مشروح اخبار


» کشف 180 ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت 573 میلیون تومانی ماینرها به شبکه‌های توزیع برق استان



معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط 180 ماینر غیرمجاز در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان خبر داد.

به گزارش راک نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدحسین عادلی نسب" در نشست کمیته پایش که با حضور برخی از مسئولان و کارشناسان اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی، استانداری و شهرداری یاسوج در شهرستان یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری مانورهای مختلف، 180 ماینر غیرمجاز در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان کشف و ضبط و برای مالکان آنها در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده است.

وی میزان خسارت وارده ماینرهای غیرمجاز کشف شده به شبکه‌های توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 573 میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: ماینرهای کشف شده در شهر یاسوج 130 مورد، 35 ماینر در دهدشت و 15 ماینر در دوگنبدان کشف و ضبط شده است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان برق مصرفی این تعداد ماینرها بر روی شبکه‌های توزیع نیروی برق استان را حدود نیم مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی و گرمی هوا و افزایش مصرف برق رمز ارزهای دارای مجوز تا پایان شهریور ماه حق فعالیت ندارند.
عادلی نسب افزود: وجود ماینرها به‌طورحتم میزان مصرف برق برای مشترکان را با نوساناتی مواجه کرده و از سویی احتمال خاموشی‌های ناخواسته روی شبکه‌های توزیع نیروی برق وجود دارد.
وی گفت: شهروندان می تواند در صورت مشاهده برق غیر مجاز و یا دستگاه استخراج رمز ارز، مراتب را به شماره تلفن ١٢١ اتفاقات برق اطلاع دهند.
بنا بر این گزارش، در گذشته پول مجازی (بیت کوین) با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.
افزون بر 270 هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۵۰ درصد از آنها در شهرستان‌های ششگانه گرمسیری این استان سکونت دارند.
​کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان بوده که شش شهرستان آن در منطقه گرمسیری و سه شهرستان در منطقه سردسیری واقع شده است.



تاریخ انتشار : 9 تیر 1400, 12:56



» اخبار مرتبط:

  • معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان:میزان مصرف برق در این استان با مدت مشابه سال قبل 20 مگاوات افزایش داشته است
  • برق ادارات پُرمصرف در کهگیلویه و بویراحمد قطع می شود
  • طلب 900میلیارد ریالی شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد از مشترکان
  • جریمه سنگین مشترکان نصب کننده غیرمجاز فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد
  • مطالبات 870 میلیارد ریالی شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد از مشترکان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟