مشروح اخبار


» 1000 واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان سالجاری تعیین تکلیف می شود



نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تعهدات و مصوبات گذشته تا پایان سالجاری بیش از یکهزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان تعیین تکلیف می شود.


1000 واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان سالجاری تعیین تکلیف می شود

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تعهدات و مصوبات گذشته تا پایان سالجاری بیش از یکهزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان تعیین تکلیف می شود.

غلامرضا تاجگردون در نشست ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی گچساران اظهار داشت: دولت 60میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای بازسازی یکهزار واحد مسکونی در پهنه ی بافت فرسوده شهر اختصاص داده است. 

تاجگردون افزود: بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای بازسازی سه هزار واحد مسکونی این شهر اختصاص یافته است.

وی گفت: بیش از پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد که تاکنون کارشناسی های مربوطه سه هزار واحد آن انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بازسازی هریک از واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض پرداخت خواهد شد.

تاجگردون تصریح کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.

وی تهیه نقشه ساختمان و صدور پروانه ساخت، نظارت برساخت و ساز و هزینه انشعاب های آب، برق و گاز به صورت رایگان را دیگر حمایت های دولت برای بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان اعلام کرد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متولیان امر و مسئولان اجرایی زمینه لازم را برای ترغیب مردم شهر دوگنبدان به منظور استقبال از این طرح مهم فراهم کنند.

تاجگردون ابراز داشت: بیش از 680 نفر نیز برای دریافت تسهیلات تاکنون به دفتر نوسازی بافت فرسوده گچساران مراجعه و تشکیل پرونده دادند.

وی ادامه داد: از این تعداد واحدهای مسکونی تاکنون بیش از 163 واحد تخریب شده است.

تاجگردون اظهار داشت: 107 مورد از واحدهای موجود در بافت فرسوده دوگنبدان به متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی تعلق دارد که از این تعداد 40 واحد در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بافت های فرسوده در شهرها از منظر وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله یک تهدید و از دید دیگر یک فرصت استثنایی و قیمتی در نوسازی و عمران و اسکان جمعیتی در هسته مرکزی شهرها محسوب می شوند، افزود: تاکنون بیش از 300 واحد موجود در بافت فرسوده دوگنبدان تخریب شده که امیدواریم تا پایان سالجاری این آمار به سه برابر افزایش یابد.

تاجگردون خاطر نشان کرد: در نوسازی بافت فرسوده با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به احداث سالن ورزشی، آسفالت معابر، راه‌اندازی خانه‌های محلات و درمانگاه‌ها و مجموعه‌های بهداشتی و تفریحی اقدامات لازم نیز صورت خواهد گرفت.

برپایی مسابقه نقاشی با موضوع بازسازی بافت فرسوده، برگزاری نشست های توجیهی و استفاده از روش های فرهنگی و تبلیغی برای استقبال ساکنان بافت فرسوده گچساران برای نوسازی منازل خود و زیبا سازی نمای بافت فرسوده از مهمترین مصوبات این نشست بود.

گفتنی است مساحت و سرانه کاربری اراضی بافت فرسوده در محدوده مورد مطالعه طرح شامل مسکونی 70 هزار و 832 متر مربع، تجاری و خرده فروشی 49 هزار و 19 متر مربع، تجاری و خدمات مالی و بانکی شش هزارو 723 متر مربع، تجاری و خدمات خانگی و خودرو پنج هزارو 678 متر مربع، پارک و فضای سبز 52 هزارو 372 متر مربع، اداری 15 هزار و 352متر مربع،مذهبی و فرهنگی شش هزار و 717 متر مربع است.

1000 واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان سالجاری تعیین تکلیف می شود
1000 واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان سالجاری تعیین تکلیف می شود

 

 



تاریخ انتشار : 1 مهر 1395, 23:52



» اخبار مرتبط:

  • فرماندار گچساران:180واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازی شد
  • بازسازی یکهزار واحد مسکونی فرسوده دوگنبدان امسال انجام می شود
  • اختصاص 1000 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ساکنین بافت فرسوده گچساران
  • آغاز بازسازی 20 هزار واحد مسکونی سیلزده در لرستان،ایلام و خوزستان
  • نام نویسی از مالکان بافت فرسوده شهر دوگنبدان آغاز شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود