مشروح اخبار


» انتقادیک مدیر دولتی ازعملکرد صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد+عکس



این مسئول بی‌توجهی صدا و سیمای استان در پوشش و اطلاع‌رسانی این مراسم را باعث تهدید این هنر اصیل ایرانی دانست و گفت: در حالی‌که در دیگر استان‌ها چنین مراسمی...


رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه گفت: سیمای استانی «دنا» از برگزاری آیین‌های تعزیه شهرستان استقبلال نمی‌کند.

به گزارش راک نیوز از دهدشت ، عصر امروز در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گروه شبیه‌خوانی پرچمداران کربلای شهر سوق در میدان امام حسین(ع) دهدشت اقدام به اجرای نمایش تعزیه شهادت امام حسین(ع) کردند.

در این مراسم که به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان برگزار شده و با شور عزادارن و دلسوختگان حسینی همراه بود ،مصائب اهل بیت در روز عاشورا و شهادت سالار شهیدان با زبان هنر و با اجرای خوب هنرمندان شهر سوق به نمایش گذاشته شد.

 

سیاوش زمان در مراسم تعزیه‌خوانی سنتی با بیان این‌که این آیین همواره مورد استقبال عموم واقع شده و در دل عاشقان اهل بیت نفوذ می‌کند اظهار داشت: تعزیه‌خوانی به عنوان نمایشی برآمده از عمق باورهای دینی در فهرست آثار هنری کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه با تبیین ویژگی‌های خاص هنر تعزیه و متفاوت بودن با هنر سینما و تئاتر تصریح کرد: مهمترین امر در انتخاب بازیگر سینما بر اساس ویژگی‌های جسمی و ظاهری است اما در تعزیه این صدای بازیگر است که تاثیر دارد.

زمان آگاهی تماشاگر هنر تعزیه قبل از اجرای نمایش را از دیگر موارد متمایز کننده این نمایش مذهبی برشمرد و افزود: شبیه‌خوان تعزیه واقعه را از حالت توصیف به اجرا در می‌آورد.

وی با بیان این‌که قهرمان هر داستان از تعزیه در نهایت به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود بیان جنبه آموزشی برای مخاطبان و آشنایی با شخصیت‌های مذهبی را از دیگر ویژگی‌های تعزیه عنوان کرد.

این مسئول بی‌توجهی صدا و سیمای استان در پوشش و اطلاع‌رسانی این مراسم را باعث تهدید این هنر اصیل ایرانی دانست و گفت: در حالی‌که در دیگر استان‌ها مراسم تعزیه‌خوانی به صورت زنده از شبکه استانی و حتی ملی پخش می‌شود اما شبکه استانی دنا حاضر به اطلاع‌رسانی آیین تعزیه شهرستان نمی‌شود.

زمان با بیان این‌که اطلاع‌رسانی زمان اجرای برنامه می‌توانست خانواده‌های علاقمند به هنر تعزیه و شیفتگان اهل بیت را به این مراسم بکشاند افزود: اما متاسفانه سیمای استانی هیچ علاقه‌ای برای نمایش هنر تعزیه ندارد.

وی رسالت صدا و سیما را پوشش‌دهی مراسمات ملی و مذهبی خواند و با بیان این‌که این رسانه می‌توانست در راستای رسالت واقعی خود با ضبط و پخش این برنامه مردم را با فرهنگ عاشورا آشنا کند افزود: بی‌مهری صدا و سیما به چنین برنامه ارزشمند و فاخری جای تامل دارد.

انتقادیک مدیر دولتی ازعملکرد صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد+عکس
انتقادیک مدیر دولتی ازعملکرد صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد+عکس
انتقادیک مدیر دولتی ازعملکرد صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد+عکس
انتقادیک مدیر دولتی ازعملکرد صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد+عکس
انتقادیک مدیر دولتی ازعملکرد صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد+عکس
انتقادیک مدیر دولتی ازعملکرد صداوسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد+عکس

 



تاریخ انتشار : 1 آبان 1394, 01:40



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه خبرداد: همزمان با تاسوعای حسینی تعزیه‌خوانی پرچمداران کربلای سوق در دهدشت
  • برگزاری آیین تعزیه خوانی سنتی سوق در شهر دهدشت
  • تأسیس رشته تعزیه در دانشگاه‌ ها
  • پدر تعزيه فارس درگذشت
  • نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    • درود

    • 6 آبان 1394 13:47
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    درود بر اين مدير شجاع شبكه دنا فقط مسائل مربوط به ياسوج پرسش ميده
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟