مشروح اخبار


» چقدر از وعده‌هاي احمدي نژاد محقق شده است؟



 

 يکي از مهمترين و ماندگارترين سخنان محمود احمدي نژاد در دوران انتخابات رياست جمهوري سال 1384، سخناني است که وي در 30 خرداد ماه آن سال در جمع 150 نفر از نمايندگان مجلس هفتم بيان کرد و در رسانه‌هاي طرفدارش در آن زمان از جمله خبرگزاري فارس و روزنامه کيهان درج شد .

به گزارش پايگاه خبري فريادگر، در آن روزها، مرحله اول انتخابات برگزار شده بود و اکبر هاشمي رفسنجاني و محمود احمدي نژاد به دور دوم راه يافته بودند و به اين ترتيب، اصولگرايان که در مرحله اول انتخابات کانديداهاي مختلفي از جمله علي لاريجاني و محمد باقر قاليباف داشتند، همگي به حمايت از احمدي‌نژاد در مرحله دوم برخاستند و احمدي نژاد هم از اين فرصت تاريخي استفاده کرد و سعي کرد با ايراد سخنان و وعده‌ها، آراي همه اصولگرايان را جذب کند. شايد به همين دليل بود که احمدي نژاد در جمع نمايندگان مجلس، وعده‌هاي بسياري داد که در تاريخ به يادگار مانده است.

اينک بعد از گذشت بيش از هفت سال از آن جلسه، بد نيست بخشي از سخنان احمدي نژاد در آن زمان را بازخواني کنيم و ببينيم وي تا چه اندازه به سخنان بيان شده در جلسه 30 خرداد 1384 خود با 150 نماينده مجلس آن زمان پايبند بوده است:

1- «مجلس برادر، همراه و ناصح، مشوق و بهترين مشاور دستگاه اجرايي است... مطمئناً براي تشكيل كابينه خود با مجلس مشورت خواهم كرد».

در طول دو دوره تشکيل دولت احمدي نژاد يکي از مهمترين مسائل چالش زاي نمايندگان با مجلس، وزرايي بوده که وي به مجلس معرفي کرده بود، بطوري که در سال 1384 چهار نفر به عنوان وزير نفت به مجلس معرفي شدند تا بالاخره بعد از چهار ماه وزارت نفت وزير خود را شناخت! پس از آن هم بارها و بارها عزل و نصبهاي کابينه مورد اعتراض نمايندگان قرار گرفته و ماجراي استيضاح کردان و بهبهاني هم نقاط اوج رويارويي دولت و مجلس در اين زمينه بوده است.

از همه اينها که بگذريم، حالا بايد گفت کابينه که جاي خود را دارد، اين روزها احمدي نژاد با صدور بخشنامه اي اعلام کرده که دخالت نمايندگان در عزل و نصب مديران ممنوع است!

2-«نيازهاي جامعه را تامين عدالت و ريشه‌كني فقر در كشور مي‌دانم، چرا كه وقتي بي عدالتي در كشور وجود دارد و بيش از 2 ميليون بيكار در كشور داريم چگونه مي‌توانيم حرف فرهنگي بزنيم».

دولت در سالهاي اخير، بارها و بارها اعلام کرده که دارد بيکاري را ريشه کن مي‌کند و سالي 2ميليون و 600 هزار شغل يا فرصت شغلي ايجاد کرده و مي‌کند ؛ اما کمتر کسي اين آمارها را پذيرفته است و هيچگاه اين آمار از سوي صاحب نظران، نمايندگان مجلس و پژوهشگران مورد قبول واقع نشد، چرا که هيچ نمود عيني ندارد و فقط يک ادعا است . رهبر انقلاب نيز در سخنان هفته گذشته شان در خراسان شمالي بالا رفتن قيمت‌ها و بيکاري را در راس مشکلات امروز کشور دانستند.

3-« اگر مسووليت دولت بر عهده من باشد شهردار تهران را به دولت دعوت مي‌كنم».

اين سخنان به اين دليل گفته شد که احمدي نژاد در آن روزگار شهردار تهران بود و از طرف آقاي خاتمي به دولت دعوت نمي‌شد.

تصور احمدي نژاد اين بود که بعد از رياست جمهور شدنش يکي از معاونانش شهردار خواهد شد و بر اين اساس اين وعده را داد؛ اما پس از رسيدن احمدي نژاد به صندلي رياست جمهوري، چون قاليباف شهردار تهران شد، باز هم شهردار تهران به دولت دعوت نشد! گزينه احمدي نژاد براي شهرداري تهران، محمد علي آبادي بود.

4-«نفت بايد بر سر سفره‌هاي مردم باشد».

اين شعار خيلي زودتر از بقيه تکليفش روشن شد: محمود احمدي‌نژاد درکنفرانس خبري خود در روز 4 ارديبهشت 1385، خيلي صريح و رسمي ‌اعلام کرد که «شعار من آوردن نفت سر سفره‌هاي مردم نبود...من چنين شعاري نداده بودم، روزنامه شرق از قول من نوشت و من نيز در آن زمان تكذيب نكردم»!

5-«در صورت تشكيل دولت توسط بنده فضاي كشور را دوستانه و عاطفي خواهم كرد».

قضاوت در اين مورد را به خوانندگان مي‌سپاريم!




تاریخ انتشار : 2 آبان 1391, 04:44



» اخبار مرتبط:

  • حمايت اجباري از احمدي نژاد
  • تحليل خاتمي درباره پايان دوره رياست جمهوري احمدي نژاد
  • از احمدي‌نژاد حمايت كرديم چون هاشمي مقابلش بود
  • پيش بيني نتيجه ديدار احمدي نژاد- مجلس
  • احمدي‌نژاد مي‌خواهد ناگفته‌ها را بگويد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟