مشروح اخبار


» قياس، بيانگر ارزش است



نويسنده : منصور فرزامي

 به نکات و عنوان روزنامه محترم دولتي توجه فرماييد (يکشنبه 21 آبان 91)

-اروپا در گرداب بيکاري

-آمارهاي رسمي اروپا نشان مي‌دهد 25 ميليون و 751 هزار اروپايي بيکارند.

-نرخ بيکاري در اتحاديه اروپا به 6/11 درصد رسيده است.

-بالاترين ميزان بيکاري با 8/25 درصد متعلق به اسپانيا و کمترين آن به اتريش با 4/4 درصد مربوط است.

-بيش از نيمي از افراد زير 25 سال يونان بيکارند.

-نيمي از انگليسي‌ها از عهده باز پرداخت بدهي خود بر نمي‌آيند....

ذکر و تهيه نکات گزارش بالا که در صحت آن ترديدي نيست، دست مريزاد دارد.اما پرسش ما اين است که چرا جاي شاخص‌هاي ما خالي است . ما از نظر شاخص‌هاي اقتصادي و هنجارهاي اجتماعي در کجاي دنيا ايستاده ايم ؟ چون ارزش‌ها در قياس مشخص مي‌شود و گرنه مي‌پنداريم که با اين آمارها و شاخص‌ها که مشتي از خروارهاست، اروپا چه بدبخت و قابل ترحم است و ما در اين سوي عالم چه سعادت منديم! چون نه بيکاري داريم و نه مشکل اقتصادي! در اينجا هيچ کس وام عقب افتاده ندارد و اوضاع ما «شربت اندر شربت است ! » و سيل مهاجران از اروپا عازم ديار ما هستند تا دمي بياسايند و در بهشت موعود ما قرار يابند و از دنياي پر فريب و حيلت ساز غرب، خود را رها سازند!

اين چه تلقي است که به مردم ارائه مي‌دهيم ؛ مشکل ما کجاست؛ مشکلات ما کجاست تا به حل آن همت کنيم ؟ وقتي که اوضاع ما چنين شيرين و عسلي است، چرا در خانه نخوابيم و عرش را سير نکنيم. وقتي که جوانان تحصيلکرده بيکار و غير تحصيلکرده‌هاي گرفتار که با مشکلات و نداري و گراني و در به دري،دست و پنجه نرم مي‌کنند و با درد مي‌سازند، اين آمارها و ديگر بيني‌ها را مي‌بينند که چگونه طوفان سندي را ريز ودرشتش را مي‌بينيم و شمار کشته‌ها را در بوق مي‌دميم اما از لرزيدن زلزله زدگان چادر نشين «ورزقان» در يخ و برف، هيچ نمي‌گوييم و نه از مرگ دانش آموزان خود در مسير سفر که با تاسف، استمرار هم دارد و وزير مسوولش خم به ابرو نمي‌آورد و به پرسش از ديگران روانه مي‌کند و صدها مورد ديگر ... چه خواهند گفت؟آيا نسبت به مديريت کشور و حکومت بي اعتماد نمي‌شوند؟

چرا آمار از گردشگراني که در سال جاري 5/19ميليارد دلار سود به کيسه دولت مالزي ريخته‌اند و ميليارد‌ها سودي که از فراورده‌هاي تغذيه و مواد غذايي برده اند، چيزي نمي‌گوييد و با منافع گردشگري ما مقايسه نمي‌کنيد. ما کجا بوديم و مالزي کجا و چرا به جايي رسيده است و رسيده ايم که بايد دهها هزار دانشجوي ما، تحصيلات تکميلي خود را در آنجا بگذرانند ؟ چرا آمار نمي‌دهيد که از مالزي چند نفر در ايران به تحصيل اشتغال دارند؟ چرا آمار نمي‌دهيد مهاجران اروپايي و آمريکايي که رهسپار کشور عزيز ما هستند تا مابقي عمر در اينجا به سر برند و بيا سايند،چند صد هزار و چند ميليون نفرند؟

براي روشن شدن ذهن گزارشگر آن روزنامه محترم، ذکر يک نکته کفايت دارد.آن عزيز به يقين با خبر است که در بنگاه خبر پراکني بين المللي بي بي سي با آن سابقه چند ده ساله، به سبب اشتباه در نقل خبر که ما به آساني و بي توجهي از آن مي‌گذريم، به چه پاک‌سازي و بازسازي و خانه تکاني درون سازماني، دست زده‌اند.

و ما در اينجا در مرگ مشکوک جوان وبلاک نويس،در ترديديم،رئيس کميسيون امنيت مجلس آثاري را از شکنجه در بدنش نمي‌بيند اما سخنگوي قوه قضائيه، از کبودي‌هاي بدنش مي‌گويد و ما گزارش نويسان از تهيه گزارشي ابا داريم و اين خود «تا» يي از بسيارهاست ! و تا فرصت نيابيم که گزارش‌هاي مقايسه‌اي و آمارهاي حقيقي ارائه دهيم، مشکلات در ابهام باقي است و ما در باد و خيال خوش که صد البته قرنها عقب ماندگي است، خفته‌ايم! و خدا را شاکريم که با الطاف بيکران خود، ما را از طوفان سندي، در امان داشته است و سونامي‌ژاپن هم!




تاریخ انتشار : 28 آبان 1391, 03:26



» اخبار مرتبط:

  • آمار امروز درست است يا آمار ديروز؟!
  • افزايش نرخ بيکاري در 14 استان / ادعاي دولت مبني بر ايجاد ميليونها فرصت
  • وعده‌هاي بر زمين مانده دولت
  • کمترين نرخ مشارکت اقتصادي کهگيلويه و بويراحمد
  • وضع ما « شربت اندر شربت » نيست !
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟