مشروح اخبار


» جشنواره ملی کوچ عشایر کهگیلویه وبویراحمد تیرماه برگزار می شود



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: پارک جنگلی شهر یاسوج روزهای هفتم تا نهم تیر ماه امسال میزبان «چهارمین جشنواره ملی کوچ عشایر» است.


جشنواره ملی کوچ عشایر کهگیلویه وبویراحمد تیرماه برگزار می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: پارک جنگلی شهر یاسوج روزهای هفتم تا نهم تیر ماه امسال میزبان «چهارمین جشنواره ملی کوچ عشایر» است.

پژمان نیک اقبالی در جلسه کارگروه گردشگری استان، افزود: این جشنواره باید هر چه مطلوبتر و باشکوه برگزار شود و تقویمی به منظور تعیین زمان دقیق برگزاری آن برای هر سال مشخص گردد.

وی با بیان اینکه، یکی از محورهای اصلی و عوامل مهم توسعه استان موضوع گردشگری است، اظهار داشت: برای رونق گردشگری باید ظرفیت های این بخش در زمینه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی در قالب جشنواره ها معرفی شود.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های متعدد گردشگری از جمله در حوزه عشایری است که بر رونق دیگر بخش های گردشگری استان تاثیر بسزایی دارد.

نیک اقبالی، خواستار استفاده از تمامی توان، ظرفیت و امکانات موجود در استان و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر چه مطلوبتر جشنواره ملی کوچ عشایر شد.

وی تاکید کرد: برپایی این جشنواره باید سبب ارتقای هر چه بیشتر ارزش و جایگاه کهگیلویه و بویراحمد بین دیگر استان‌ های کشور شود.

نیک اقبالی ابراز داشت: تجربه نشان داده که مدیران اجرایی استان در زمینه کار تیمی در تمامی عرصه‌ها از جمله برگزاری جشنواره‌ها تاکنون موفق عمل کرده ‌اند و انتظار می‌ رود در جشنواره ملی کوچ عشایر نیز اینگونه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم گفت: مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بازیابی هویت‌های فرهنگی و معنوی عشایر استان و آشنایی بیشتر مردم دیگر نقاط کشور با آیین‌ها، آداب، رسوم و سنن جامعه عشایری استان است.

محمود باقری افزود: تجلیل از سرداران و شهدای عشایر کهگیلویه وبویراحمد، معرفی چهره ‌های ماندگار عشایر استان، برگزاری شب شعر، شاهنامه خوانی، بازی‌ های بومی و محلی، اجرای نمادین کوچ عشایر ومعرفی محصولات و صنایع دستی عشایر استان از مهمترین محورهای این جشنواره است.

وی اظهار داشت: که برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر فرصتی ارزنده برای جذب گردشگران و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد از جمله در حوزه عشایر است که باید استفاده بهینه‌ای از آن شود.

باقری بیان کرد: انتظار می‌ رود که در مورد تخصیص یک ردیف اعتباری خاص از محل اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به برگزاری منظم‌ تر جشنواره‌های مختلف از جمله کوچ عشایر، برفی و انگور در نشست ‌های شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصمیم گیری شود.

باقری ابراز داشت: وظایف هر کدام از دستگاه ‌های اجرایی استان در زمینه برگزاری جشنواره ملی عشایر به طور مکتوب تا چند روز آینده برای مدیران آنها ارسال می ‌شود.



تاریخ انتشار : 9 اردیبهشت 1396, 21:10



» اخبار مرتبط:

  • اردیبهشت امسال یاسوج میزبان جشنواره ملی عشایر و اقوام ایرانی است
  • بالاخره ؛جشنواره برفی دنا لغو شد!
  • برای نخستین بار جشنواره «یاقوت سحر انگیز دنا» در شهر سی سخت برگزار شد
  • احمدی نژاد سیاه‌چادر کهگیلویه و بویراحمد را بر پا میکند
  • نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟