیام و کلام مقام معظم رهبری را درست نفهمیدند.



حیدرخواه افزود: معنی این کلام یعنی اینکه انتقام و خونخواهی ما قطعی است و عقب نشینی در این زمینه غیر ممکن هست چرا که مخالف نص صریح قرآن است و البته امروز تمام دشمنان قسم خورده ما از تصمیم و اقدام ما در هراس هستند و این نشانه قدرت ماست.


 نشانه مسیر درست و عقلانی و نگاه راهبردی ماست فعلا همین وحشت و سردرگمی کشنده تر از موشک ها است. چرا که روح و روان غاصبان را هدف گرفته است. 



وی گفت: مشروعیت سیاسی و مقبولیت رژیم را در ذهن افکار عمومی تخریب کرده است چرا که حاکمیت خودشان را در تامین امنیت مردم ناکارامد می‌بینند.


حیدرخواه بیان کرد: ورزشکاران المپیکی کشورمان در این مسابقات خوش درخشیدند و باعث غرور و افتخار و خودباوری جوانان ما شدند.



بیشترین تعداد مدال و بالاترین رتبه را تاکنون در المپیک کسب کردیم و معدل کسب مدال کاروان کشور ما که مزین به نام خادم الرضا رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی بود نسبت به تعداد شرکت کننده ای که داشتیم از تمام کشورهای دنیا بیشتر بود و این نشانه استعداد و ظرفیت جوانان ما و تلاش مدیران و مسئولان ما در توسعه ورزش در کشور هست که در مقیاس جهانی است.



وی تاکید کرد: وضعیت و حال کارگران زحمتکش اداره آب و فاضلاب و آبداران این روزها متاسفانه خوب نیست.



 شش ماه هست که این عزیزان حقوق دریافت نکردند. 



در حالی در اوج سختی های و ایام تنش آبی بودیم این عزیزان شبانه روز و ایام تعطیلی و کاری پای کار هستند و در همه حادثه ها و مشکلات حضور دارند و آدم واقعا این اینهمه بی توجهی تعجب میکند و چگونه یک کارگر ساده و روستایی ممکن هست شش ماه بدون دریافت حقوق زندگی کند تا چه برسد به کار و از خودگذشتگی. 




این خطیب جمعه گفت: اگر قرار هست در اداره آب حقوق کسی به تاخیر بیفتد باید اخرین نفر این کارگرانی باشند که در خط مقدم این مجاهدت هستند نه اولین نفر، من نمیدونم استاندار ما مدیر عامل اداره آب فرماندار ما چگونه با این عدم توجه و بی عدالتی شبها خوابشان میبرد.



وی ادامه داد:اگر مشکل قانونی هست علی الحساب پرداخت کنید تا مشکل قانونی برطرف شود اگر کمبود بودجه هست چرا حقوق کارمندان و مدیران به تاخیر نمی‌افتد؟ مگر نه این است که حقوق بعضی از مدیران حداقل معادل حقوق ده نفر از این کارگران هست؟ صبر این هم یک اندازه ای دارد. آیا درست هست که دست از کار بکشند؟ از نجابت کارگران عزیز سو استفاده نکنیم.


وی به آغاز بازگشت آزادگان سرافراز و مقاوم به میهن اسلامی (۱۳۶۹ش)اشاره و گفت:سالروز ورود آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس را به میهن اسلامی گرامی میداریم. حقیقتا آزادگان دفاع مقدس از مهمترین پایه عزت و شرف ملت ایران است که تا قیامت هر ایرانی مسلمان و میهن پرستی مدیون آنهاست. 



حیدرخواه به کودتای آمریکا علیه دولت مصدق و بازگرداندن شاه (۱۳۳۲ش)اشاره و تاکید کرد:یکی از مهمترین عبرت های تاریخی ملت ایران همین ماجرای کودتای 28 مرداد بر علیه دولت دکتر مصدق هست. 



در حالی که ملت ایران از انگلیس و امریکا یک درخواست حداقلی که ملی شدن صنعت نفت بود را داشت و مخصوصا با تمام وجود به آمریکا اعتماد کرده بود اما جواب این اعتماد را با خیانت کودتا دادند.



امروز همه مخصوصا کسانی که هنوز به غرب و آمریکا اعتماد دارند بدانند که غرب و آمریکا به چیزی جز بردگی ملت ایران برای آنها راضی نیستند که این آرزو را به گور خواهند برد. 



وی به روز جهانی مسجد (به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیستها ۱۹۶۹م)اشاره و بیان کرد:از بدو تأسیس حکومت اسلامی در صدر اسلام، مهم‌ترین مراکز تجمع، عبادت، آموزش معارف دینی و علمی، تصمیم‌گیری و حل مسائل مهم مسلمانان مساجد بوده‌اند. 



در جریان انقلاب اسلامی ایران هم مساجد مهمترین پایگاه انقلاب و برنامه ریزی نیروهای انقلابی بود.



به همین دلیل، پس از انقلاب، مساجد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند و با گسترش خدمات و فعالیت‌های آنها، در عرصه‌های گوناگون فردی و اجتماعی نقش‌آفرین شدند.



کم‌رنگ‌شدن نقش مساجد از دو عامل ناشی می‌شود.



یکی رقبایی که برای مساجد ایجاد کردیم.مثل حسینیه ها،مهدیه ها،مصلی ها،سرای محله،فرهنگسراها،پایگاه های بسیج. دوم اینکه بیشتر متولیان مساجد با نیازهای باشد،روز جامعه آشنایی ندارند.


 از این رو، لازم است ائمه جماعات، هیئت امنا و سایر مسئولین و دست‌اندرکاران امور مساجد با استفاده از کارشناسان خبره، نیازهای جامعه و خانوادهها را به‌صورت علمی مورد مطالعه قرار داده و برای برطرف کردن این نیازها برنامه‌ریزی نمایند.


وی افزود:برای جذب جوانان و خانواده‌ها و حضور آنها در مسجد نخست باید موانع حضور آنان شناخته شود تا با حذف این موانع، زمینه حضور مردم و جوانان در مسجد فراهم گردد چند مورد از مهمترین موانع


 1.عدم اداره و مدیریت مردمی مساجد باید به همه مردم، جوانان و خانواده ها در اداره مسجد نقش داده شود و برنامه ها کاملا مردمی باشد


2.عدم برخورداری از نیروی انسانی مخصوصا امام جماعت خوش‌فکر و مردم‌دارمهمترین عامل رونق و تاثیرگذاری مسجد امام جماعت هست. 


مسجد بدون امام جماعت مثل مدرسه بدون معلم هست.


 آیا ما حاضریم چند میلیارد هزینه کنیم مدرسه بسازیم ولی دنبال معلم نرویم؟ متاسفانه از بزرگترین ضعف ها و ظلم ها در حق مساجد همین مساله هست.



اگر در نظام اسلامی نیروی انسانی مسجد، امام جماعت و خادم تامین نشود کجا میخواهد تامین شود؟ چه کسی میخواهد تامین کند. 


من پیشنهادم به همه کسانی که در این نظام تصمیم سازی میکند، برنامه می نویسند که حداقل در مناطق محروم که طلاب کمتری هست امتیازات و تشویق های بیشتری برای عزیزانی که علاقه مند به کار در مسجد هستند در نظر بگیرند. 


چه اشکال دارد در منطقه ای مثل چاروسا و دیشموک طلاب را به شرط اقامه نماز در مساجد به عنوان مربی پرورشی در آموزش پرورش یا نیروی فرهنگی در ادارات و بسیج استخدام کنند؟ قطعا حق مساجد در نظام اسلامی اختصاص دادن و تامین یک نیرو هست.


 3.عدم برخورداری از هیئت امنای فعال و به‌روزکسانی که دلسوز باشند،


دغدغه اقامه نماز داشته باشند، اهل کار گروهی باشند، بتوانند جوانان را به مساجد جذب کنند باید در هیات امنا حضور داشته باشند. 


9. انحصاری کردن مسجد هامسجد خانه خداست و متعلق به همه مردم. حتی اگر کسی بانی مسجد باشد ، سازنده مسجد باشد حق ندارد که در مسجد کوچکترین اعمال مالکیتی بکند یا حق انحصاری برای خودش قائل شود.



امام جمعه قلعه رئیسی به روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک اشاره و گفت: به همه پزشکان عزیزمخصوصا عزیزانی که در مناطق محروم به مردم خدمت میکنند تبریک عرض میکنم. 



حقیقتا پزشک یک نیروی تاثیر گذار در جامعه هست که علاوه بر ایفای نقش در سلامت جسمی جامعه می تواند در سلامت معنوی و روحی مردم نیز تاثیر گذار باشد مخصوصا با رفتار و عمل خود.



 چهره های بزرگ پزشکی در دنیا و کشور ما نگاهشان به طب نگاه شغلی و کسب درآمد نبود. 


به همین دلیل در تاریخ ماندگار شدند.



تاریخ انتشار : دیروز, 14:52



» اخبار مرتبط:

  • شهدا به خاک افتادند تا انقلاب به خاک نیفتد
  • امام جمعه دهدشت:حرکت در مسیر ولایت جنگ ادراکی و شناختی دشمن را خنثی می‌کند
  • امام جمعه جدید قلعه رئیسی منصوب شد
  • باهنر: هاشمی دقت کند
  • هدیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد به رهبر معظم انقلاب+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟