مشروح اخبار


» گوشـت گـران شـد‌ چـي بخـوريم؟!



 
نويسنده : محمد حسين روانبخش

 طي يک هفته اخير گوشت در کشور گل و بلبل ما 60 درصد ناقابل گران شد‌. يک سال پيش زماني که مرغ گران شد‌، يکي از عزيزان به مردم توصيه کرد که به جاي مرغ‌، اشکنه بخورند تا مرغ ارزان شود ...اما بعد از گذشت چند ماه نه تنها مرغ ارزان نشد‌، بلکه پياز و آرد و تخم‌مرغ هم گران شد و به اين ترتيب مردم ديدند که اشکنه هم نمي‌توانند بخورند‌! حالا که گوشت گران شده‌، به فکر افتاديم که بگوييم مردم برنج خالي بخورند تا گوشت ارزان شود اما متوجه شديم که چند ماه پيش برنج هم گران شده‌، مي‌خواستيم از طرف مسوولان خيلي محترم اجرايي به مردم محترم بگوييم‌: اشکال ندارد.

لطف کنيد به جاي خوردن گوشت‌، املت بخوريد! ولي اين توصيه يعني از چاله درآمدن و به چاه افتادن‌؛ قيمت گوجه‌فرنگي و تخم‌مرغ و کره هم آنقدر بالاست که بهتر است به مردم توصيه کنيم هر طور شده همان گوشت را بخورند و خداي ناکرده‌، زبانم لال سراغ املت نروند!

...آخر به اين نتيجه رسيديم که به مردم بگوييم‌: عزيزان‌؛ ديگر چاره‌اي نيست‌، چند وقتي هم با نان خالي سر کنيد‌؛ اما رويم به ديوار‌، همين ديروز خبر رسيد که مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران گفته است: قيمت خريد تضميني گندم طي امروز و فردا مشخص مي‌شود.

در حال حاضر گندم کشاورزان را به صورت علي‌الحساب کيلويي 550 تومان خريداري مي‌کنيم و قيمت پيشنهادي براي خريد تضميني گندم بين 650 تا 800 تومان براي هر کيلوگرم است. وي در واکنش به اين سوال که آيا با افزايش قيمت گندم، نان گران مي‌شود، گفت: طبعاً قيمت نان گران مي‌شود.

لطفا يک نفر مردم را راهنمايي کند که چطور مي‌شود با گرسنگي زنده ماند؟!

 

وعده‌هاي انتخابات به کجا رسيده است؟

هر روز بهترتر از ديروز‌؛ اين وصف وعده‌هاي انتخاباتي است که طبق معمول هر انتخابات‌، در روزهاي قبل از انتخابات اوج مي‌گيرد‌: يک بار اعلام مي‌شود وعده لغو هر چه کنکور است‌، داده مي‌شود‌، يک بار وعده ارزاني فراگير داده مي‌شود و قيمت همه محصولات به صفر مي‌رسد و...گاهي آنقدر کار بالا مي‌گيرد که مي‌رسد به جايي که نفت بر سر سفره‌ها مي‌آيد‌.

دريغ و افسوس که بعدا اعلام مي‌شود نفت بوي بدي مي‌دهد و براي رفاه حال هموطنان آن را سر سفره‌ها نمي‌آوريم !

جديدترين وعده انتخاباتي اين است که سربازي اجباري منتفي مي‌شود و به جايش سربازي حرفه‌اي قرار مي‌گيرد!

/مردم سالاری/




تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1392, 01:57



» اخبار مرتبط:

  • پاسخ به چند سوال مهم اشکنه‌اي
  • موز هم به شیر وتخم مرغ پیوست!!!
  • وقتي بعضي‌ها در حوض شنا مي‌کنند!
  • دلار900تومان میشود!!
  • گراني به صورت مردم سيلي مي‌زند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟