مشروح اخبار


» امام جمعه موقت قلعه رئیسی مطرح کردجهانی کردن شعار هیهات منا الذلة در تجمع اربعین



افراز تبیین کرد: وقتی در عراق که این روزها از امنیت خوبی برخوردار نیست همه عاشق سفر می‌کنند این نشان از عاشق بودن مردم به سرور سالار شهیدان است که باید درس گرفت از این همه عاشق و این همه تجمع اربعین حسینی نماد اتحاد شیعیان است.


به گزارش راک نیوز از چاروسا سید حسن آرمند؛ 

حجت‌الاسلام سید مهدی افراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

وی در خطبه اول به علت غربت اولیای الهی اشاره و بیان کرد: یکی از اصلی ترین دلائل این جدائی و غربت همان تعلقات و آمال و آرزوهای دنیوی است که اگر با تعلقات ولی خدا یکی نباشد باعث این جدائی و تنها شدن ولی خدا می شوند.

افراز در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی به اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: شروع جذبه مغناطیسی حسینی و همان جاذبه‌ای که جابربن عبدالله انصاری را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌آورد بعد از قرن‌های متمادی دل میلیون‌ها عاشق را هم دور خود جمع کرد.

این مسؤول یادآور شد: اگر در مناسک حج نمی‌توان پیام مقدس جهانی کردن شعار هیهات منا الذلة در تجمع اربعین شیعه را منتشر کرد ولی در بزرگترین اجتماع بشری روز اربعین می توان آن را جهانی کرد و در واقع حج حسینیان در کربلا برگزار می شود.

افراز تبیین کرد: وقتی در عراق که این روزها از امنیت خوبی برخوردار نیست همه عاشق سفر می‌کنند این نشان از عاشق بودن مردم به سرور سالار شهیدان است که باید درس گرفت از این همه عاشق و این همه تجمع اربعین حسینی نماد اتحاد شیعیان است.



تاریخ انتشار : 28 آبان 1395, 16:39



» اخبار مرتبط:

  • جمهوری اسلامی ایران پرچمدار ترویج فرهنگ ناب علوی در جهان است
  • رسانه‌های غربی روز اربعین حسینی حیرت‌زده می‌شوند
  • تخریب شدن قلعه تاریخی قلعه‌رئیسی زنگ خطری برای مردم این شهر است
  • انتقادامام جمعه قلعه رئیسی از دولت ؛ دولت که با این همه امکانات و ثروت و معادن اعلام می‌کند پرداخت یارانه عذاب الیم است
  • ردصلاحیت شدگان گذشته منتظر تایید صلاحیت نباشند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟