مشروح اخبار


» مديركل آموزش و پرورش فارس:بازرسان نامحسوس بر روند ثبت نام مدارس نظارت مي كنند‌



مديركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نزديك بودن فصل ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت: براي همه مدارس بازرس نامحسوس تعيين شده است تا در صورت بروز تخلف در زمينه دريافت اجباري شهريه، مراتب را گزارش كنند.


مديركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نزديك بودن فصل ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت: براي همه مدارس بازرس نامحسوس تعيين شده است تا در صورت بروز تخلف در زمينه دريافت اجباري شهريه، مراتب را گزارش كنند.

به گزارش راک نیوز از شیراز ، حميدرضا آذري، يكشنبه در نشستي خبري به مناسبت هفته معلم در شيراز افزود: همانگونه كه در عمل اثبات كرده‌ام، اگر تخلفي در زمينه دريافت شهريه اجباري از مسئولان و مديران مدارس گزارش و اثبات شود، بي‌درنگ ابلاغ فرد متخلف را لغو خواهم كرد.
مديركل آموزش و پرورش استان فارس، با بيان اين كه نهاد تعليم و تربيت در شرايط اقتصادي كشور با مشكلات فراواني مواجه است، مشاركت رسانه ها در جلب مشاركت مالي مردم براي ارتقاي كيفيت آموزش در مدارس را خواستار شد.
آذري گفت:‌ مشكلات مالي آموزش و پرورش به حدي است كه پنج ماه است اضافه كاري كاركنان اداره كل آموزش و پرورش پرداخت نشده است و حتي پرداخت سرانه مدارس، با مشكلات زيادي مواجه است.
وي ادامه داد:‌با وجود آن كه به رايگان بودن آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اعتقاد دارم، اما امروز شرايط اقتصادي دشواري پيش‌روي ما قرار دارد و ما نمي‌توانيم واقعيت‌ها را ناديده گرفته و بدون در نظر گرفتن آن پيش‌ برويم.
مديركل آموزش و پرورش فارس با بيان اينكه مشكلات آموزش و پرورش تنها با كمك مردم، در قالب مشاركت‌هاي مردمي قابل تحمل است، گفت: به هيچ عنوان اعتقادي به دريافت شهريه اجباري در مدارس دولتي نداشته و نداريم، آنچه هنگام ثبت‌نام دريافت مي‌شود، مشاركت‌هاي مردمي بوده و اجباري نبوده و نيست.
وي تاكيد كرد: شهريه ثبت نام در مدارس دولتي طبق قانون رايگان و تنها خانواده ها مي توانند در قالب مشاركت هاي مردمي به مدارس كمك كنند.
آذري افزود: شهريه مدارس غيرانتفاعي در سال 95 نيز 15 تا 20 درصد افزايش يافته است.
مديركل آموزش و پرورش فارس، دريافت شهريه 100 ميليون ريالي مدارس غيرانتفاعي در اين استان را رد كرد و گفت:‌ چنانچه چنين موردي وجود دارد، شهريه را پرداخت كنيد و فيش آن را بياوريد تا با آن مدرسه برخورد كنيم.
وي افزود:‌ در ارتباط با شهريه مدارس دانشگاه علوم پزشكي نيز با مسئولان اين دانشگاه صحبت شده و پذيرفته شده است كه ضوابط شهريه در مدارس رعايت شود.
آذري در بخش ديگري از سخنان خود گفت:‌ پرونده 220 معلم نمونه از سراسر استان فارس به اداره كل آموزش و پرورش اين استان رسيده است كه پس از بررسي آنها، 50 معلم برتر فارس با توجه به معيارهاي كيفي انتخاب شدند.
مديركل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد:‌امسال آموزش و پرورش استخدامي نخواهد داشت و تنها نيروهاي ورودي به نهاد تعليم و تربيت از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگيان اين استان خواهند بود.
به گفته آذري، پيش از اين حدود 60 هزار معلم در استان فارس بازنشسته شده اند و تا مهر امسال حدود دو هزار و 500 فرهنگي اين استان بازنشسته مي شوند.
آذري، شمار معلمان شاغل در مدارس استان فارس را 65 هزار نفر اعلام كرد و بيان داشت: حدود يك هزار و 800 معلم نيز به عنوان حق التدريس در واحدهاي آموزشي اين استان مشغول تدريس هستند.
مديركل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: امسال هيچ مدرسه‌اي در اين استان به دليل كمبود يا نبود دانش‌آموز تعطيل نمي‌شود و علاوه براين در اين استان مدرسه كپري نداريم اما تعداد قابل توجهي از مدارس به لحاظ ساختماني از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند.
دوازدهم ارديبهشت سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري به عنوان روز گراميداشت معلم نامگذاري شده و سرآغاز هفته اي به همين نام است.
استاد مطهري، انديشمند و متفكر اسلامي در يازدهم ارديبهشت ماه سال 58 به دست گروهك تروريستي فرقان به شهادت رسيد.



تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1395, 23:26



» اخبار مرتبط:

  • اول مهر مدرسه‌ ها تعطیل است؟
  • واکنش نمایندگان فارس به تغییر رئیس سازمان آموزش وپرورش فارس+عکس
  • توضیحات مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمددرمورد تعطیلی مدارس در استان
  • گچساران رتبه اول جذب مشارکت‌های مردمی مدارس کهگیلویه و بویراحمد را کسب کرد
  • آموزش وپرورش پایان فعالیت آموزشی در سال 93 رااعلام کرد/برخی مدارس 23وبرخی 24اسفند تعطیل ....
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود