مشروح اخبار


» کسری 89 هزار میلیارد تومانی صحت ندارد



رییس کمیسیون تلفیق مجلس با تایکد بر اینکه سهم نفت در بودجه عمومی سال آتی کاهش یافته است، گفت: در سال 94 با کسری 89 هزار میلیارد تومانی مواجه نخواهیم شد.                


رییس کمیسیون تلفیق مجلس با تایکد بر اینکه سهم نفت در بودجه عمومی سال آتی کاهش یافته است، گفت: در سال 94 با کسری 89 هزار میلیارد تومانی مواجه نخواهیم شد. 

 

به گزارش راک نیوز ؛ غلامرضا تاجگردون  اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال کسری 89 هزار میلیارد تومانی در بودجه سال آینده را تکذیب کرد و گفت: کل درآمدهای عمومی سال آتی 216 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و اگر طی سال آینده، درآمدهای مالیاتی به میزان سال جاری و نفت با نرخ 45 دلار فروخته شود بازهم بیش از 170 هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت، پس محاسبه کسری 89 هزار میلیارد تومانی قطعا اشتباه است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان وابستگی بودجه سال 94 به نفت نیز بیان کرد: بررسی میزان وابستگی به نفت کار ساده ای است، بطور مثال سهم منابع حاصل از فروش نفت در بودجه عمومی، حدود 25 درصد است، در حالی که طی سال اخیر این سهم 37 درصد بود.

وی ادامه داد: همچنین دولت پیشنهاد داده بود که سهم نفت در بودجه عمومی طی سال آینده 30 درصد باشد، اما کمیسیون تلفیق این سهم را به 25 درصد کاهش داد که این موضوع بیانگر کاهش اتکای بودجه به نفت است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر در بودجه مصوب کمیسیون تلفیق، تراز دارایی های سرمایه ای است، یعنی سهم بودجه های جاری از فروش دارایی ها به شدت کاهش یافته و این موضوعی است که ما سالها به دنبال آن بوده ایم./خانه ملت



تاریخ انتشار : 4 اسفند 1393, 11:38



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون :دولت اموال مازادش را بفروشد برای تکمیل طرح‌های عمرانی
  • قیمت بنزین‌سهمیه‌اي و آزاد چند تومان می‌شود
  • نیازی به ارائه لایحه متمم بودجه نیست
  • هزینه صدور گذرنامه و تعویض پلاک تعیین شد
  • بودجه 170 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود