مشروح اخبار


» وابسته به جریان اصلاح‌طلب و تابع خردجمعی هستم /نباید عصبانیت‌های سیاسی را در بیان حقیقت دخالت دهیم



باقریان با بیان اینکه همه سلایق و جریانات سیاسی وفادر به نظام  برای سخنرانی در این دانشگاه از سوی تشکل‌ها دعوت شده‌اند، تصریح کرد:


مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: دانشجویان پایگاه اصلی دانشگاه یاسوج است، بر اساس نگاه اسلام توسعه فرهنگی شکل می‌گیرد و این توسعه شاخص‌‌های دارد از جمله دین و مذهب، عقل‌گرایی، نگاه مثبت به دنیا، رویکرد تعامل با سایر فرهنگ‌ها و باور به آزادی بیان است.
 به گزارش (حمیده ذوالفقاری)خبرنگار راک نیوز از یاسوج ؛ مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر اساس چهار رکن استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی استوار است، بیان کرد: این چهار رکن آزادی بیان را ترویج می‌دهند، اسلام آئین رهایی، در دین اسلام، حاکمیت بر اساس اندیشه شکل گرفت که پایه آن آزادی بیان است.

باقریان باشایعه خواندن و بی اساس بودن برخی حرف ها افزو د:همه سلایق و جریانات سیاسی وفادر به نظام  برای سخنرانی در این دانشگاه از سوی تشکل‌ها دعوت شده‌اند، و مسئولان دانشگاه با حضور هیچ شخص، گروه یا افرادی از جریانات سیاسی در دانشگاه مخالفت نکرده‌اند و حرف‌های که برخی می‌زند از اساس شایعه و بی‌اساس است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج  در پاسخ به سئوالی در خصوص دلیل جلوگیری از سخنرانی هدایت‌خواه نماینده سابق بویراحمد و دنا در دانشگاه یاسوج توسط مسئولان دانشگاه، یادآورشد: وی با دعوت بسیج دانشگاه در دانشگاه یاسوج سخنرانی کرده‌ و کسی هم با ایشان مخالفت نکرده است، البته ایشان پایه‌های آزادی را در سخنرانی خود هم زیر سئوال برد که اکنون زمان جوابگویی به وی نیست.
مجیدباقریان با بیان اینکه فضای با نشاط دانشگاه اولویت مسئولان دانشجویی دانشگاه یاسوج است، افزود: مسئولان در این دانشگاه به دنبال ایجاد فضای هستند که دانشجو محور باشد و افزایش تشکل‌ها در دستور کار مسئولان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج بود.

این مقام فرهنگی همچنین از برگزاری هفت کرسی آزاداندیشی با موضوعات مختلف تا پایان سال ۹۳ در دانشگاه یاسوج خبر داد و افزود: سه کرسی آزاداندیشی از این تعداد با محوریت انقلاب و دستاوردهای آن با حضور چهره‌های کشوری برگزار می‌شود.

وی اشاره ای به سفر چهره‌های سیاسی به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت و گفت: در این استان باب شده که هر کسی به کهگیلویه و بویراحمد می‌آید، علیه او تبلیغاتی انجام می‌دهند که گویا قرار است  آن فرد بیاید و همه چیز را زیر سئوال ببرد.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج افزود: فضای دانشگاه باید عالمانه، منصفانه، منطقی و به دور از تعصبات سیاسی باشد و نه باید بر اساس غرض‌های سیاسی حرف زد.
 باقریان ابراز داشت: نباید عصبانیت‌های سیاسی خود را در بیان حقیقت دخالت دهیم.

وی به افزایش نشریات دانشجویی دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: دانشگاه یاسوج در گذشته سه نشریه فعال بیشتر نداشتیم و اکنون ۳۲ نشریه فعال در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.
 باقریان در انتها از کسب رتبه دوم نشریه افق دانشگاه یاسوج در جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: نشریات دانشجویی از معاونت فرهنگی دانشگاه یارانه می‌گیرند.

کاندیدای دو دوره انتخابات چهارشهرستان کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در حوزه کهگیلویه هستید؟، اظهار کرد: اجازه نمی‌دهم برای نفع شخصی خودم از فضای دانشگاه استفاده کنم 

رئیس ستاد انتخاباتی شریعمتداری درانتخابات ریاست جمهوری، خود راوابسته به جریان اصلاح‌طلب و تابع خردجمعی دانست و اعلام داشت که بدون نظر آنها وارد صحنه انتخابات نمی‌شوم.

باقریان افزود: آنچه به توسعه سیاسی و توسعه فرهنگی آسیب می‌رساند بداخلاقی‌های است که در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل می‌گیرد.

وی از رسانه‌ها خواست تا در مقابل این بداخلاقی‌ها ایستادگی کنند.



تاریخ انتشار : 13 بهمن 1393, 19:26



» اخبار مرتبط:

  • عزل دوتن از روسای دانشگاه پیام نور +معاون یک مرکزدانشگاهی
  • خواسته مشترک چهره های دانشجویی:استاندار از دکتر رمضانی حمایت کند
  • ازلغو سفر محمدرضا خاتمی به یاسوج تا لغو همایش اصلاح طلبان بوشهر
  • گم شدن 80 دانشجوی دختردر گیلان
  • برخورد نسنجیده شرکت آب و فاضلاب یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟