مشروح اخبار


» وعده دولت شوخی بود، جدی نگرفتیم



راک نیوز : عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با تاکید بر این که وعده ایجاد ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی شوخی دولت بود که نباید جدی گرفته میشد، افزود: اشتغال زایی در سال های اخیر ضعیف بوده و نه تنها فرصت های شغلی مناسب ایجاد نشده بلکه بسیاری از فرصت های شغلی نیز در اثر برخی از سیاست ها از قبیل افزایش نرخ ارز و عدم پرداخت سهم تولید از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز از دست رفته است.

به گزارش مجلس نیوز، جعفر قادری عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری سه ماهه اول سال ۹۱ نسبت به سال قبل افزایش داشته است و با توجه به این موضوع به نظر می رسد روند به رشد بیکاری ادامه دارد.alt

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی  در ادامه این مطلب افزود:طبیعی است بخشی از دلایل افزایش بیکاری در جامعه ناشی از مشکل در جذب سرمایه خارجی و بخشی نیز نتیجه سیاست های غلط  اقتصادی دولت است.

قادری با اشاره به تاثیرگذاری افزایش نرخ ارز در افزایش بیکاری تاکید کرد:نرخ ارز افزایش پیدا کرده و بر روی مواد اولیه و قیمت آن تاثیر گذاشته است در نتیجه بسیاری از فعالیت های تولیدی مختل شده و فعالان این عرصه ها نیز بیکار شده اند.

وی افزود: دعده ایجاد ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی شوخی دولت بود که نباید جدی گرفته می شد چرا که این حرف از اساس مبنا و منطق اجرایی نداشت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با انتقاد از سیاست ها و رفتارهای سلیقه ای دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: دولت با عدم پرداخت سهم تولید در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باعث شد بسیاری از کارگاه ها و کارخانه ها ی تولیدی تعطیل شود و میلیون ها فرصت شغلی از بین برود.

وی افزود:اشتغال زایی در سال های اخیر ضعیف بوده و نه تنها فرصت های شغلی مناسب ایجاد نشده بلکه بسیاری از فرصت های شغلی نیز از دست رفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در پایان تاکید کرد: نرخ بیکاری باید بر اساس برنامه پنجم تک رقمی شود اما دولت با سیاست های فعلی خود در عرصه اقتصاد در حال افزایش دو رقم نرخ بیکاری کشور است.



تاریخ انتشار : 31 مرداد 1391, 11:09



» اخبار مرتبط:

  • از تولید ‌شعاری تا تولید بیکاری
  • اصراردولت به تورم بیشتر دامن می زند
  • یاسوج رکورددار بالاترین نرخ بیکاری کشور
  • فولاد هرمزگان را فروختند، تا یارانه‌ها را بدهند!
  • حداکثر قیمت بنزین در سال 91 اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟