مشروح اخبار


» از تولید ‌شعاری تا تولید بیکاری



 راک نیوز : مجید منصوری بیدکانی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، اظهار داشت: در حال حاضر بیکاری به یک معضل بزرگ در سطح جامعه تبدیل شده که متاسفانه نبود حمایت مناسب از تولید توسط دستگاه‌های دولتی و اجرایی به این مشکل دامن می‌زند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ رشد بیکاری در ماه‌های اخیر تصریح کرد: حمایت از تولید ملی و اشتغال‌زایی دو موضوع گره خورده به هم هستند به گونه‌ای که اگر حمایت‌ها از بخش تولید کافی نباشد و یا صرفا جنبه شعاری به خود بگیرد؛ موجب بیکاری نیروی انسانی و خروج سرمایه از بخش تولید ‌می‌شود.

وی اجرای ناصحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها را از علل آسیب به بخش تولید و رشد بیکاری دانست و عنوان کرد: یکی از راه‌های درمان اقتصاد بیمار کشور ما کاهش میزان یارانه و قطع کامل آن است که البته این کار باید به صورت پلکانی، در یک بازه زمانی مشخص و پس از مطالعات و بررسی‌های کارشناسی انجام شود. در غیر این صورت آسیب‌های عمیقی مانند رشد نرخ بیکاری را برجا خواهد گذاشت.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: اعطای تسهیلات بلند مدت و پلکانی کردن به جهت قطع یارانه‌ها که همسو با مطالعات کارشناسی دقیق است؛ می‌تواند به کاهش آسیب‌های بخش تولید از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و به تبع آن کاهش میزان بیکاری و اشتغال‌زایی کمک کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نامگذاری امسال به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که حمایت عملی از بخش‌های تولیدی تنها راهکاری است که می‌تواند موجب کاهش نرخ بیکاری و رشد اشتغال‌زایی در کشور شود که در غیراین صورت شعار دادن راه به جایی نخواهد برد




تاریخ انتشار : 3 مرداد 1391, 17:59



» اخبار مرتبط:

  • وعده دولت شوخی بود، جدی نگرفتیم
  • کاهش نرخ اشتغال در گرو بهبود فضای کسب و کار
  • حمایت از تولید ملی زمینه ساز شکوفایی اقتصادی است
  • چند درصداز نمایندگان یارانه می‌گیرند؟
  • انگار هر روز دزد به خانه کارگران می‌زند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟