مشروح اخبار


» کاشت ۵ هزار اصله درخت توسط آبفا /رویکردی جدید برای حفظ منابع خدادادی



در این آیین که  با حضور جمعی از دانشجویان دانشکده فنی، دانشگاه پیام نور یاسوج و با مشارکت تشکل نهضت سبز زاگرس برگزار شد، اراضی اطراف ایستگاه تامین آب تنگ کناره یاسوج، درختکاری شد...


مدیرعامل شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد  و تشکل زیست محیطی نهضت سبز زاگرس جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان را به ایستگاه آبرسانی تنگ‌کناره دعوت کردند تا هم آینده‌سازان این استان از نزدیک در جریان زحمت‌های او و همکارانش قرار بگیرند و هم در یک رویکرد جدید، برای تقویت فرهنگ حفظ محیط زیست، منابع طیبعی و منابع آبی، یک اقدام نمادین و فرهنگ‌ساز انجام دهد.

در این آیین که  با حضور جمعی از دانشجویان دانشکده فنی، دانشگاه پیام نور یاسوج و با مشارکت تشکل نهضت سبز زاگرس برگزار شد، اراضی اطراف ایستگاه تامین آب تنگ کناره یاسوج، درختکاری شد.

حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در این اقدام نمادین و امیدبخش، و کاشت درخت، جرقه‌ای را برای حفظ محیط زیست به منظور حفظ منابع آبی ایجاد کرد و آنگونه که مدیرعامل شرکت آبفای شهری می‌گوید، تقویت فرهنگ زیست محیطی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

لدنی گفته است که اهمیت این کار را می‌داند و کاشت درخت علاوه بر همه آثار زیست محیطی به حفظ منابع زیرزمینی آب کمک می‌کند؛ بنابراین این شرکت در سه سال گذشته بیش از ۵ هزار اصله درخت را در ایستگاه‌های تامین آب و اطراف مخازن ذخیر آب شهرهای استان غرس کرده است.

علاوه بر تنگ‌کناره یاسوج که امروز مورد بازدید قرار گرفت، در مناطقی همانند چشمه سیاه چرام، پمپاژ سعادت‌آباد گچساران و منطقه دمدره دهدشت نیز شرکت آبفای شهری با ایجاد باغ و فضای سبز، علاوه بر تحقق اهداف زیست محیطی، موجب ایجاد مناطقی زیبا و گردشگرپسند شده است که امید است این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویارحمد، سیدعلی لدنی‌نژاد در مراسم غرس نهال ایستگاه تنگ کناره یاسوج، با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی اظهار کرد: حفاظت از عرصه‌های طبیعی وظیفه ملی و شرعی است که همه ما باید به آن پایبند باشیم. سیدعلی لدنی‌نژاد با اشاره اهمیت حفاظت از عرصه‌های جنگلی در تلطیف هوا اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین راهکارهای حفظ و تقویت منابع آب زیرزمینی کاشت درخت است که شرکت آب و فاضلاب استان با کاشت ۵ هزار اصله درخت در سه سال قبل، در این زمینه گام‌های موثری برداشته است.

وی با بیان اینکه کاشت درخت در مناطق تحت اختیار شرکت آب و فاضلاب استان با رعایت مسائل فنی و بهداشتی انجام می گیرد، اظهار کرد: امروز نیز با حضور جمعی از دانشجویان مرکز استان و با مشارکت تشکل زیست‌محیطی نهضت سبز زاگرس حدود ۱۵۰ اصله درخت تزئینی در ایستگاه تنگ کناره یاسوج غرس شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان در زمینه حفظ محیط زیست همواره در کنار تشکل‌های زیست‌محیطی بوده است، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان از تشکل‌های زیست محیطی در راستای حفظ محیط زیست و احیاء گونه های جنگلی حمایت خواهد کرد.



تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1396, 13:25



» اخبار مرتبط:

  • اتاق فکر مشترک صدا و سیما و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
  • دیپلم افتخار جشنواره بین‌المللی فیلم سبز به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد رسید
  • لزوم ایفای نقش محیط‌بان توسط روستاییان اطراف منطقه حفاظت شده دنا
  • توزیع 600 اصله نهال بین شهروندان قلعه‌رئیسی
  • رئیس سازمان محیط زیست به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند+برنامه‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟