مشروح اخبار


» حرمت شهدا، دغدغه مشترک - بهنام احمدی



نگاهی اخلاقی و از سر انصاف به پیشنهاد سید محمد علی افشانی نماینده عالی دولت و رئیس شورای تامین استان فارس به درخواست سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین پیرامون تصمیم گیری به لحاظ زمانی برای انجام آیین تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای فارس، به خوبی حکایت از دغدغه مشترک و از سر دلسوزی طرفین نامه نسبت به مراقبت و صیانت از مقام شامخ شهدای عزیز دارد.


نگاهی اخلاقی و از سر انصاف به پیشنهاد سید محمد علی افشانی نماینده عالی دولت و رئیس شورای تامین استان فارس به درخواست سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین پیرامون تصمیم گیری به لحاظ زمانی برای انجام آیین تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای فارس، به خوبی حکایت از دغدغه مشترک و از سر دلسوزی طرفین نامه نسبت به مراقبت و صیانت از مقام شامخ شهدای عزیز دارد.

گرچه برخی سایت های خبری در فضای مجازی با برداشت های شخصی و آن هم گاه از باب داشتن دغدغه انقلاب و نظام در پردازش واژه های بکار گرفته شده تصویر نادرستی از موضوع را به جامعه انعکاس داده اند و به فرض به جای واژه تعویق زمانی این آیین از واژه متضاد مخالفت استفاده کرده اند ولی چیزی که از مفاد نامه در فضای مجازی منتشر شده می توان به درستی برداشت کرد این هست که هم نگارنده نامه و هم هامشگر نامه که هر دو در انقلابی بودن و ارزشی بودنشان ذره ای تردید وجود ندارد، دغدغه مشترکشان چیزی جز صیانت از مقام شهید و شهادت نبوده است .
بنا به اعلام برخی از مسئولان استان فارس قرار است پیکرهای مطهر حدود 100نفر از شهدای دوران دفاع مقدس طی روزهای آینده در استان فارس تشییع و به مدت 10روز آیین های مختلفی در شهرهای این استان برگزار و سپس پیکرهای پاک این شهدا به تهران انتقال داده شود.
سید محمد علی افشانی استاندار فارس که خود از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است و در عملیات های متعددی حضور داشته در پاسخ به نامه روز شانزدهم دی ماه جاری سردار باقر زاده پیرامون نظر خواهی از استاندار برای برگزاری آیین تشییع شهدای گمنام، طی نامه ای خطاب به سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از وی خواست که زمان این تشییع به بعد از برگزاری انتخابات (هفتم اسفند 94) تغییر یابد زیرا شائبه بهره برداری انتخاباتی دارد .
سردار باقرزاده درحاشیه نامه استاندار فارس نوشت'تشییع پیکر طیبه شهدا برابر روش جاری و زمان بندی انجام می شود'.
سپاه فجر فارس هم با صدور بیانیه ای موضعی مشابه سردار باقرزاده اتخاذ کرد.
با توجه به حوادث ناخوداگاه پیش آمده طی دو سال گذشته در فارس و شیراز که این استان و شهر مقدس را با نگاه منفی در کانون خبری داخلی و حتی رسانه های معاند خارجی بر سر زبان ها انداخت در شرایط موجود می طلبد که عقلا و زعمای قوم پا پیش نهاده و با تدبیر و درایت خویش از دامنه دار شدن این موضوع جلوگیری کنند و استان فارس را که مهد تمدن و فرهنگ و مهم تر از آن مرکز این استان که به نام سومین حرم اهل بیت (ع) شهرت یافته را در جایگاه اصلی خود به جامعه معرفی نمایند .
از سوی دیگر نیز وبلاگ نویسان و سایت های خبری که به معنای واقعی دغدغه نظام را دارند باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با پرهیز از انعکاس آنچه که مایه تفرقه و عدم یکپارچگی است، در راستای جامه عمل پوشاندن به تاکیدات اخیر رهبرمعظم انقلاب در جمع مردم قم، به مشارکت حداکثری در دو انتخاب مهم پیش رو گام بردارند.
تاریخ نشان داده که مردم فارس مردمانی با غیرت و در عین حال مسالمت جو هستند و لذا اگر کسی دغدغه توسعه این استان و خدمت به مردم را دارد باید به حاشیه سازی ها پشت پا زند و برای مستحکم تر شدن پایه های وحدت و ایجاد آرامش پایدار در جامعه که خود مقدمه هر گونه پیشرفتی است، کمر همت ببندد.
هرکس با هر عقیده ای در مقابل شهدا سر تعظیم فرود می آورد و همین تعظیم که برگرفته از دیدگاه فراجناحی است، ثابت می کند نباید شهدا را منحصر به افراد و جریان های خاصی دانست بلکه همه خود را وامدار و مقید به منش شهدا می دانند و در این مورد دغدغه مشترک دارند.
بحث های بی فایده، زیانبار و برداشت های شخصی و تفسیر به رای کردن وقایع مرتبط به شهدا برای رسیدن به اهداف جناحی را شهدای والامقام از هیچکس نمی پذیرند، بنابراین باید برای خشنودی روح شهیدان براین مباحث خط پایان کشید.
بهنام احمدی-مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس



تاریخ انتشار : 24 دی 1394, 00:04



» اخبار مرتبط:

  • واکنش های تند به نامه استاندارفارس / تلاش ها برای مرتبط دانستن مهندس افشانی به اتفاقات مجلس ششم +متن نامه
  • میهمانان ویژه کهگیلویه وبویراحمد واردشهر شیراز شدند
  • مراسم استقبال از شهداي گمنام "بهمئی "در فرودگاه شهيد دستغيب شیراز
  • اولین یادواره شهدای مخابرات و بیسیم چی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • تشییع پنج شهید گمنام در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟