مشروح اخبار


» جلسه هم اندیشی ریشه یابی دلایل و پیشگیری از آتش سوزی عرصه های طبیعی شهرستان باشت برگزار شد



جلسه هم اندیشی ریشه یابی دلایل و پیشگیری از آتش سوزی عرصه های طبیعی شهرستان باشت برگزار شد.


جلسه هم اندیشی ریشه یابی دلایل و پیشگیری از آتش سوزی عرصه های طبیعی شهرستان باشت برگزار شد.



به گزارش راک نیوز،در ابتدای این جلسه سرهنگ ابراهیم جانی نسب فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارائه گزارش از حرایق استان و شهرستان، از همکاری و حمایت مجموعه قضایی استان و به ویژه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت تقدیر کرد.


پیرزادیان جانشین یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با ابلاغ سلام و تشکر سرپرست سازمان و همچنین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت افزود زاگرس خاستگاه تمدن های مختلف از گذشته تاکنون بوده و به لحاظ وجود جنگل های انبوه و نیمه انبوه، تمام احتیاجات بشر از گهواره تا لحد را تامین می کرده است و زاگرس هم اکنون نیز ۴۰ درصد آب کشور را تولید می کند.



پیرزادیان افزود استان کهگیلویه و بویراحمد که به پایتخت طبیعت ایران معروف است، دارای تنوع غنی گیاهی است و حدود ۸۷ درصد سطح استان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد. 



پیرزادیان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آتش سوزی های کشور عامل انسانی دارند بیان داشت مهمترین دلایل آتش سوزی ها تفکر غیر کارشناسی و اشتباه کشاورزان در آتش زدن پس چر مزارع و اختلافات مرتعی دامداران هست و درخواست داریم در هیات صلح و سازش استانها و شهرستانهای کشور ریش سفیدان و معتمدین به حل این مسئله بپردازند.



گودرزی رئیس اداره پیشگیری و اطفاء حریق سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز گفت: اکر کنار هر درخت یک نفر نیروی منابع طبیعی بگذاریم، موفق نخواهیم شد مگر همراهی و مشارکت مردم را داشته باشیم.



رجایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت با اشاره به اینکه منابع طبیعی یکی از سرمایه های عظیم کشور ماست افزود همگان می دانیم که زاگرس نقش مهمی در اکوسیستم و اقلیم کشور دارد ولی متاسفانه به اندازه ی اهمیت آن، توجه و حمایت نمی شود و در واقع می توان گفت در حق زاگرس در مرکز کشور از طرف تصمیم گیران بی مهری می شود.



رجایی تصریح کرد مردم ما با بلوط و زاگرس زندگی کرده اند و خودشان نیز حافظ آن بوده اند، ولی باید قوانین و حمایت های خاصی برای حفاظت و احیاء زاگرس در نظر گرفته شود.



رجایی با انتقاد از اینکه در پروژه های عمرانی قبل از انجام مناقصه، مجوزهای لازم از منابع طبیعی و محیط زیست گرفته نمی شود اذعان کرد از مهمترین دلایل تخریب منابع طبیعی واگذاری های بی رویه و بی مورد، عدم هماهنگی ادارات در صدور مجوز برای فعالیت در اراضی ملی، اختلافات مرتعی بهره برداران، کمبود نیرو و تجهیزات در منابع طبیعی و محیط زیست است و می طلبد که مسئولان در جهت رفع این مشکلات توجه ویژه ای داشته باشند.



دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت افزود طبق قانون با عاملین آتش سوزی های عرصه های طبیعی و همچنین اداراتی که در زمینه اطفاء حریق کوتاهی کنند برخورد میکنیم.




وی همچنین گفت: در زمینه برخورد با آتش سوزی های شهرستان، تعداد ۳ پرونده برای عاملین آتش سوزی ها و ۲۰ پرونده برای کشاورزانی که بقایای محصولات زراعی خود را آتش زدند تشکیل شده و مراحل قضایی آنها در حال انجام است.



تاریخ انتشار : 31 مرداد 1403, 08:58



» اخبار مرتبط:

  • نشست هم اندیشی ریشه یابی دلایل و پیشگیری از آتش سوزی های عرصه های طبیعی استان
  • اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پیشگیری از آتش سوزی و اطفا حریق عرصه های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • از فعالیت اطفاء حریق در عرصه های طبیعی استان تا برخورد با متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی
  • بیش از 36هکتار از جنگل های تنگ پیواره بویراحمد در آتش سوخت
  • مهار آتش سوزی کوه بهره عنا کهگیلویه و بویراحمد تا ساعتی دیگر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟