مشروح اخبار


» صنایع کوچک، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد دارند



مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات غیر‌نفتی دارند، اظهار کرد:  این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر می‏گذارند با همین نگاه به منظور توسعه فعالیتهای اشتغال‏زا، بنگاه‏های خرد و متوسط مورد توجه ویژه قرار گرفته‏‌اند.

سیدهاشم موسوی عنوان کرد: با توجه به این‏که بیش از 95درصد از واحدهای صنعتی کشور و استان، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده‌‏اند ، این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می‏توانند نقش اساسی در برنامه‌‏های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صنایع کوچک به علت سرمایه‌گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره‌برداری و اشتغال می‌رسند و البته با نوسانات و تلاطم های اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند بنابراین حمایت از آنها به‌عنوان یک اولویت مطرح است.
وی  با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدائی ها با کار و تلاش مستمر و نظام مند به دنبال ایجاد شرایط بهینه و مناسب در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری هستیم، افزود: برای درون زا کردن اقتصاد و داشتن استراتژی، کارسازترین راه حرکت در چارچوب برنامه های و سیاستهای مبتی بر ظرفیت های منطقه ای در قالب طرحهای آمایش سرزمین است؛ لذا یکی از مهم‌ترین شاخص های توسعه اقتصادی، صنایع بومی است که نیازمند برنامه ریزی و حمایت از تولیدات داخلی و بومی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک به شمار می‌روند، از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه‌گذار در 13 شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 1009 قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد 352 واحد با اشتغالزایی افزون‌بر 5386 نفر براساس مجوز در مرحله بهره‌برداری قرار دارند.



تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1401, 08:11



» اخبار مرتبط:

  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد
  • حمایت از تولید درشهرکها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد/ شهرک صنعتی «یاسوج ۴» آماده سرمایه گذاری
  • معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و  شهرکهای صنعتی ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند +جزئیات
  • مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویداحمد :رسالت اصلی شرکت شهرکهای صنعتی فراهم نمودن زمین و زیرساختهاست/راهکار رشد اقتصادی، پیش بینی عرصه های صنعتی جدید است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟