مشروح اخبار


» برای نخستین بار؛ انجام عملیات توپکرانی کارخانه گاز و گازمایع شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران



رئیس مجتمع گاز و گاز مایع ۹۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت : با همکاری شرکت نفت و گاز آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عملیات توپکرانی از نقطه صفر کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰ تا مایل NGL ۱۰۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به طول ۴۹ کیلومتر انجام شد.


برای نخستین بار؛ انجام عملیات توپکرانی کارخانه گاز و گازمایع شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

رئیس مجتمع گاز و گاز مایع ۹۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت : با همکاری شرکت نفت و گاز آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عملیات توپکرانی از نقطه صفر کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰ تا مایل NGL ۱۰۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به طول ۴۹ کیلومتر انجام شد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومي شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ،عباس عباسی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت های امروز صنعت نفت ایمن سازی خطوط لوله است، اظهار کرد: با دستور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ایمن سازی خطوط لوله ورودی و خروجی را در دستور کار قرار داده ایم و تا کنون چندین نقطه از خط لوله ۱۰ اینچ خروجی صادراتی نفتا که به سمت پتروشیمی بوعلی در جریان است را تعویض کرده ایم.

عباسی در تشریح عملیات تعویض خطوط لوله ۱۰ اینچ نفتا ارسالی به پتروشیمی بوعلی، بیان کرد: تعویض ۴۰ متر خط زیرمینی در درون مجتمع گاز و گاز مایع۹۰۰، تعویض ۱۱۰ متر ازخط لوله ارسالی به پتروشیمی بوعلی در محل نیزار جهت ایمن سازی خط لوله فوق، تعویض۱۸۰متر از خط لوله۱۰ اینچ نفتا ارسالی در کیلومتر ۲.۴ به جهت اقدام اصلاحی جمع آوری مجموعه لانچر و چندین مورد دیگر از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون طبق برنامه اصلاحیه ها را انجام داده ایم و موفق به توپکرانی این خطوط لوله شده ایم.

رئیس مجتمع گاز و گازمایع ۹۰۰ پازنان با بیان اینکه این توپکرانی برای اولین بار انجام شده است، ادامه داد: این توپکرانی با همکاری شرکت نفت و گاز آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از نقطه صفر کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰ تا مایل ۲۶ که NGL ۱۰۰۰قرارگرفته است به طول ۴۹ کیلومتر انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به خط لوله ۲۴ اینچ گاز خروجی که درعمق ۳متری زمین قرارگرفته است، بیان کرد: با همکاری اداره خطوط لوله، کار خاکبرداری انجام شده و در مراحل انجام کار سند بلاست هستیم و ادامه کار ایمن سازی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی فعالیت ها و اقدامات خوبی در ارتباط با ایمن سازی نقاط راکت و مسدودسازی سیستم ۲ LIGHTC که شامل ۳۵ نقطه در دو واحد است، انجام شده و کار ادامه دارد.

وی تعویض شیرهای دستی، رفع گرفتگی از خطوط لوله مربوط به تخلیه آب ترش مخازن، رفع اشکال شیرخودکار PCV-۱۸۰۱توسط تعمیرات ابزار دقیق، تعویض نشت بندهای مکانیکی توربوکمپرسورC-۱۰۴، تعویض شیرهای یکطرفه را از جمله فعالیت های انجام شده توسط تعمیرات بخش ۳ در مجتمع گاز و گاز مایع ۹۰۰ طی چند ماهه اخیر دانست.

رئیس مجتمع گاز وگاز مایع ۹۰۰ پازنان در پایان تصریح کرد: تعویض فلورینگ های مربوط به حوضچه خنک کننده آبی ورودی واحد ۱۰۰/۲۰۰ ، تمیزکاری بالای حوضچه های خنک کننده و تخلیه نقاط راکد مجتمع از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه بوده است.



تاریخ انتشار : 28 خرداد 1397, 09:18



» اخبار مرتبط:

  • اجرای ۴۰کیلومتر توپکرانی هوشمند برای نخستین بار بر روی خط لوله گاز ۱۰اینچ بی بی حکیمه گچساران
  • سهم عمده ی نفت و گاز گچساران در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور
  • کنترل نشت نفت از خط لوله ۴۸ اینچ گچساران
  • پايان موفقيت آميز تعمیرات اساسی رديف 100/200 مجتمع گاز و گاز مایع 900 پازنان2
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز:افزون بر 8 هزار قلم از قطعات صنعت نفت گچساران در داخل کشور ساخته شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟