مشروح اخبار


» آمار امروز درست است يا آمار ديروز؟!



راک نیوز :  صدا و سيماي ما در اطلاع‌رساني کوچکترين مشکلات اروپا و آمريکا سنگ تمام گذاشته و به خوبي و درستي نشان مي‌دهد که در اسپانيا بيکاري بيداد مي‌کند، در يونان مشکلات اقتصادي برپاست، در فرانسه کارخانه‌ها در حال تعديل نيرو هستند و... خوب؛ با وجود اين همه داستان، ديگر وقتي نمي‌ماند که به خداي ناکرده، زبانم لال، سياه‌نمايي کند و مردم را نگران کند! مثلا چه اصراري است که اعلام شود نرخ بيکاري کشورمان، در بهار سال‌جاري به 9/12 درصد رسيد که بر اين اساس، تعداد بيکاران به بيش‌از 3 ميليون و 146 هزار نفر رسيد؟!اين خبر براي روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها است که نمي‌دانند فقط بايد بروند سراغ کشورهاي خارجي تا بالاخره همه مشکلات حل حل حل شود!

ديروز اين خبر توسط خبرگزاري‌ها منتشر شد و اين توضيح هم ضميمه اش شد که با اين آمار، دولتي که چند ماه پيش بارها و بارها تاکيد فرموده بود که سالي 2ميليون و 600 هزار فرصت شغلي ايجاد کرده و مي‌کند و تا پايان سال 91 بيکاري را چنان ريشه کن مي‌کند که ديگر اميدي به رويش دوباره‌اش نباشد، حالا گويا خودش هم حرف خودش را فراموش کرده که مرکز آمارش، آماري مي‌دهد که بر اساس آن بيکاري نسبت به سال قبل بيشترتر هم شده است !

البته مي‌دانيد که بر اساس تصميمات جالب انگيزناک مديران کشور، هر کسي که هفته اي يک ساعت کار کند، شاغل محسوب مي‌شود و اصولا بر اين اساس فرصت شغلي ايجاد مي‌کنند و آمار بيکاري مي‌دهند. پس اين 3 ميليون نفر کساني هستند که همان يک ساعت کار در هفته را هم ندارند و اگر قرار بود آمار کساني که کار دائمي‌ندارند اعلام مي‌شد که ... رويم به ديوار، گلاب به روي همه مسئولان زحمتکش، سياه‌نمايي‌اش آنقدر زياد مي‌شد که ما هم بايد مي‌رفتيم سراغ اخبار اسپانيا و يونان و فرانسه!حالا با اين اوصاف بفرمائيد تکليف آن آمارهاي قشنگ 6/2ميليون فرصت شغلي چه مي‌شود؟! آيا دو - سه ماه ديگر که آمار امروز فراموش شد دوباره اعلام مي‌شود که 6/2 ميليون شغل ايجاد شده و بيکاري ريشه کن مي‌شود ...يا ديگر کسي رويش نمي‌شود از اين حرف‌ها بزند؟!

نويسنده : محمدحسين روانبخش




تاریخ انتشار : 22 مرداد 1391, 08:47



» اخبار مرتبط:

  • افزايش نرخ بيکاري در 14 استان / ادعاي دولت مبني بر ايجاد ميليونها فرصت
  • وعده‌هاي بر زمين مانده دولت
  • کمترين نرخ مشارکت اقتصادي کهگيلويه و بويراحمد
  • چقدر از وعده‌هاي احمدي نژاد محقق شده است؟
  • قياس، بيانگر ارزش است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟