مشروح اخبار


» تازه ترین جزئیات از مرگ مشکوک زن جوان کهگیلویه ای به تب کنگو



با آغاز فصل گرما، اخبار گوناگونی در رابطه با شیوع انواع بیماری ها منتشر می شوند که پیرو همین روند، امسال، «تب خونریزی دهنده کریمه کنگو» در ایران دوباره تیتر اصلی بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری ها را تشکیل داده است.

«تب خونریزی دهنده کریمه کنگو»،  امسال در ایران دست‌کم ۲۸ نفر را مبتلا کرده است.


با آغاز فصل گرما، اخبار گوناگونی در رابطه با شیوع انواع بیماری ها منتشر می شوند که پیرو همین روند، امسال، «تب خونریزی دهنده کریمه کنگو» در ایران دوباره تیتر اصلی بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری ها را تشکیل داده است.

«تب خونریزی دهنده کریمه کنگو»،  امسال در ایران دست‌کم ۲۸ نفر را مبتلا کرده است. البته باید اشاره کنیم که این بیماری در کشور جدید نیست و در سال های اخیر در فصول گرم سال وجود داشته و تعدادی به آن مبتلا گشتند. در این میان نیز برخی به علت تاخیر در اقدام به درمان جان خود را از دست دادند.

به گزارش راک نیوز از دهدشت ؛ ظهر امروز این رسانه در خبری از مرگ مشکوک یک زن جوان به تب کریمه کنگو دراین شهرستان کهگیلویه خبر داده بود.

براساس این گزارش براساس تازه ترین اخبار این زن حدودا نوزده سال اهل بخش چاروسا بوده که حدوا ساعت21 شامگاه چهارشنبه با وضعیت وضع حمل به مهم ترین مرکزدرمانی شهرستان کهگیلویه در دهدشت انتقال داده میشود .

آزمایشات قبل از زایمان نشان میدهد که این زن جوان دچار اختلاتی هست که برای مثال هموگلبین وی 4 و پلاکت آن 10 بوده که تلاش برای افزایش پلاکت بیمار توسط پرسنل بیمارستان امام خمینی دهدشت صورت می پذیرد وطی عمل سزارین نوزاد این زن متولد میگردد که در حال حاضذ ددر بخش ان آی سی یو بیمارستان تحت نظر میباشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز در این رابطه گفت: پس از اعلام خبر مبتلا شدن زن مشکوک به تب کریمه کنگو این بیمار به وسیله بالگرد به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

وی اضافه کرد: حال نوزاد این زن ۱۹ ساله خوب اعلام شده و هم اینک در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نگهداری می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بیان کرد: از این بیمار مشکوک آزمایش هایی گرفته شده و علت مرگ آن به زودی اعلام خواهد شد.
وی گفت: این خانم بعد از ۲ ساعت بستری شدن در بیمارستان نمازی شیراز جان خود را از دست داده است.

دقایقی پیش پدر این بانوی متوفی درگفتگو با راک نیوز گفت : در مدت زمان بستری فرزندم در دهدشت هیچ خبری از مشکوک بودن به بیماری به ما گفته نشده وتنها موضوع پایین بودن پلاکت خون وی مطرح بوده است .

هم چنین یکی از بستگان وهمراهان بیمار متوفی که پیگیر امور بیمارستانی در بیمارستان نمازی شیراز بود به خبرنگار راک نیوز در شیراز گفت : مسئولان بیمارستانی درمورد مشکوک بودن به چنین بیماری چیزی به ما نگفتند فقط یادآورشدند که حتی درصورت انجام امورحسابداری بازهم جسد متوفی حدو 24 ساعت یعنی تافردا ظهر باید دربخش سردخانه بیمارستان نگهداری شود.

هم چنین یک منبع آگاه در بیمارستان امام خمینی دهدشت به خبرنگار ما گفت : نتایج آزمایشات در شیراز حدود 18 تا 24 ساعت مشخص خواهد شد ونتیجه به این مرکز درمانی اعلام خواهد گردید.

 



تاریخ انتشار : 11 خرداد 1396, 20:15



» اخبار مرتبط:

  • خبر فوری:مرگ مشکوک یک زن جوان دردهدشت به تب کریمه کنگو
  • ۵ مورد انسانی مشکوک به تب کریمه کنگو در فارس مشاهده شد
  • کلاس آموزشی تب کنگو در بهبهان برگزار شد
  • مرگ جوانی در بوشهر براثر تب کنگو/هشدارهای دامپزشکی و علوم پزشکی به مردم+ عکس
  • خبرفوری:شناسایی یک مورد مشکوک به بیماری تب کنگو در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود