مشروح اخبار


» به جايگاه رئيس جمهوري رحم کنيد



ابتدا اين خبر را بخوانيد که روز چهارشنبه بر روي خروجي پايگاه رسمي اطلاع رساني دولت قرار گرفت:«جلسه هيأت دولت صبح چهارشنبه به رياست دکتر احمدي‌نژاد برگزار شد و در اين جلسه تعدادي از پيشنهادات دستگاه‌هاي اجرايي پس از بحث و بررسي به تصويب رسيد.
به گزارش عصر ايران,در جلسه هيات دولت مهمترين مسايل و موضوعات کشور و پيشنهادات مختلف دستگاه‌هاي اجرايي مورد بحث و بررسي و تصميم‌گيري قرار گرفت.همچنين در حاشيه جلسه هيات وزيران از سوي دکتر عليرضا ابوالفضلي مدير شعبه دانشگاه دارالحکمه در ايران، دکتراي افتخاري اين دانشگاه در رشته مديريت تحول به پاس خدمات و تلاش‌هاي دکتر احمدي‌نژاد در عرصه بين‌الملل و جهان اسلام به وي اعطاء ‌شد.
خبر اعطاي دکتراي افتخاري به احمدي نژاد در سايت رسمي دولت
مدير شعبه دانشگاه دارالحکمه در ايران همچنين از درخواست مسئولين ارشد دانشگاه بين‌المللي دارالحکمه براي عضويت دکتر احمدي نژاد در هيأت علمي اين دانشگاه در ايران خبر داد.گفتني است دانشگاه دارالحکمه توسط آيت‌الله سيستاني تأسيس شده و در بيش از 85 کشور جهان نمايندگي دارد. »
خبر اعطاي دکتراي افتخاري به احمدي نژاد در سايت رسمي رياست جمهوري
از آنجا که اين خبر در پايگاه رسمي دولت منتشر شده بود، رسانه‌هاي داخلي به اعتبار رسمي بودن خبر، آن را منتشر کردند اما به زودي مشخص شد که بار ديگر يک خبر نادرست توسط دولت منتشر شده است.از يک سو، دفتر آيت الله سيستاني، رسماً انتساب اين دانشگاه به اين مرجع تقليد را تکذيب کرد و دفتر مرکزي دانشگاه نيز که در کاناداست، با صدور اطلاعيه شماره يک تاکيد کرد که اين دانشگاه به هيچ دولت، حزب و مرجعي متعلق نيست و در اطلاعيه شماره دو خود تصريح کرد که بر خلاف آنچه ارگان رسمي دولت اعلام کرده، هيچ گونه مدرک دکترايي به احمدي نژاد اعطا نشده، بلکه « گواهينامه اعطائي، در اصل نوعي گواهي عضويت در هيات مشاوران علمي اين موسسه آموزش عالي بوده است که قبلا به بيش از 85 نفر از شخصيتهاي علمي در نقاط مختلف جهان نيز اعطا شده است.»
تکذيب انتساب دانشگاه دارالحکمه به
آيت الله سيستاني
واقعاً معلوم نيست رئيس جمهور ايران، اساساً چه نيازي به دکتراي يک دانشگاه نه چندان مطرح دارد که ارگان دولت اين گونه خبرسازي مي‌کند و بلافاصله هم تکذيبش در سراسر جهان منتشر مي‌شود و وجهه ايران لطمه مي‌خورد.جالب اينجاست که ارگان رسمي دولت، نه تنها مدعي اعطاي دکترا به احمدي نژاد شده، بلکه حتي رشته دکتراي اعطايي را نيز آورده و اعلام کرده که احمدي نژاد دکتراي مديريت تحول(!) گرفته است.
اطلاعيه شماره يک دانشگاه دارالحکمه در تکذيب انتساب دانشگاه به آيت الله سيستاني
در زير متن کامل اطلاعيه دانشگاه دارالحکمه کانادا را به نقل از نسخه فارسي سايت دانشگاه مي‌خوانيد:به نام خدا؛ پيرو اطلاعيه روابط عمومي مرکز آموزش عالي دارالحکمه به تاريخ 19/06/2013، اخيرا در برخي از رسانه‌هاي خبري ايران خبري منتشر شده است که نماينده اين مؤسسه در ايران از طرف مؤسسه آموزش عالي دار الحکمه دکتراي افتخاري به يکي از مسئولين اعطا کرده و و در ادامه خبر منتشر شده آمده است که اين موسسه توسط حضرت آيت الله العظمي سيستاني مد ظله العالي تاسيس شده است که اين موضوع باعث تعجب اين مرکز و واکنش بعضي از اعضاي دفتر حضرت آيت الله سيستاني را در پي داشت. شايان ذکر است"مؤسسه و مركز آموزش عالى دارالحكمه توسط آقاى سيد زين العابدين شهرستانى تاسيس گرديده و به هيچ سازمان دولتي و غيره دولتي وابسته نميباشد وليکن همواره به رهنمودهاى مراجع عظام تقليد توجه داشته است." و درباره ي پاره اي ديگر از خبر، تا صحت و سقم آن را از نماينده مرکز جويا نشده، اطلاعيه اي صادر نشد. پس از تماس با نماينده مرکز در ايران بدينوسيله به اطلاع عموم مي‌رسد: گواهينامه اعطائي، در اصل نوعي گواهي عضويت در هيات مشاوران علمي اين موسسه آموزش عالي بوده است که قبلا به بيش از 85 نفر از شخصيتهاي علمي در نقاط مختلف جهان نيز اعطا شده است، که اکثرا با نامه‌هاي تشکر آميز عضويت خود را مورد تاييد قرار داده اند.
اطلاعيه شماره 2 دانشگاه در تکذيب اعطاي دکترا به احمدي نژاد
ظاهرا آنچه باعث اشتباه شده: همزماني اعطا شهادتنامه عضويت (با امضا نماينده مرکز و بر روي سربرگ‌هاي سابق و بيان مطلبي از جانب وي) و هديه جناب حجه الاسلام و المسلمين حاج سيد جواد شهرستاني (داماد و نماينده تام الاختيار حضرت ايت الله العظمي سيستاني در جهان)، به اشتباه اين تصورايجاد شده که اين مرکز آموزش عالي متعلق به آيت الله سيستاني است. اين مرکز آموزش عالي در سال 1385 (2006) تاسيس شده و براي آگاهي از سطح فعاليت‌ها در اين سالها (آموزش عالي، حوزه آنلاين، دو مجله علمي و فرهنگي، دفتر گفت وگوي اديان و تمدن ها، کتابخانه، موسسه انتشاراتي، کانون جوانان، شرکت در کنفرانسهاي بين‌المللي درباره موضوعات اسلامي و صلح بين‌المللي و غيره) به سايت مرکز مراجعه فرماييد. قابل ذکر است که جناب سيد زين العابدين شهرستاني از 20 سال قبل اجازه‌هاي مخصوص از برخي از مراجع عظام تقليد نيز داشته اند. شايسته است برخي رسانه ها، نهادهاي مسئول و دفاتر مراجع عظام پيش از انتشار هر مطلبي تحقيقات لازم را در خصوص آن مطلب انجام داده تا در نهايت چنين اتفاقي رخ ندهد و به جايگاه فرد و يا مرکز اسلامي وهمکاران آن لطمه اي وارد نيايد. روابط عمومي مؤسسه و مرکز آموزش عالي دارالحکمه کانادا / 20/06/2013
واقعا تا کي بايد شاهد چنين رويدادهاي خفيفي در عرصه پرمنزلت رياست جمهوري اسلامي ايران باشيم؟! آيا رواست آبروي نهاد ارجمند رياست جمهوري در ايران، اين گونه بازيچه ندانم کاري‌ها شود؟!(ابتکار)



تاریخ انتشار : 1 تیر 1392, 01:38



» اخبار مرتبط:

  • مجوز دانشگاه احمدي‌نژاد در آستانه ابطال؟
  • کمک مردمي به دانشگاه احمدي‌نژاد؟!
  • تکذيب خبر برخي رسانه‌ها در خصوص احمدي‌نژاد
  • هشدار دفتررياست جمهوري به برخي سايت‌هاي خبري
  • اطلاعيه پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد مجازي براي کارکنان گمرك
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟