مشروح اخبار


» برای نخستین بار جشنواره «یاقوت سحر انگیز دنا» در شهر سی سخت برگزار شد



نخستین جشنواره انگور با عنوان «یاقوت سحر انگیز دنا»در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.همزمان با برداشت انگور از باغات شهرستان دنا، عصر پنجشنبه اولین روز جشنواره انگور با حضور مردم و مسئولان و برخی از گردشگران در شهر سی سخت برگزار شد


نخستین جشنواره انگور با عنوان «یاقوت سحر انگیز دنا»در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش راک نیوز از سی سخت ،همزمان با برداشت انگور از باغات شهرستان دنا، عصر پنجشنبه اولین روز جشنواره انگور با حضور مردم و مسئولان و برخی از گردشگران در شهر سی سخت برگزار شد.

این جشنواره با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری دنا، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هدف معرفی انگور تولیدی استان، تنوع ارقام مختلف انگور، فراورده‌های انگور از جمله کشمش برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: انگور تولیدی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند معرفی هر چه بیشتر به مردم نقاط مختلف کشور است .

پژمان نیک اقبالی افزود: انگور جزو قابلیت های مهم کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به توسعه همه جانبه آن است اما هنوز به طور مطلوب و شایسته از این قابلیت استفاده نشده است.

وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره اقدامی مناسب و ارزشمند برای شناساندن روزافزون انگور تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به مردم سایر نقاط کشور است و باید همه ساله تداوم یابد.

نیک اقبالی بر برگزاری این جشنواره به صورت ملی تاکید کرد و گفت: دیگران نداشته‌های خود را با آب و تاب معرفی می‌‌کنند ولی مردم ما به داشته‌های خود توجهی ندارند.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این جشنواره تبدیل به یک تقویم شود.

فرماندار شهرستان دنا با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی، گفت: انگور تولیدی سی‌سخت قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد.

علی تاج‌امیری افزود: این جشنواره با عنوان 'یاقوت سحرانگیز دنا' به مدت دو روز ادامه دارد و زمان برگزاری آن نیز از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۰ شب است.

وی معرفی فرآورده های تبدیلی میوه انگور، شناساندن آداب و رسوم، قابلیت ها، جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و طبیعت گردی و توانمندی های باغی کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی سخت را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ما، جشنواره «یاقوت سحر انگیز دنا» روز جمعه نیز در این شهرستان ادامه دارد و در حاشیه آن نمایشگاهی از صنایع دستی و محصولات باغی کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی سخت هم برپا شده است.

این جشنواره و نمایشگاه مورد استقبال گردشگران آخرین روزهای تابستان شهر سی سخت قرار گرفته است.

شهرسی سخت مرکز شهرستان دنا در فاصله35کیلومتری از یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است 



تاریخ انتشار : 27 شهریور 1394, 13:10



» اخبار مرتبط:

  • نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود
  • افتتاح 5 اردوگاه تفریحی و رفاهی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت
  • راه‌اندازی نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی در یاسوج
  • «چشمه میشی» کجاست؟+عکس
  • تغییر تاریخ جشنواره برفی دنا /اواخر بهمن برگزار می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟