مشروح اخبار


» سرمایه گذار پروژه ملی " سیمان سپو " فراری است



شرایط فعالیت اجرایی پروژه ملی سیمان سپو در کهگیلویه را نامناسب ارزیابی نمود و یادآورشد: این پروژه هم اکنون راکد و تعطیل است و معلوم نیست سرانجام آن به کجا می انجامد

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس از فراری بودن سرمایه‌گذار یک پروژه ملی در حوزه انتخابیه اش خبرداد.
"حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری " در گفتگو با ایلنا گفت: سرمایه گذار پروژه ملی " سیمان سپو " شهرستان کهگیلویه بدلیل آنچه که بانک های عامل ملی و صادرات کهگیلویه و بویراحمد از آن بعنوان عمل نكردن به تعهدات این سرمایه‌گذار عنوان كرده‌اند، هم اکنون فراری است.
وی با تشریح روند آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی سیمان سپو در شهرستان کهگیلویه، اظهارداشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 87 شروع و قرار بود در پایان سال 89 فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد.
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس نهم شورای اسلامی افزود: 13 میلیارد تومان توسط بانک ملی مرکزی و بانک‌های ملی و صادرات کهگیلویه و بویراحمد برای پروژه ملی سیمان سپو در شهرستان کهگیلویه پرداخت شده و متاسفانه این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده و هم اکنون بطور کامل راکد است.
بزرگواری، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌های عامل ملی و صادرات کهگیلویه و بویراحمد به سرمایه‌گذار سیمان سپو را 2 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: براساس آنچه که مسوولان بانک‌های استانی می گویند سرمایه گذار سیمان سپو می‌بایست بعد از دریافت تسهیلات بانک‌های عامل استانی، شش ماه بعد از دریافت آن تسهیلات به تعهدات خود عمل نمی نمود اما متاسفانه چنین چیزی بعد از دو سال محقق نشده است.
وی گفت: سرمایه گذار بدلیل شکایت بانک های عامل ملی و صادرات کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون امکان حضور در این استان را ندارد و جرات حضور برای ادامه روند فعالیت اجرایی پروژه ملی سیمان سپو را ندارد.
نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی، وضعیت کنونی فعالیت اجرایی سیمان سپو را کاملا راکد و در حال تعطیلی خواند و بیان داشت: سرمایه گذار نیز می گوید برای این پروژه بیش از 13 میلیارد تومان برای خرید زمین، حفر چاه و تجهیزات هزینه كرده است.
بزرگواری، شرایط فعالیت اجرایی پروژه ملی سیمان سپو در کهگیلویه را نامناسب ارزیابی نمود و یادآورشد: این پروژه هم اکنون راکد و تعطیل است و معلوم نیست سرانجام آن به کجا می انجامد.
وی فرصت‌های اشتغالزایی مستقیم این پروژه را حدود 200 فرصت ذکر و اظهارداشت: تعداد فرصت های شغلی غیرمستقیم پروژه ملی سیمان سپو کهگیلویه پنج هزار فرصت برآورد شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذار این پروژه بدلیل شکایت بانک های عامل ملی و صادرات کهگیلویه و بویراحمد در این استان در دسترس نیست و جرات حضور در پروژه خود را نیز ندارد.
بزرگواری از پیگیری های خود برای بازگرداندن سرمایه گذار به کهگیلویه و بویراحمد و حضور در پروژه سیمان سپو خبر داد و تصریح کرد: پروژه سیمان سپو به کلافی سردرگم تبدیل شده و از سویی بانک های عامل نیز به سرمایه گذار دیگر تسهیلاتی پرداخت نمی کنند.
وی گفت: سرمایه گذار این پروژه هم اکنون دنبال شناسایی سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در این پروژه است و ما نیز امیدواریم این امر محقق شود.
نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی از اینکه پروژه ملی سیمان سپو تعطیل، سرمایه گذار آن فراری و کمکی به رفع معضل بیکاری در حوزه انتخابیه اش نشده اظهار تاسف كرد.
شهرستان کهگیلویه یکی از شهرستان های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز استان حدود 180 کیلومتر فاصله دارد.



تاریخ انتشار : 5 دی 1391, 14:36



» اخبار مرتبط:

  • پروژه های اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد/امید های مردم حالا فقط خاک میخورند
  • پیگیری مشکلات پتروشیمی دهدشت توسط استاندار !
  • خبرخوب تاجگردون/تزریق ۲۲۰ میلیون یورو به پتروشیمی گچساران
  • 63 پروژه عمرانی در شهرستان کهگیلویه افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی 115 پروژه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود