مشروح اخبار


» یاسوج رکورددار بالاترین نرخ بیکاری کشور



یکی از مهمترین راههای اشتغالزایی پایدار در بویراحمد و دنا مربوط به حوزه صنعت است که متاسفانه این بخش هم نتوانسته کمک خوبی برای رفع بیکاری داشته باشد.

به گزارش راک نیوز؛غلامحمد زارعی به ایلنا گفت:متاسفانه نرخ بیکاری در حوزه های بویراحمد و دنا بویژه شهر یاسوج بالاست و می توان گفت این نرخ در کشور بالاترین نرخ است.

وی با اظهارنگرانی خود از بالا بودن نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیلکرده حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا عنوان و خاطرنشان کرد:ضریب نرخ بیکاری در بین تحصیلکردگان این حوزه ها نگران کننده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین راههای اشتغالزایی پایدار در بویراحمد و دنا مربوط به حوزه صنعت است که متاسفانه این بخش هم نتوانسته کمک خوبی برای  رفع بیکاری داشته باشد.
زارعی با انتقاد از بخش صنعت در حوزه انتخابیه خود ، اظهارداشت: بخش صنعت در کهگیلویه و بویراحمد بویژه بویراحمد و دنا دچار رکود شده و بسیاری از کارگاههای تولیدی و صنعتی هم اکنون تعطیل و یا در حال تعطیلی هستند.
وی معتقدست علاوه بر کارگاههای دچار مشکل و تعطیل شده در کهگیلویه و بویراحمد می بایست کارگاههای جدیدی نیز راه اندازی شود تا فرصت های شغلی متعددی بتوان برای جوانان فراهم نمود.
نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار نیاز به تحرک بیشتری در بخش صنعت وجود دارد.
زارعی از اتمام عملیات نوسازی کارخانه قند یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد تا پایان شهریورماه جاری خبرداد و بیان داشت: با اتمام این عملیات شاهد افزایش فعالیت ها با حداکثر ظرفیت خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم شورای اسلامی گفت: در حال پیگیری برای راه اندازی دوباره کارخانه " قند و گلوگز یاسوج " نیز هستیم که با راه اندازی این کارخانه و تامین مواد اولیه آن می‌توان فرصت های شغلی جدید فراهم کرد.
وی با بیان اینکه نشست هایی با مسوولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت در چند نوبت داشته است ، تصریح کرد: بزودی معاون این وزارتخانه به کهگیلویه و بویراحمد سفری خواهد داشت تا راهکارهایی برای چرخ های زنگ زده صنعت در این استان پیدا شود.
زارعی افزود: باید پذیرفت نرخ بیکاری در استان بویژه در حوزه بویراحمد و دنا نرخی نیست که از سوی دستگاههای مرتبط اعلام شده، زیرا این نرخ تنها نرخ آشکار است و نرخ پنهان در آن مشخص نیست.
وی با اظهارتاسف از اینکه نرخ بیکاری پنهان در بویراحمد و دنا بالاست ، یادآورشد: ما معتقدیم نرخ کنونی بیکاری با احتساب نرخ بیکاری پنهان بسیار بالا و نگران کننده است



تاریخ انتشار : 31 تیر 1391, 12:57



» اخبار مرتبط:

  • برخي شهروندان یاسوج به نان شب محتاج هستند
  • کاهش نرخ اشتغال در گرو بهبود فضای کسب و کار
  • سرمایه گذار پروژه ملی " سیمان سپو " فراری است
  • رشد 750 درصدی واحدهای صنعتی بعد از انقلاب اسلامی ایران
  • وعده دولت شوخی بود، جدی نگرفتیم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود