مشروح اخبار


» جذب بذرپاش با معدل کارشناسی ارشد 13 !



وی عنوان کرد: «اسنادی در وزارت علوم موجود است که وزارت علوم مدرک کارشناسی ارشد مهرداد بذرباش را با معدل کل 13 تایید کرده و امتیازی برای این معدل پایین کم نکرده است، بلکه تمامی نمرات دوره دکترای او را ملاک قرار داده است.» او می‌افزاید: 

پایگاه خبری راک نیوز ؛ در حالی در روزهای اخیر، مباحث مربوط به جذب اعضای هیأت علمی جدید در دانشگاه علامه طباطبایی جنجال آفرین شده و رئیس این دانشگاه نیز افراد مورد نظر را نخبگان علمی دانسته که یکی از سایت‌های خبری، فهرستی از کسانی که برای جذب در این دانشگاه مدنظر رئیس آن بوده‌اند منتشر کرد. دو روز پیش اخباری تایید نشده از دستور کامران دانشجو در آخرین روزهای کاری‌اش برای جذب بیش از 100نفر در هیات علمی دانشگاه علامه‌ طباطبایی منتشر و عنوان شد که صدرالدین‌ شریعتی با اجرای این دستور کد جذب هیات علمی برای این دسته از افراد سفارش شده صادر کرده است. بر این اساس یک منبع موثق در وزارت علوم با تایید این اقدام از سوی کامران دانشجو و اجرای آن از سوی صدرالدین‌شریعتی عنوان کرد: «این نامه با مهر و امضایی از سوی کامران دانشجو به دانشگاه علامه‌طباطبایی و برای شخص صدرالدین شریعتی ارسال شده است و برخی مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبایی صدور کد هیات علمی در این دانشگاه برای 115نفر را تایید می‌کنند.» این منبع آگاه همچنین با اشاره به جزییات تازه‌ای از ‌نفراتی که در این نامه از سوی کامران دانشجو برای عضویت در هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معرفی شدند اعلام کرد: «کسانی همچون مهرداد بذرپاش نماینده کنونی مجلس، طلوع ملاباشی دختر محمود ملاباشی معاون دانشجویی کامران دانشجو از جمله 115نفری هستند که کد استخدام هیات علمی برای آنها در دانشگاه علامه‌طباطبایی صادر شده است.»

جذب بذرپاش با معدل کارشناسی ارشد 13 !

اظهارات صدرالدین شریعتی در شرایطی است که یک «منبع آگاه» در وزارت علوم با رد استخدام 115نفر به‌صورت قانونی و متعارف عنوان کرد: «اسنادی در وزارت علوم موجود است که وزارت علوم مدرک کارشناسی ارشد مهرداد بذرباش را با معدل کل 13 تایید کرده و امتیازی برای این معدل پایین کم نکرده است، بلکه تمامی نمرات دوره دکترای او را ملاک قرار داده است.» او می‌افزاید: «نمره‌های بذرپاش از نظر علمی شبهه‌ناک است، چراکه بذرپاش 6سال پیش با دستور کامران دانشجو سهمیه تحصیل در دوره دکترای این دانشگاه را کسب کرد و مشخص نیست نمره‌های کنونی او در مدارک دوره دکترا چقدر با واقعیت همسوست.»اما زیاد طول نکشید که بذرپاش جوابیه‌ای را تهیه کرد و به خبرگزاری فارس داد. او در این نامه نوشت که استادی دانشگاه علامه را قویا تکذیب می‌کنم و معدل کارشناسی ارشد بنده 5/15 و نمره پایان‌نامه اینجانب 5/19 می‌باشد. اینکه رئیس دانشگاه علامه به‌دلیل توسعه گروه‌ها و دانشکده‌ها افزایش تعداد دانشجویان به صورت نوبه‌ای تقاضای هیات علمی بویژه از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه را بدهد امری نه تنها مذموم نیست بلکه درست و مناسب است و احتمالا اگر این کار در زمان مدیریت سابق دانشگاه انجام می‌گرفت که انجام شد امری بسیار پسندیده، علمی و درخور بود ولی راجع به اینجانب لازم است عرض کنم بنده به‌دلایل شخصی مخالفت خود را روزهای گذشته هرچند کار قانونی بوده است به رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده، معاون دانشکده و برخی از اعضای گروه علمی اعلام نموده بودم که حتی به صدور حکم منجر نشود. راستی این سوال مطرح است که هر کس را دوستان شما عضویت هیات علمی کنند ایشان عنصر علمی، تخصصی و ... است و هر کس را که شما با آن مخالفید هیات علمی شود رانت‌جو، بی‌سواد و کم‌بهره از علم می‌باشد. این است معنی انصاف و عدل و اعتدال؟ البته امیدوارم این نوع روش‌های مذموم پرونده‌سازی برای افراد بویژه نمایندگان مجلس به دوره سرپرستی سرپرست جدید ارتباط نداشته باشد.



تاریخ انتشار : 30 مرداد 1392, 07:20



» اخبار مرتبط:

  • رییس‌دانشگاه‌علامه‌طباطبایی برکنار می‌شود
  • ارتقای برای آقای رئیس!
  • دانشگاه یاسوج جذب می‌کند/ دانشجوی دکتری در گرایش‌ آنالیز و جبر
  • رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ‌فارس منصوب شد
  • سهمیه بورس و استخدام دانشگاههای دولتی اعلام شد + جدول
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟