مشروح اخبار


» بي‌گناهي در يك صحنه مرگبار



مرد جوان كه در اعتراض به گردانندگان يك رستوران سناريوي مرگباري را كليد زده بود، از قتل عمد تبرئه شد.

به گزارش ايران اين مرد در حال فرار بود كه كارگر خشمگين رستوران روي خودرويش پريد و به خاطر سرعت به زمين افتاد و به كام مرگ فرو رفت.

اوايل سال 87 مرد جوان كه براي خوردن شام به رستوراني در خيابان سعدي رفته بود، نمي‌دانست كه سرنوشت تلخي در انتظارش است. اين مرد غذايش را سفارش داد ولي پس از گذشت نيم ساعت متوجه شد كارگران هيچ اهميتي به سفارش وي نداده‌اند. وي براي اعتراض به بي‌توجهي كارگران رستوران، چندين بار با قاشق به ميز كوبيد و اعتراض كرد تا اينكه جنايتي رقم خورد. مدير رستوران كه از اعتراض مرد جوان خشمگين شده بود، به كارگرانش دستور داد تا وي را از رستوران بيرون بيندازند. كارگران كه چاره‌اي جز پيروي از دستور وي نداشتند، مرد جوان را با حالت بسيار بدي از رستوران به بيرون انداختند. هنگام اين درگيري بين مرد جوان و مدير رستوران ناسزاهايي رد و بدل شد و همين كافي بود تا يكي از كارگران تنومند رستوران به دستور صاحب‌كارش براي هواخواهي وي با چاقويي كه در دست داشت، وارد ميدان شود.

مرد جوان كه زير مشت‌هاي كارگران گرفتار شده بود، به هر طريق كه مي‌توانست موفق به فرار از دست آنان شد و خود را در گوشه‌اي از خيابان پنهان كرد و منتظر بود تا آب‌ها از آسياب بيفتد تا بتواند از دست آنان فرار كند. چند دقيقه‌اي از اين ماجرا نگذشته بود كه مرد جوان به سوي خودرويش دويد تا به خانه‌اش برود كه كارگري چاقو به دست، خودش را روي خودروي وي انداخت و قصد داشت تا مانع از فرارش شود. مرد جوان كه خيلي ترسيده بود، پايش را روي پدال گاز گذاشت و قصد فرار داشت، ولي كارگر چاقو به دست كه با يك دستش دستگيره را گرفته بود و با دست ديگرش در حال درگيري با راننده بود، نتوانست كنترل خود را حفظ كند و روي زمين افتاد و از شانس بد خودرويي كه از روبه‌رو مي‌آمد، وي را زير گرفت.

چند رهگذر كه شاهد اين صحنه دلخراش بودند، سريع با پليس و اورژانس تماس گرفتند و دقايقي بعد تيم‌هايي از كلانتري و آمبولانس‌هاي اورژانس به خيابان سعدي اعزام شده و با جسد بي‌جان كارگر جوان روبه‌رو شدند. پزشكان آمبولانس اورژانس پس از معاينه جسد مرد جوان متوجه شدند اين پسر كه اصغر نام دارد به خاطر تصادف خودرو به كام مرگ فرو رفته است.

با مخابره گزارش مرگ مرموز كارگر رستوران به بازپرس ويژه قتل پايتخت، وي به تيمي از پليس جنايي دستور داد تا پرده از ابهامات بردارند.

كارآگاهان تحقيقات خود را آغاز كردند و در بررسي‌هاي محلي دريافتند كه چند دقيقه پيش از تصادف مرگبار بين مشتري ناراضي و كارگران رستوران درگيري رخ داده و قرباني مرد فراري را تعقيب كرده است.

هنگامي كه كارآگاهان به دنبال سرنخي از مشتري ناشناس بودند، يكي از رهگذران شماره پلاك خودروي راننده را در اختيار آنان قرار داد و پليس با رديابي خودرو مرد فراري موفق شد مشتري ناشناس را دستگير كند.

مرد جوان كه محمد نام دارد، در بازجويي‌ها به كارآگاهان گفت: شب حادثه من تازه از سر كارم برگشته و بسيار خسته بودم، به رستوران رفتم و سفارش غذا دادم، ولي پس از نيم ساعت هيچ‌كس به سفارشم اهميت نداد. چند بار با قاشق به ميز زدم و مدير رستوران به من ناسزا گفت و با هم درگير شديم و از زير مشت و لگدهاي كارگرها فرار كردم و هنگامي كه خواستم سوار خودرويم شوم، يكي از كارگران با چاقو به سمتم حمله‌ور شد، سريع سوار شدم و فرار كردم، ولي وي از خودرو آويزان شده بود و پس از مسافتي روي زمين افتاد و ديگر متوجه نشدم چه اتفاقي براي وي افتاده است.

بر اين اساس و با توجه به ادعاهاي 2 رهگذر كه تماشاچيان اين صحنه مرگبار بودند، مرد جوان به خاطر قتل عمد بازداشت و پرونده وي با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد.

در برگزاري نخستين جلسه دادگاه وكيل مرد جوان به دفاع از وي پرداخت و گفت: محمد آن شب براي خوردن غذا رفته بود نه براي مشاجره و درگيري! از سويي كارگران رستوران وي را زير باد كتك گرفته‌اند و محمد از دست آنان گريخته است و قصد داشته كه سوار خودرواش شود و به خانه‌اش برود كه بنابر اظهارات كارگران، اصغر با تشويق صاحب كارش قصد درگيري را داشته كه محمد هنگام فرار دوباره با اين مرد روبه‌رو شده است و از ترس وي سوار خودرويش شده و فرار كرده است و اصغر با جسارت روي خودرو پريده و همچنان در حال درگيري بوده كه بنابر ادعاي رهگذران، تعادلش را از دست داده و نقش زمين شده و خودروي ديگري با برخورد غير‌عمد وي را به كام مرگ فرستاده است.

وكيل مدافع محمد در ادامه افزود: طبق قانون شاهدان بايد ايراني باشند كه اين 2 رهگذر افغاني هستند و شهادت آنان مورد قبول نيست، از طرفي طبق نظريه پزشكي قانوني اصغر به دليل برخورد با جسم سخت و خونريزي داخلي مرده و محمد فقط براي فرار از دست اين مرد و نجات از مرگ به سرعتش افزوده و قصد كشتن كسي را نداشته است.

قضات دادگاه با شنيدن اظهارات وكيل مدافع و با توجه به نظريه كارشناسان تصادفات كه نشان مي‌داد دستگيره در خودروي محمد از جايش كنده شده است که يكي از عوامل كشته شدن وي است، مرد جوان را از قتل عمد تبرئه كرد و مدير رستوران را نيز به دليل تشويق كارگرش به درگيري گناهكار دانست و وي را به جريمه نقدي محكوم كرد.



تاریخ انتشار : 13 مرداد 1391, 01:42



» اخبار مرتبط:

  • شليك مرگبار به پسر قهر كرده از خانه پدر
  • دايي؛ 2 خواهرزاده‌اش را كشت
  • زن زنده زنده در پرايد سوخت
  • دوربين مداربسته کارگر سارق را به دام انداخت
  • اولين رستوران پرسپوليس و استقلال در شيراز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود